Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 15:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2024 20:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Først og fremmest:

Tusinde tak for alle de gange jeg har læst med her inde, uden I har vidst det. I har gennem tiden været mit Wiki når jeg har prøvet - eller overvejet at prøve noget nyt.

Jeg elsker den gode tone som jeg for det meste har oplevet her inde, selvom jeg godt kan fornemme at tålodigheden er længere hos nogle end hos andre.

Jeg håber inderligt ikke at jeg kommer til at spørge om noget der har været diskuteret mange gange før, da jeg ved det er en genvej til irritation hos folk


Jeg opretter min bruger og mit første indlæg fordi jeg snart skal i sommerhus med en af mine bedste venner og hans fætter, som jeg kender perifært, men som er et ovenud behageligt menneske.

Jeg har fået fat i en plade økologisk chokolade med en lille ekstra ingrediens i. Den "hemmelige" ingredienser er svampen "Red Boy".

Setup er i et sommerhus, kun os 3 gutter helt alene, fra lørdag til søndag.

Vi kommer der ned omkring kl. 14 og overvejer at starte ud med svampene nærmest med det samme. (Dumt? Godt?)

Der er sauna, og lækre omgivelser. Jeg overvejer at tage en stjernehimmel projektor med og sætte den til i saunaen, og så måske sætte den til der inde og hygge med det til en start, når vi er på vej op (1t og så til hvor længe?) sammen med en svampetrip playliste jeg fandt på spotify som jeg synes er behagelig.

Men er det forsvarligt at sætte sig i en sauna i den tilstand?

Jeg skal lige indskyde at jeg har kun én gang tidligere prøvet philosophors stone i en ok stor dosis (det er 8 år siden og husker bare at jeg tog riiigeligt) , sammen med MDMA og kokain, hvilket gav mig den bedste rus jeg endnu har haft.

Men det her er jo en helt anden svamp, og jeg påregner at tage 2g (de andre kun 1g) fastende.

Jeg har overvejet 3g, men vil helst ikke "overdo" it.

På den anden side føler jeg at de to andre der tager 1g intet vil få ud af det?

Jeg søger ikke at opnå den endegyldige sandhed med mit trip, jeg vil bare gerne opleve noget farver, mønstre og bare space ud.



Hvad har I af do's and dont's til en newbie?

Har læst at man skal undgå spejle og at man skal sørge for at alles grænser bliver overholdt og at man skal være der for hinanden (hvilket giver sig selv, undtagen spejlet?)

Er der andre ting I vil sige vi bør gøre/ ikke gøre?

Ville gerne have været meget ude i naturen, men vejret er røv pt.

Håber ikke det hverken blev for rodet, dumt eller langt

Og UNDSKYLD hvis jeg laver gentagelser af tidligere tråde. Synes ikke jeg kunne finde noget om redboy ichokolade eller andet.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2024 22:53 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Jeg tænker ik svampe og sauna er den gode ide - det er ik lige det kroppen bryder sig om på et trip ik at jeg selv har prøvet, men så en for et år siden og han nød ik varmen så heller ud i kulden med nogle præ rulle joints og nyd mørket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2024 12:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Ingredienser er gode nok jeg ville vælge at starte med en tur i sauna ( med stjerne himmel og musik ), når i så helt er landet, tage chokoladen i helt fred og ro.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2024 18:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Fso skrev:
Jeg tænker ik svampe og sauna er den gode ide - det er ik lige det kroppen bryder sig om på et trip ik at jeg selv har prøvet, men så en for et år siden og han nød ik varmen så heller ud i kulden med nogle præ rulle joints og nyd mørket.


Nej okay, ah men så tror jeg måske vi lader den med saunaen glide. Eller evt gør det før eller efter tripper, der er ingen grund tip at udfordre skæbnen.

Jeg ryger ikke, eller gør det sjældent da jeg bliver såååå forbandet skæv at jeg nogle gange har haft tænkt at det ville være rarere at være død end det jeg lige var i der, ikke at jeg ønskede at dø eller noget :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2024 18:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Ryhudaso skrev:
Ingredienser er gode nok jeg ville vælge at starte med en tur i sauna ( med stjerne himmel og musik ), når i så helt er landet, tage chokoladen i helt fred og ro.


Jeg er usikker på hvad du mener med at "når vi så er landet".

Svampene er inde i chokoladen, ved ikke om jeg var uklar omkring det, eller om jeg bare misforstår dig? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2024 18:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Og i øvrigt, mega tak for jeres svar begge to. Sætter pris på alle indputs!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2024 19:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Hvordan med svampene og hvis det bliver for intenst for mig. Vil kokain gøre mig mere "klar i hovedet" eller har det ingen effekt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2024 20:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
SirSniffAlot skrev:
Hvordan med svampene og hvis det bliver for intenst for mig. Vil kokain gøre mig mere "klar i hovedet" eller har det ingen effekt?


Nej til kokain! Du kan have en xanax/benzodiazepin liggende som forsikring, men det er generelt bedst at forsøge at komme igennem den intense/svære oplevelse, det har det med at forløse sig til sidst. Bedre end at lægge låg på, medmindre du løber helt ud af kompasset.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2024 22:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Plejadestjerne skrev:
SirSniffAlot skrev:
Hvordan med svampene og hvis det bliver for intenst for mig. Vil kokain gøre mig mere "klar i hovedet" eller har det ingen effekt?


Nej til kokain! Du kan have en xanax/benzodiazepin liggende som forsikring, men det er generelt bedst at forsøge at komme igennem den intense/svære oplevelse, det har det med at forløse sig til sidst. Bedre end at lægge låg på, medmindre du løber helt ud af kompasset.


Tænker heller ikke det kommer til at stikke af med 2g? Det lyder til at det er en dosis i den mildere ende. Jeg kender ikke rigtig til Red Boy og har kun prøvet "philosophors stone" en gang før, men jeg glæder mig meget til at opleve det her i rolige omgivelser med to rigtig fine mennesker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2024 11:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 153
Geografisk sted: Fyen
SirSniffAlot skrev:
Hvordan med svampene og hvis det bliver for intenst for mig. Vil kokain gøre mig mere "klar i hovedet" eller har det ingen effekt?


Helst skal man bare "ride it out" uden at blande med andre ting... i en nødsituation kan antipsykotisk eller sløvende medicin (f.eks. Quetiapin) modvirke trippet. Desuden skal du ikke tage så høj en dosis hvis du ikke er forberedt på at det bliver "for intenst" for dig. Det er nærmest umuligt at forudsige den præcise virkning af en dosis forud for trippet. Maks. 2g nok helst 1.5 for at være ærlig, hvis det stadig skal være hyggeligt og socialt. Meget højere end 2g så bliver man nok lidt asocial og spaced out :mrgreen:
MD

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2024 18:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
MuffDiver skrev:
SirSniffAlot skrev:
Hvordan med svampene og hvis det bliver for intenst for mig. Vil kokain gøre mig mere "klar i hovedet" eller har det ingen effekt?


Helst skal man bare "ride it out" uden at blande med andre ting... i en nødsituation kan antipsykotisk eller sløvende medicin (f.eks. Quetiapin) modvirke trippet. Desuden skal du ikke tage så høj en dosis hvis du ikke er forberedt på at det bliver "for intenst" for dig. Det er nærmest umuligt at forudsige den præcise virkning af en dosis forud for trippet. Maks. 2g nok helst 1.5 for at være ærlig, hvis det stadig skal være hyggeligt og socialt. Meget højere end 2g så bliver man nok lidt asocial og spaced out :mrgreen:
MD


Jeg har kun 2g til mig selv og 1 til de to andre. De er fint tilfredse med kun 1. Jeg havde overvejet 3g selv, men da jeg ikke har prøvet den før vil jeg lige starte med en mængde der ikke hiver mig tilbage til "Big bang" og universets skabelse.

Ham jeg købte det af havde det liggende, og har selv kun prøvet med 1g. Han siger at det (for ham, ved at folk reagerer forskelligt) ikke gav det vilde, mest bare lidt småfarver.

Han sagde jeg kunne prøve med 2g.

Det med at have noget til at ride stormen af med, var mere mht mine to venner. Jeg selv har bare tænkt mig at lade mig rive med på "turen" og se hvad der sker.

Har du selv prøvet Red boy? Hvis ja, hvor meget og hvad gav det af virkning på dig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2024 20:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
“Red boy” er en variant af psilocybe cubensis, de svinger ikke meget i potens. 1-1,5g er en begynderdose, alt over og det begynder at være for viderekomne. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2024 08:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 153
Geografisk sted: Fyen
SirSniffAlot skrev:
Det med at have noget til at ride stormen af med, var mere mht mine to venner. Jeg selv har bare tænkt mig at lade mig rive med på "turen" og se hvad der sker.


1g Cubensis burde ikke kunne sende noget sundt menneske ud i et dårligt trip. Det tror jeg ikke du skal bekymre dig spor om

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2024 17:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Plejadestjerne skrev:
“Red boy” er en variant af psilocybe cubensis, de svinger ikke meget i potens. 1-1,5g er en begynderdose, alt over og det begynder at være for viderekomne. :)


Modtaget. Jeg starter med de 2g så, og ikke en dyt mere. Skal ikke overdo med den slags. Tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2024 17:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Er der en der kan fortælle en ca. tidsskala for trippet?

0m - Indtagelse

1t - virkning indtræffer?

Der efter?

Synes jeg har forstået det sådan at fra man indtager til man er færdig med trip, så går der 6 timer?

Jeg ved godt man ikke kan sætte eksakt tid på den slags. Men er nysgerrig på hvornår man peaker og hvornår man rammer slut osv., hvis det giver mening.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2024 19:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
~1 times comeup, ~3-4 timers peak, ~2-3 timers comedown, hvor effekten kommer tilbage i aftagende bølger. 6-8 timer i alt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2024 19:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Plejadestjerne skrev:
~1 times comeup, ~3-4 timers peak, ~2-3 timers comedown, hvor effekten kommer tilbage i aftagende bølger. 6-8 timer i alt.


Fedt. Tak, Plejadestjerne!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2024 15:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Hvordan gik det så? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2024 20:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2024 19:42
Indlæg: 14
Plejadestjerne skrev:
Hvordan gik det så? :)


Hej igen.

Jeg kom lige i tanke om at du måske havde spurgt ind til netop hvordan det var gået og slog et smut her forbi.


Det blev en blandet fornøjelse af flere årsager, men lad mig starte med at sige at selve trippet var ekstremt lækkert og at det ikke er sidste gang jeg gør det!

Problemet bestod i at vi åbenbart kom med forskellige mindset til det hele.

Min kammerat og hans fætter var mere til fest og farver og kokain, og jeg kom med fokus på svampene og oplevelsen af det rene trip.

På vej ned i sommerhuset handlede vi ind til mad, snacks, drikkevarer og ikke mindst frugt som jeg havde hørt var lækkert når.man tripper.

Da vi kom der ned tog jeg 2g så snart vi havde sat vores ting af. Jeg havde fastet i 6 timer og havde kun drukket lidt vand og en øl i bilen på vej der ned.

De andre gik i gang med en stor frokost og rødvin da jeg havde spist chokoladen med svampene i. Der gik kun 15 minutter fra jeg tog dem til jeg begyndte at føle den første flig af "et eller andet" udefinerbart.

Det tog hurtigt til i styrke og blev bare rigtig lækkert og rart at være i.

Knasterne i træet på brædde beklædningen svømmere roligt rundt omkring, og de to andres ansigter blev nærmest sådan 3D hologram agtige (svært at forklare).

Jeg besluttede mig for at lægge mig ned mens de spiste frokost. Jeg tog svampene kl: 13.19, og lagde mig vel ned da der var gået ca 30 min.

Jeg lå i en stor lækker flyder sofa og lyttede lidt med til deres samtale og faldt lidt ind og ud af den.

På indersiden af mine øjenlåg foregik den SMUKKESTE forestilling jeg nogensinde har set. Det er svært at forklare, men forklarede det til dem som om det var den der gamle Windows pauseskærm der lignede rør der blev trukket og bukket rundt på baggrundsskærmen og bare voksede sig større og større, og mere og mere indviklet.

Men i stedet for rør, var dette mange lange spor af det flotteste fyrværkeri du kan forestille dig, som bare vokser og tager til i styrke jo længere det står på.

Desværre kollapse det hele for øjnene af mig så snart jeg åbnede mine øjne. Som om det langsomt blev revet ned for øjnene af mig selvom de var åbne og blæste bort med vinden, som aske fra et bål i et hårdt vindpust.

Så snart jeg lukkede øjnene startede det hele forfra.

Jeg blev frustreret fordi jeg så gerne ville dele dette med dem, men jeg kunne simpelthen ikke få ordene frem der beskrev det, og det kan jeg vel stadigvæk ikke rigtig. Jeg ønskede hele tiden de var startet sammen med mig og havde fastet, sp vi måske kunne relatere til hinanden på der tidspunkt.

Jeg følte de gik glip af noget af det vigtigste i deres liv indtil nu, selvom det næppe var tilfældet.

Sådan blev det ved i noget jeg følte var 6 måneder. Ikke at jeg følte det var for længe, tværtimod var jeg ked af at det hele snart var ovre og at jeg måske aldrig ville opleve det igen. Jeg blev nærmest trist ved tanken.

Så jeg blev utrolig glad da det gik op for mig der ikke var gået 6 mdr., men 1t15m.

Jeg var forundret, beruset af oplevelsen og af at det måtte betyde der var længe tilbage endnu.

Desværre begyndte det så her fra at gå ned af bakke. Ikke fordi jeg fik et bad trip eller noget, men fordi min ven begyndte at skulle prøve grænser med mig imens jeg trippede.

Det gav mig mange frustrerende følelser og jeg kunne ikke forstå hvorfor han skulle fucke med mig.

Hans fætter derimod var fænomenal. Helt igennem fantastisk. Selvom manden bare var fuld af rødvin, så lurede han hele tiden hvor jeg var i mit sind, greb mig dér og forstærkede det bare selv og sendte det retur.

F.eks da jeg begyndte at spankulerer rundt med mærkelige skridt og bevægelser og med et stort grin, fordi det bare føltes lækkert at gøre sådan.

Så efterligner han mig bare og grinede endnu højere. Han var virkelig som sendt fra himlen.

Min ven derimod stillede irriterende spørgsmål og sagde dumme ting der irriterede mig mere og mere. Til sidst så meget at jeg blev virkelig vred og fik lyst til at hamre ham en.

Jeg endte derfor med at tage kokain med de to andre da det altid bare gør mig rolig og kærlig og fjerner alle aggressive tanker jeg har, og det var måske 2½-3 timer inde i mit trip kun.


Lang historie kort, jeg skal ikke have svampe med min ven igen, men med hans fætter kunne det være sjovt hvis han var på en gang. Manden er virkelig unik på den der helt specielle måde. Sådan en man ikke kender så godt endnu, men bare føler man connecter med på et helt andet plan.

Uanset hvad, jeg skal bestemt prøve det igen.

Måske 2g, måske som denne gang, måske 2.5g for at se hvor jeg havner. 2g var bestemt ikke for meget.

Jeg beklager div tastefejl hvis der er nogle. Har hverken læst korrektur eller noget inden jeg trykkede afsend.

Hold dig munter! Tænker vi skrives ved på et tidspunkt : )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2024 17:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Dejligt med en opdatering. :) det lyder som en lidt øv oplevelse. Det er desværre, hvad der kan ske, når man ikke har fået kommunikeret ordentligt forud for trippet, og det viser sig man ikke er på fælles bølgelængde. Men godt du også gik derfra med noget positivt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team