Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 06:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 jan 2010 20:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Jeg har aldrig brugt ren halm, "ubrugt champost" er det der kommer tættest på, det er vel 80% halm, og der har max. koloniseringstid med et blandingsforhold på fx 1 del kage til 4 dele champost maksimalt været en uge hvis de har stået ved 25 grader eller mere.
Der er ingen grimme lugte hvis du sætter næsen til filteret og sniffer som en gal? Eller ved jeg ikke hvad årsagen kan være, men jeg tror ikke det har noget med økologi eller ej at gøre, med mindre bondemanden har hældt et halvt tons round up over sine halmballer. Men et rigtigt svar må nok vente til And/Flimmer eller andre med halmkundskab kommer forbi.
Du kan evt beskrive hvordan du har forberedt halmen, det kan måske hjælpe med at finde en årsag til problemet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2010 15:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
først klippede jeg halmen ud i stykker på 3-4 cm, så lagde jeg det i blød i noget lunken vand tilsat lidt opvaskemiddel i 2 timer, derefter skyllede jeg det, og fermeterede det i en time ved ca 75 grader. efter det hældte jeg vandet fra og lagde det til afkølen til næste dag. da det så var afkølet blande jeg det med en kage, og satte det ved 29-30 grader.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2010 19:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Det er efter min mening en temmelig kort pasteurisering du har givet det, men det har ikke noget med sagens kerne at gøre med mindre det stank ad H til fra bakken eller der var en eller anden mugvækst. Så det kan da godt ske du har ret i at det er halmen den er gal med.

Som sagt har jeg aldrig selv prøvet at dyrke på ren halm, men jeg har da læst en del halmballe growlogs igennem, og er aldrig stødt på en påstand om at man nødvendigvis skulle bruge økologiske halm. Een ting er jo at der bliver sprøjtet med nogle anti-svampe midler, men når du først vasker halmen i sæbe som du beskrev, dernæst angriber det med en god portion cubensis mycelie, så burde det efter min mening ikke gøre nogen forskel. Det kan måske også være noget andet, der er galt med halmen?.. aner det ikke, desværre.

Men det er da et forsøg at prøve at finde noget fra en anden kilde, lad os høre om det går bedre hvis du prøver det. Held og lykke!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 17:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Halm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 17:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
tak for det gode link flimmer,men der står bare ikke om det skal være økologist halm eller ej, man skal bruge, og det er faktisk det eneste jeg behøver at vide.
så det ville være meget dejligt hvis du ville svare på det, fordi jeg ved, at du ved meget om dyrkning i halm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 20:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Du bestemmer selv, hvad du vil bruge. Hvis du er absolut økofreak, der ikke vil tillade evt. rester af pesticider og fungicider adgang til din krop, vælger du self. økohalm. Hvis du derimod stoler på sundhedstyrelsens og EU's mindsteværdier af giftstoffer ikke er skadelige, bruger du bare noget halm. :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 21:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
ok mange tak for hjælpen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 23:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 sep 2007 16:27
Indlæg: 198
Jeg har lige høstet et z strain cubensis growkit svampene havde åbnet sig helt op smidt sporer, da jeg tager svampene ud er der noget mug lignende ting på den ene, den smider jeg væk og har lagt de andre til tørre der ser fine ud og ligner normale svampe.
Tror i der er stor chance for at de andre også er inficeret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2010 09:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2008 00:18
Indlæg: 244
Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
det er ikke sikkert, men kan du ikke uploade nogle billeder? så vi kan give dig et helt sikkert svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2010 20:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 sep 2007 16:27
Indlæg: 198
De er allerede meget tørre så man ikke se det mere desværre, men de så fine ud da begyndte at tørre ind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2010 15:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg kunne godt tænke mig at begynde at dyrke på halm, da jeg har læst mig til at der er mindre chance for kontaminering, og at miljøet ikke behøver at være ligeså sterilt som normalt.
Er der nogle her inde der har et link til en guid om at dyrke på halm, med alt hvad det indebærer?

Mvh og det der :D

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2010 18:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Den er hurtigt lavet:
1) find halm
2) klip halm i stykker på 1-3cm
3) vask halm; rod det rundt i sæbevand, da det også fjerner nogle bakterier. Hav evt. halmen i et pudebetræk el.l. imens, samt til næste trin. Det skal ikke ligge for tæt, vandet skal kunne komme forbi.
4) pasteuriser(ca. 75 grader cel.) halmen i en tre-fire timer. Dette gør at bakterierne ikke helt dør, som ved sterilisering, men agerer føde for myceliet. Det bliver lammet, om man vil.
5) pod halmen med mycelie fra rug, pf-tek eller hvad du nu lyster. Jeg tror ikke det er så godt at gå fra LC til halm, men det er kun en intuition
6) vent, observer og høst til sidst.
7) flyv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2010 21:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
And: Hvad mener du når du siger LC??? er ikke helt inde i forkortelserne :D

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2010 22:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Lc = liquid culture = rehydrerede sporer. Mycelie opfostret i sukkervand, du ved.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2010 21:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
ahh' så blev jeg det klogere :D

Tak for hurtig respons :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2010 22:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Lige et hurtigt spørgsmål: Hvilken temperatur er det nu psilocybin bliver nedbrudt ved?

:peace:

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2010 16:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jul 2009 15:12
Indlæg: 17
Omkring de 200 grader celcius så vidt jeg husker...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2010 16:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 apr 2010 16:04
Indlæg: 10
hey har lige et spørgsmål det fordi jeg har lige opdage at mine svampe er blevet blå grønne og nogle af det har fået en hvid hinde på hatten ?har lige høstet dem nu men ville vide om man stadig måske kan spise dem ? da de nu har fået den farve og det ? håber i kan besvare spørgsmålet (:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2010 16:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 apr 2010 16:04
Indlæg: 10
hey har lige et spørgsmål det fordi jeg har lige opdage at mine svampe er blevet blå grønne og nogle af det har fået en hvid hinde på hatten ?har lige høstet dem nu men ville vide om man stadig måske kan spise dem ? da de nu har fået den farve og det ? håber i kan besvare spørgsmålet (:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2010 16:40 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2008 13:58
Indlæg: 947
Geografisk sted: Kolding
Hej huzar! Velkommen til. Du virker ikke så sikker på svampedyrkning, så umiddelbart tror jeg:

Det farvede på din svamp er højst sandsynligt pga. oxidation af det psykoaktive stof. Dette er helt normalt. Men ligner det mug, er der noget galt!

Den hvide hinde tror jeg umiddelbart er mycelie, og det er der heller ikke noget galt i.

Et billede siger dog mere end tusind ord i denne sammenhæng, så hvis du vil have et sikkert svar, så op med et billede! :)

_________________
Jeg danser med Mr Brownstone............................................................................. :gud: - sunshine reagge


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team