Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Majsmel
Junior medlem

Har forsøgt at søge på majsmel på søgemaskinen herinde men ingen svar. Er kommet i besiddelse af 25 liter majsmel, så ville lige høre om der er nogen der har haft held med at bruge majsmel istedet for rismel når der skal laves en blanding af vermaculit og rismel ? :o

Titel: Re: Majsmel
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
det skal lige siges at jeg ikke har prøvet at dyrke i majsmel, men det burde godt kunne lade sig gøre, tror bare at kagen vil blive lidt for komparkt og derfor få svært ved at trække vejret, fordi at mel jo er meget fint. men nu da du har så meget kan du lige så godt prøve det.

Junior medlem

rasmus spandmand skrev:
det skal lige siges at jeg ikke har prøvet at dyrke i majsmel, men det burde godt kunne lade sig gøre, tror bare at kagen vil blive lidt for komparkt og derfor få svært ved at trække vejret, fordi at mel jo er meget fint. men nu da du har så meget kan du lige så godt prøve det.

Det vil jeg prøve. Tak for svaret :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Jeg har prøvet med majsmel og det kan godt bruges, bare husk det skal være økologisk ;)

Junior medlem

Jago skrev:
Jeg har prøvet med majsmel og det kan godt bruges, bare husk det skal være økologisk ;)

Modtaget :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Held og lykke :)
Og hvorfor er du kommet i besiddelse af 25 liter majsmel, taenker jeg :D? :peace:

Dedikeret medlem

Jeg kan ikke se nogen grund til det ikke skulle virke, hvis du bruger nogenlunde samme forhold mellem mel og vermiculite som man oftest gør til andre "melkager" (f.eks BRF-kager) :)

(har dog ikke selv forsøgt med majsmel :-P )

Junior medlem

Postmandper skrev:
Held og lykke :)
Og hvorfor er du kommet i besiddelse af 25 liter majsmel, taenker jeg :D? :peace:

Tak Tak. Kender nogen der sværger til glutenfri brød så de handler kun majsmel, jeg kunne igennem dem få majsmelen til ganske få penge så jeg slog til :D

Junior medlem

Culpepers skrev:
Jeg kan ikke se nogen grund til det ikke skulle virke, hvis du bruger nogenlunde samme forhold mellem mel og vermiculite som man oftest gør til andre "melkager" (f.eks BRF-kager) :)

(har dog ikke selv forsøgt med majsmel :-P )

Tak for svaret :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er ikke det eneste man kan bruge majsmel til. Et godt majsbrød er nu rigtig godt, især med lidt udvandede rugkerner og sådan i. Så længe det ikke er glutenfrit, så bliver det kedeligt.

Nå, nok om brød! Du skal være opmærksom, som de andre også siger, på at det ikke bliver for kompakt, og en idé kunne være, at bruge hakket majskolbe også. Det giver "kagen" lidt luft, samtidigt med at myceliet kan gnaske det.

Junior medlem

And skrev:
Det er ikke det eneste man kan bruge majsmel til. Et godt majsbrød er nu rigtig godt, især med lidt udvandede rugkerner og sådan i. Så længe det ikke er glutenfrit, så bliver det kedeligt.

Nå, nok om brød! Du skal være opmærksom, som de andre også siger, på at det ikke bliver for kompakt, og en idé kunne være, at bruge hakket majskolbe også. Det giver "kagen" lidt luft, samtidigt med at myceliet kan gnaske det.

Det vælter jo ind med gode forslag, tak for svaret :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
Eller bruge grov verm som allerede er blevet mættet med vand inden du så tilsætter majsmelet..!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Majskolbe gør det samme, det bliver bare OGSÅ spist af myceliet. Derved er der mindre spild. Men ja; man kan også bruge vermiculite eller en af de utallige andre alternativer :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Søg efter bruger: Psilonautismus og emneord: majsmel. Så vidt jeg husker var Psilonautismus da ikke videre fornøjet med resultaterne da han brugte det, selvom der kom lidt svampe ud af det.

Hvorfor spare et par kroner, hvis det resulterer i bare et par gram færre svampe? Det er lidt ligesom at bruge sukker og kanel på hakkebøffen fordi man ikke lige gad stikke ned og købe lidt salt og peber. Jeg ville personligt bruge det majsmel til at bage brød med, og investere de 10-20 kroner i et kilo ris, som alligevel er mere end rigeligt til at du kan dyrke mange flere svampe end det er tilrådeligt du selv spiser.

Jeg siger ikke at majsmel ikke virker, det er bare _stensikkert_ ikke ligeså godt som malede brune ris eller hele grødris.

EDIT- sådan her skal du søge på psychedelia
http://www.google.dk/search?ie=UTF-8&oe ... hedelia.dk

du skriver det du vil søge efter, fulgt af site:psychedelia.dk på google

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]