Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 12:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 dec 2009 13:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Dunk er i hvert fald en effektiv metode.
Lidt inspiration
http://forums.mycotopia.net/dunking/480 ... -info.html
http://forums.mycotopia.net/dunking/802 ... -dunk.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2009 01:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 dec 2009 00:47
Indlæg: 6
b


Senest rettet af kasp65899 24 dec 2010 18:45, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2009 03:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Prøv at læse de her to tråde, det er sådan et grundkursus i at gå på svampejagt og i selv at dyrke dem.
http://psychedelia.dk/forum/./viewtopi ... =2&t=30816
http://psychedelia.dk/forum/./viewtopi ... =2&t=27789

Diskussion af køb/salg/bytte/anskaffelse af svampe og andre ulovlige substanser er strengt forbudt på psychedelia.dk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2009 14:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2009 22:06
Indlæg: 36
going to Aaaamsterdaaaaaamn for at fejre nytår og har tænkt på at give mig selv en ekstra julegave mht sporer.

Er der nogle bestemte I vil tilråde en rookie at lege med i hjemme laboratoriet?


Ellers rigtigt godt psychedelisk nytår til jer alle sammen og vi ses i det nye år :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2009 16:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
synes det er svært at forstå, da jeg ikke er særlig god til engelsk, men er det rigtig forstået at halm ikke skal dunkes i så lang tid som en riskage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2009 17:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Ja det er korrekt. Det gælder de fleste almindelige "bulk" substrater, at de suger vand meget lettere end fx PF tek kager.

Jeg ved ikke om Google translate kan hjælpe. Den er ikke god men hvis du sammenholder den oprindelige og oversættelsen kan det nok hjælpe lidt

http://translate.google.com/translate?j ... l=en&tl=da

http://translate.google.com/translate?h ... -dunk.html
---------------------
Acidaz, prøv evt at søge på google efter et gratis sporeprint fra Holland (på engelsk). De fleste cubensis strains minder meget om hinanden, så jeg ville ikke købe mig fattig i forskellige strains. Men fx albino og penis envy varianterne skiller sig en del ud på udseende, og penis envy er også kendt for at være meget potent.

Sclerotiaproducerende arter som Psilocybe Tampanensis eller Mexicana osv. kunne måske også være sjovt. Heller ikke helt så simpelt som PF tek, men hvis du har e ntrykkoger burde det ikke være så svært. De står i hvert fald på min liste over arter jeg kunne tænke mig at dyrke engang.

Hvis du er en dedikeret rookie kunne du overveje at anskaffe nogle Copelandia (Panaeolus) cyanescens/cambodginiensis sporer. De er en del mere besværlige end cubensis men det kræver ikke en doktorgrad at dyrke dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2009 20:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
ok mange tak for hjælpen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 dec 2009 03:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 dec 2009 00:47
Indlæg: 6
tak for hjælpen og mente også hvor man kunne købe svampe sporer ikke selve svampen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 dec 2009 12:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2008 18:35
Indlæg: 1267
Well, det er stadig imod regelsættet, mester. Anskaffelse af sådan noget er din egen hovedpine =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2010 21:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2009 22:06
Indlæg: 36
Citat:
Acidaz, prøv evt at søge på google efter et gratis sporeprint fra Holland (på engelsk). De fleste cubensis strains minder meget om hinanden, så jeg ville ikke købe mig fattig i forskellige strains. Men fx albino og penis envy varianterne skiller sig en del ud på udseende, og penis envy er også kendt for at være meget potent.


fandt frem til en smart shop, hvor de havde enkelte sporer tilbage og det er p. cubensis ecuadorian strain jeg har fået med hjem.

Citat:
Sclerotiaproducerende arter som Psilocybe Tampanensis eller Mexicana osv. kunne måske også være sjovt. Heller ikke helt så simpelt som PF tek, men hvis du har e ntrykkoger burde det ikke være så svært. De står i hvert fald på min liste over arter jeg kunne tænke mig at dyrke engang.



Trøfler havde de masser af og jeg købte to med hjem. Psilocybe mexicana "teonanácatl" samt psilosybe atlantis "numenorian xtc" som jeg har tænkt mig stifte bekendtskab med i morgen, når jeg har fået sovet lidt af min amsterdamrus ud hehe. Trykkoger har jeg ikke (endnu), men det står på min indkøbsliste her til foråret.

I så fald jeg nu ønsker det, kan jeg så via agar klone sclerotiaerne? jeg kan se godt med mycelie ud over dem og mener at vide, de producerer stadig efter "plukning", så ifølge min teori burde jeg kunne få noget ud af at klone dem? ville gerne vise jer foto, men det blev selvf stjålet i amsterdam....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2010 18:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Det bør også gøres ved halm, men halm udmærker sig blandt andet ved at opsuge og opbevare vand. Halm er generelt ret genialt til at dyrke P. Cubensis i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2010 17:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Acidaz, du kan godt klone via agar. Det er måske ikke den nemmeste metode. Det er nok bedre at prøve Flimmer's metode beskrevet i Samlet viden. Det vil være lettere at gøre inden de tørrer for meget ud.

And skrev:
Det bør også gøres ved halm, men halm udmærker sig blandt andet ved at opsuge og opbevare vand. Halm er generelt ret genialt til at dyrke P. Cubensis i.

Hvad er præmien for at gætte hvilket spørgsmål svaret hører sammen med? :) :cheers:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2010 16:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Haha, ja, det kan jeg godt se! Jeg har det med at udelade sidenummer når jeg kigger på en side.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2010 10:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 08:55
Indlæg: 1
hej allesammen, jeg modtog 2 growkits for godt lidt over en uge siden, de samme growkits som jeg har bestilt før i tiden.
Denne gang var der dog en mærkat på hvor der stod "cambodian" på, hvor de andre jeg har modtaget har været mexicanske, mit spørgsmål er følgende: tager det længere tid for cambodianske svampe at gro end mexicanske?
For indtil videre har de stået i lidt over en uge uden der er sket noget. har brugt samme fremgangsmåde som jeg plejer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2010 14:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Det kan godt ske at det tager lidt længere tid, da det er en anden stain, det vil sige variant, af Psilocybe Cubensis. Men hav tålmodighed, de er gode nok alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2010 10:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg har får nogle uger siden, blandet noget halm med en cubensis cambodia kage, men jeg synes det går meget langsomt. Jeg har så fundet ud af, at det ikke er økologisk halm jeg har brugt, kan det være derfor det går så langsomt? eller kan det bare skyldes at det er dårlig halm?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2010 16:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Jeg har aldrig hørt noget om at det nødvendigvis skulle være økologisk halm, men det er vist And og Flimmer, der for alvor har halm i træskoene herinde. :cheers: Men indtil de kommer forbi og kan belære om det, hvilket blandingsforhold har du brugt og hvilken inkubationstemperatur? Hvor meget er koloniseret nu?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2010 16:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
hvilket blandingsforhold har du brugt og hvilken inkubationstemperatur? ved ikke helt hvad et er du mener. men der er ikke særlig meget der er kloniseret og der er jo nok gået ca 2-3 uger, og der burde det vil være nået længere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2010 17:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Jeg mener en kage på (normalt) ca 2-3 deciliter blandet op med hvor mange (deci) liter halm? Desto mere kage i forhold til halm, jo hurtigere burde det gå. Desuden afhænger det jo af temperaturen, og kommer der luft til, og er vandindholdet ok? Lugter det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2010 19:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
ved ikke helt hvad blandings forholdet er, men jeg ved der er meget kage i forhold til halm. det står ved en konstant temperatur på 29-30 grader, og der er udluftnings huler med polyesterfyld i. fugtigheden inde i kassen er også høj så der burde ikke være nogen grund til at det gror langsomt, medmindre det med at det ikke er økologisk spiller en rolle.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team