Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 17:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 nov 2014 22:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Nukster skrev:
Jeg vil lige tilføje, at det med Alu. bakker har virket helt fint for mig! Men det ikke den bedste løsning, da man skal vente lidt længere for at være sikker på at de er blevet færdige, da man ikke kan kigge til dem! Men det er da low budget løsning!!


Det er mindst lige så low budget at tage almindelige glas der er brede og ikke alt for høje og gøre det samme med dem. Fordelen er nu at du kan se om det kontaminerer eller koloniserer samt hvornår de er færdige med at kolonisere.
Det andet er rent gætværk. Der kan gå 3 uger før sporerne overhovedet går i gang med at kolonisere og derefter kan der gå 3-4 måske endda 5 uger før de er færdige med at kolonisere og så skal man lige give kagen en uge til at konsolidere.
Hvis man er utålmodig kan det hele ende i vasken fordi man efter 4 uger tror at ens kage er færdig.

Der er bare for mange ukendte faktorer ved at bruge alubakker. Det er fint hvis man har fuldt koloniserede kager som man blander med et bulk substrat, at man kommer det i alubakker, for det er en helt anden måde at gro på.

Jeg vil til hver en tid anbefale folk at bruge en beholder man kan kigge igennem til at gro med, da alt andet er rent gætteri.

Det er selvfølgelig super at det virkede for dig, og hvis du føler den metode virker for dig, så kør endelig på.


Eftersom du spørger om sporeprint, har du så fået pins på din kage endnu?

Du skal skære hatten af når sløret sprækker og så lægge hatten på et stykke sølvpapir i 24 timer.
Efter de 24 timer er gået vil du have et fint sporeprint til at gro videre med.
Helst stil et glas over hatten og sølvpapiret for at undgå støv og lignende der kunne finde på at drysse ned på sølvpapiret i løbet af de 24 timer.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2014 13:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Citat:
Det er mindst lige så low budget at tage almindelige glas der er brede og ikke alt for høje og gøre det samme med dem. Fordelen er nu at du kan se om det kontaminerer eller koloniserer samt hvornår de er færdige med at kolonisere.
Det andet er rent gætværk. Der kan gå 3 uger før sporerne overhovedet går i gang med at kolonisere og derefter kan der gå 3-4 måske endda 5 uger før de er færdige med at kolonisere og så skal man lige give kagen en uge til at konsolidere.
Hvis man er utålmodig kan det hele ende i vasken fordi man efter 4 uger tror at ens kage er færdig.

Der er bare for mange ukendte faktorer ved at bruge alubakker. Det er fint hvis man har fuldt koloniserede kager som man blander med et bulk substrat, at man kommer det i alubakker, for det er en helt anden måde at gro på.

Jeg vil til hver en tid anbefale folk at bruge en beholder man kan kigge igennem til at gro med, da alt andet er rent gætteri.

Det er selvfølgelig super at det virkede for dig, og hvis du føler den metode virker for dig, så kør endelig på.


Jeg vil heller sige at jeg var heldige at de var færdige da jeg kiggede til dem! Vil fremover kun bruge glas eller gennemsigtige PP05 bakker. Så jeg giver dig helt ret Pestilence, at bruge Alu. bakker er ikke smart!


Citat:
Eftersom du spørger om sporeprint, har du så fået pins på din kage endnu?


Ja det har jeg, jeg har ca. 14 stk der er kommet frem nu og vil gerne bruge den der længest fremmer til spor print!

Citat:
Du skal skære hatten af når sløret sprækker og så lægge hatten på et stykke sølvpapir i 24 timer.
Efter de 24 timer er gået vil du have et fint sporeprint til at gro videre med.
Helst stil et glas over hatten og sølvpapiret for at undgå støv og lignende der kunne finde på at drysse ned på sølvpapiret i løbet af de 24 timer.


Tak for råd, er sku glad for de mange tips og tricks du har givet mig... Efterhånden kan jeg jo stå på egen ben :D Men kan ikke udelukke at jeg kommer til at spørge igen....

God Weekend....

Nukster :D

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2014 15:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
hej derude :D

jeg skal til at prøve at dyrke svampe med spawn bags og liquid culture. mit spørgsmål er følgene:

1. Der er tre pund i hver pose hvor mange ml LC skal der til for at colonisere helle posen?

2. har læst mig frem til at man skal sprøjte det ud over i stedet for ind i selve subtraten som med almindelige spore. problemet er at porten til at sprøjte dem ind sider i bunden af posen hvor substraten ligger. så skal jeg bare skubbe substraten op i toppen af posen og på plads igen når jeg er færdig eller kan man sprøjte det ind i midten ligesom med normale spore, hvis ja tager det så længere tid før de er helt overtaget af mecyliet ?

håber det er til at forstå hehe :)

Med venlig hilsen

Bob


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2014 15:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
SvampeBobSekskant skrev:
hej derude :D

jeg skal til at prøve at dyrke svampe med spawn bags og liquid culture. mit spørgsmål er følgene:

1. Der er tre pund i hver pose hvor mange ml LC skal der til for at colonisere helle posen?

2. har læst mig frem til at man skal sprøjte det ud over i stedet for ind i selve subtraten som med almindelige spore. problemet er at porten til at sprøjte dem ind sider i bunden af posen hvor substraten ligger. så skal jeg bare skubbe substraten op i toppen af posen og på plads igen når jeg er færdig eller kan man sprøjte det ind i midten ligesom med normale spore, hvis ja tager det så længere tid før de er helt overtaget af mecyliet ?

håber det er til at forstå hehe :)

Med venlig hilsen

Bob


Har aldrig selv brugt flydende kulturer til at inokulerer spawnbags, kun rugkerner, men så vidt jeg kan se skal der nok bruges en del. Alt efter hvor kompakt myceliet i din kultur er. Du skal dog passe på ikke at putte for meget i, da det kan ændre på vandindholdet. Så prøv med max 50mL.
Jeg ville sørge for at ryste spawnbaggen godt efter inokulering så dit mycelium bliver fordelt.
Fandt en rapport om det, men har desværre ikke adgang til den fulde, hvis nogen har må de gerne sende i min retning :)
http://link.springer.com/article/10.100 ... 345#page-1

Hvad består dit substrat af?

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2014 15:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
rubberlizard skrev:
SvampeBobSekskant skrev:
hej derude :D

jeg skal til at prøve at dyrke svampe med spawn bags og liquid culture. mit spørgsmål er følgene:

1. Der er tre pund i hver pose hvor mange ml LC skal der til for at colonisere helle posen?

2. har læst mig frem til at man skal sprøjte det ud over i stedet for ind i selve subtraten som med almindelige spore. problemet er at porten til at sprøjte dem ind sider i bunden af posen hvor substraten ligger. så skal jeg bare skubbe substraten op i toppen af posen og på plads igen når jeg er færdig eller kan man sprøjte det ind i midten ligesom med normale spore, hvis ja tager det så længere tid før de er helt overtaget af mecyliet ?

håber det er til at forstå hehe :)

Med venlig hilsen

Bob


Har aldrig selv brugt flydende kulturer til at inokulerer spawnbags, kun rugkerner, men så vidt jeg kan se skal der nok bruges en del. Alt efter hvor kompakt myceliet i din kultur er. Du skal dog passe på ikke at putte for meget i, da det kan ændre på vandindholdet. Så prøv med max 50mL.
Jeg ville sørge for at ryste spawnbaggen godt efter inokulering så dit mycelium bliver fordelt.
Fandt en rapport om det, men har desværre ikke adgang til den fulde, hvis nogen har må de gerne sende i min retning :)
http://link.springer.com/article/10.100 ... 345#page-1

Hvad består dit substrat af?


det skriver det ikke præcist på hjemme siden men her er hvad der står :
While the exact recipe is our secret, we start with organic rye berries as our base and add 4 other specially chosen grains to the mix. The combination of several small grains helps provide more surface area and inoculation points which speeds up colonization times by 30%! Each 3 pound bag contains our unique blend of nutrient enhancing herbs and minerals and a mixture of distilled and mineral water fortified with gypsum, diammonium phosphate (a fertilizer/nutrient to provide an adequate amount of nitrogen, and correct PH). Each bag has a built in filter patch for gas exchange and a self-healing injector port for effortless and error proof inoculation.

der udover skriver de at 3-5cc spore er nok til en pose gælder det det samme som med LC tror du ? :)
kan også smide et link op hvis det er tilladt? siden jeg køber det fra handler ikke med ulovlige ting kun spawn bags osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2014 17:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
SvampeBobSekskant skrev:
rubberlizard skrev:
SvampeBobSekskant skrev:
hej derude :D

jeg skal til at prøve at dyrke svampe med spawn bags og liquid culture. mit spørgsmål er følgene:

1. Der er tre pund i hver pose hvor mange ml LC skal der til for at colonisere helle posen?

2. har læst mig frem til at man skal sprøjte det ud over i stedet for ind i selve subtraten som med almindelige spore. problemet er at porten til at sprøjte dem ind sider i bunden af posen hvor substraten ligger. så skal jeg bare skubbe substraten op i toppen af posen og på plads igen når jeg er færdig eller kan man sprøjte det ind i midten ligesom med normale spore, hvis ja tager det så længere tid før de er helt overtaget af mecyliet ?

håber det er til at forstå hehe :)

Med venlig hilsen

Bob


Har aldrig selv brugt flydende kulturer til at inokulerer spawnbags, kun rugkerner, men så vidt jeg kan se skal der nok bruges en del. Alt efter hvor kompakt myceliet i din kultur er. Du skal dog passe på ikke at putte for meget i, da det kan ændre på vandindholdet. Så prøv med max 50mL.
Jeg ville sørge for at ryste spawnbaggen godt efter inokulering så dit mycelium bliver fordelt.
Fandt en rapport om det, men har desværre ikke adgang til den fulde, hvis nogen har må de gerne sende i min retning :)
http://link.springer.com/article/10.100 ... 345#page-1

Hvad består dit substrat af?


det skriver det ikke præcist på hjemme siden men her er hvad der står :
While the exact recipe is our secret, we start with organic rye berries as our base and add 4 other specially chosen grains to the mix. The combination of several small grains helps provide more surface area and inoculation points which speeds up colonization times by 30%! Each 3 pound bag contains our unique blend of nutrient enhancing herbs and minerals and a mixture of distilled and mineral water fortified with gypsum, diammonium phosphate (a fertilizer/nutrient to provide an adequate amount of nitrogen, and correct PH). Each bag has a built in filter patch for gas exchange and a self-healing injector port for effortless and error proof inoculation.

der udover skriver de at 3-5cc spore er nok til en pose gælder det det samme som med LC tror du ? :)
kan også smide et link op hvis det er tilladt? siden jeg køber det fra handler ikke med ulovlige ting kun spawn bags osv.


Det var til at finde. Kender ikke produktet selv, men det virker smart, så fremt det produkt de sælger er i orden. Specielt de selvforseglende porte gør det nærmest idiot sikkert.
Grunden til at man ofte vælger mindre glas er at de er lettere at håndtere og så gør det ikke så ondt når et enkelt bliver kontamineret i ny og næ. Jeg har et stinkskab/glovebox og jeg får et der er kontamineret i en gang i mellem.
Så vær varsom når du inokulerer, sørg for at din kanyle har været oppe på rødglødende og brug om muligt stinkskab og/eller et hepa-filter. Det ville bare være så surt at stå med mange pund kontaminerede spawnbags.
Prøv evt at se Lets grow mushrooms eller læse Stamets bøger, de kommer begge ind på renlighed.

Hvis de skriver at 3-5mL sporer er nok vil jeg tro at du sagtens kan klare dig med under 10mL flydende kultur, men vær helt sikker på at den ikke er kontamineret. Personligt bruger jeg næsten ikke LC, da jeg synes det er besværligt at se om det er kontamineret.

Lige en anden ting jeg vil advare om, prisen. Når du køber fra udenfor EU, kan der komme nogen ret grumme tolder på pakken.

Held og lykke med growet.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2014 17:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
rubberlizard skrev:
SvampeBobSekskant skrev:
rubberlizard skrev:
SvampeBobSekskant skrev:
hej derude :D

jeg skal til at prøve at dyrke svampe med spawn bags og liquid culture. mit spørgsmål er følgene:

1. Der er tre pund i hver pose hvor mange ml LC skal der til for at colonisere helle posen?

2. har læst mig frem til at man skal sprøjte det ud over i stedet for ind i selve subtraten som med almindelige spore. problemet er at porten til at sprøjte dem ind sider i bunden af posen hvor substraten ligger. så skal jeg bare skubbe substraten op i toppen af posen og på plads igen når jeg er færdig eller kan man sprøjte det ind i midten ligesom med normale spore, hvis ja tager det så længere tid før de er helt overtaget af mecyliet ?

håber det er til at forstå hehe :)

Med venlig hilsen

Bob


Har aldrig selv brugt flydende kulturer til at inokulerer spawnbags, kun rugkerner, men så vidt jeg kan se skal der nok bruges en del. Alt efter hvor kompakt myceliet i din kultur er. Du skal dog passe på ikke at putte for meget i, da det kan ændre på vandindholdet. Så prøv med max 50mL.
Jeg ville sørge for at ryste spawnbaggen godt efter inokulering så dit mycelium bliver fordelt.
Fandt en rapport om det, men har desværre ikke adgang til den fulde, hvis nogen har må de gerne sende i min retning :)
http://link.springer.com/article/10.100 ... 345#page-1

Hvad består dit substrat af?


det skriver det ikke præcist på hjemme siden men her er hvad der står :
While the exact recipe is our secret, we start with organic rye berries as our base and add 4 other specially chosen grains to the mix. The combination of several small grains helps provide more surface area and inoculation points which speeds up colonization times by 30%! Each 3 pound bag contains our unique blend of nutrient enhancing herbs and minerals and a mixture of distilled and mineral water fortified with gypsum, diammonium phosphate (a fertilizer/nutrient to provide an adequate amount of nitrogen, and correct PH). Each bag has a built in filter patch for gas exchange and a self-healing injector port for effortless and error proof inoculation.

der udover skriver de at 3-5cc spore er nok til en pose gælder det det samme som med LC tror du ? :)
kan også smide et link op hvis det er tilladt? siden jeg køber det fra handler ikke med ulovlige ting kun spawn bags osv.


Det var til at finde. Kender ikke produktet selv, men det virker smart, så fremt det produkt de sælger er i orden. Specielt de selvforseglende porte gør det nærmest idiot sikkert.
Grunden til at man ofte vælger mindre glas er at de er lettere at håndtere og så gør det ikke så ondt når et enkelt bliver kontamineret i ny og næ. Jeg har et stinkskab/glovebox og jeg får et der er kontamineret i en gang i mellem.
Så vær varsom når du inokulerer, sørg for at din kanyle har været oppe på rødglødende og brug om muligt stinkskab og/eller et hepa-filter. Det ville bare være så surt at stå med mange pund kontaminerede spawnbags.
Prøv evt at se Lets grow mushrooms eller læse Stamets bøger, de kommer begge ind på renlighed.

Hvis de skriver at 3-5mL sporer er nok vil jeg tro at du sagtens kan klare dig med under 10mL flydende kultur, men vær helt sikker på at den ikke er kontamineret. Personligt bruger jeg næsten ikke LC, da jeg synes det er besværligt at se om det er kontamineret.

Lige en anden ting jeg vil advare om, prisen. Når du køber fra udenfor EU, kan der komme nogen ret grumme tolder på pakken.

Held og lykke med growet.


tak fordi du gad at bruge lige at finde det :) der står på hjemmesiden at de koster 69 USD i forsendelse så skal jeg vel ikke regne med der kommer yderligere omkosninger vel ?? grunden til jeg bruger den hjemmeside er at de virker til at have de smarteste systemmer og produkter de har tilsyneladene brugt meget tid på forkning i at udvikle deres prudukter :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2014 18:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Du skal betale told hvis du handler udenfor EU og det koster over 100 kr.
Jeg ved der findes et østrigsk firma som sælger spawnbags og de ved også hvad de laver.
De hælder dog ikke så meget ekstra i poserne, men det skulle ifølge mange mennesker være mere eller mindre ligegyldigt.

"Special rye grain, Vermiculite and other nutrient additives."
Jeg ved ikke lige hvad det er for nogle nutrient additives de har tilføjet, men gips er højst sandsynlig en af dem.

Du kan godt forvente at skulle punge en del penge ud hvis du handler I udenfor EU. 160 kr vil Post Danmark have bare for at indføre varen. Derefter kommer told.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2014 17:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
okay har nu droppet at købe udstyr fra usa, men overvejer at prøve et bulk grow i en monotub, det er dog en ting jeg ikke lige kan forstå ? hvordan fungere det med luftfugtigheden kan se at men i langt de fleste tilfælde ikke bruger perlite? nogen der kunne give en lille forklaring på hvordan de fungere ?????

hilsen bob


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2014 13:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
SvampeBobSekskant skrev:
okay har nu droppet at købe udstyr fra usa, men overvejer at prøve et bulk grow i en monotub, det er dog en ting jeg ikke lige kan forstå ? hvordan fungere det med luftfugtigheden kan se at men i langt de fleste tilfælde ikke bruger perlite? nogen der kunne give en lille forklaring på hvordan de fungere ?????

hilsen bob


fandt ud af det på ejen håna :) til dem som ikke selv ved det, kommer fugten fra selv subtraten.

Go søndag til jer derude ! ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2014 20:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej igen Allesammen.

Er vil høre om nogen kan fortælle mig at hvorfor mine svampe ikke bliver så store før hatten begynder at folde sig ud? de er højst 5 cm ca.

Nukster

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2014 21:59 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det kan være flere ting. F.eks forholdene de vokser under, får de nok vand, luft, lys og høj fugtighed.

Det kan også skyldes generne. Når du sprøjter en sporeopløsning ind i en kage, så injicerer du tusindvis af sporer. Hver af disse sporer skal så finde en makker og begynde at skabe mycelium.
Det er ikke altid disse makkerpar er vildt gode sammen og når der så er tusind makkerpar der kæmper om pladsen, så kan det godt gå hen og give små svampe.

Det er ikke til at vide præcis hvad der er årsagen.

Det bedste man kan gøre er at give dem optimale forhold og når man en dag finder en kæmpe svamp, så kan man klone den og bruge den fremover.
Ellers kan du sidde og isolere en god strain ved hjælp af agar. Men det tager lang tid og man skal vokse de forskellige isolater ud for at se hvilke der er vokser bedst.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2014 10:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Citat:
Det kan være flere ting. F.eks forholdene de vokser under, får de nok vand, luft, lys og høj fugtighed.


Okay jeg har 2 kasser lige pt. en med svampe og en uden!

Det der ikke er kommet svampe på endnu for en tur med vand bestøveren 1- 2 gange om dagen bliver luftet ud ca. 20 min i løbet af en hel dag! Og vifter med lågen for at skabe Cirkulation i boksen!

Det andet hvor der kommet svampe frem der bestøver jeg 1 gang om dagen og lufter ud osv. ca. 40 min på en hel dag!

Begge kasser står i et rum med 25-28 grader!

Jeg har 2 Clf pære 1 over hver kasse ca 25 cm over kassen!

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2014 12:53 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej igen.

Og undskyld de mange spørgsmål! Men har endnu et!

Hvad er fordelen ved at bruge honning eller druesukker i sit spore print syringe? Og hvor meget bruger man på 20 ml?

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2014 13:17 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det skal du ikke tænke på, bare fyr løs!

Jeg kunne forestille det du tænker på er Liquid Culture (flydende kultur), da man ikke kommer honning eller druesukker i sin sporesprøjte.
Det bedste man kan bruge i en sporesprøjte er destilleret vand. Ellers så brug demineraliseret vand.

En flydende kulter er når man gror mycelium i en sukkerholdig væske.
Det er ikke en god idé at bruge sporer til at inokulere sin LC med, da LC har meget nemt ved at kontaminere og man kan ikke se om den er kontamineret eller ej, og sporesprøjter vil altid have lidt fremmed organismer i sig.
Det der er med sukker er at det er nem energi som mange forskellige organismer har nemt ved at leve af, hvor rug eller brune ris er lidt sværere at fordøje, så der har sporerne en fordel over f.eks mugsporer.

Det bedste man kan gøre er at smide et stykke koloniseret agar ned i noget honningvand og lade det kolonisere.

Man kan godt bruge sporer til at inokulere sin LC med, men det er mere risikabelt og risikoen for det går galt er utrolig stor i forhold til at man bruger et stykke agar som man ved der gror god mycelium på.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2014 21:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Haha tak det skal jeg nok gøre gøre være vis på det :D

Blev lidt klogere, men holder mig til PF-Tek men tak for oplysning.

Nukster

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 16:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
hej :)

jeg har bestilt nye growkits og de er i danmark nu, først var de i esbjerg og så sendt videre til aalborg og var så på vej til mig derefter. jeg ville så lige checke idag men nu fik jeg den her besked: The shipment is being held by brokerage for reasons beyond UPS' control.

nogen der ved hvad det betyder?? er det tolden der har snuppet den og er det normalt er pakken først bliver checket når den er noget helt til aalborg ??

med venlig hilsen Bob


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 17:14 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hvilket land har du bestilt dem fra?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 18:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Pestilence skrev:
Hvilket land har du bestilt dem fra?

bestilte dem fra holland :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 18:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej igen.

Har lige et spørgsmål!! Hvad kan der ske ved at blande 2 forskellige Sammen Fx.Mexikanske og Golden teacher?? Har nemlig prøvet og de ser slet ikke ud som de andre jeg har! :D

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team