Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 11:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har søgt om det, men kan ikke umiddelbart finde en løsning eller svar på mine spørgsmål, så bær lige over med mig hvis jeg har overset noget.

problem
Der er vokset 3 svampe ud, mellem selve kagen og siden på plastikkassen de står i, som med nogle af de pæne svampe der er vokset den rigtige vej ud, så siden på de 3 svampe der er presset mod plastikken bliver mørkere i farven.

Det er nu jeg tænker om der er mulighed for de svampe der ikke har plads til at vokse kan begynde at rådne og ødelægge min box/og de andres svampe. Lidt trist at ha betalt 500kr for en box der kun giver et enkelt flush. :?

Om det er slemt delvist at rode en smule i kagen for at få synderne op og problemet løst til næste flush? (selvfølgelig med klinisk rene hænder/instrumenter)

Jeg har senere læst mig til at det ville være en god ide med gaffetape rundt om siden på boxen for at undgå dette i at ske, men nu er det forsent, til min store ærgelse. :(

På forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet det selv samme før, og det har ikke skadet mine svampe. Så det tror jeg ikke, du skal bekymre dig om.

Men vent og se om der ikke snart kommer et mere oplysende indlæg fra en mere erfaren svampedyrker.

Held og lykke med dit grow!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Altså medmindre svampene vokser inde i kagen kan jeg ikke se problemet? Mange af mine svampe vokser også klemt op af siden, men det gør ikke noget så længe de bare vokser op ad - no worries my friend :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Så længe at den ikke bliver klemt så meget inde at den ikke kan gro mere så den risikerer at dø og gå i forrådnelse tror jeg ikke det er et stort problem.
Der er jo også folk der gror svampene uden at tage glasset af, det ser ganske mærkeligt ud men er vist et fint alternativ hvis man ikke er sikker på at man kan give dem sterile nok rammer når man fjerner kagerne - dog tror jeg ikke det giver helt så stort udbytte som normalt.
Hvis du vil være helt sikker i din sag så vasker du hænderne godt og plukker de svampe der rammer kanten, men medmindre de er helt klemt inde ville jeg lade dem stå - pånær hvis de begynder at vise tegn på råd, hvis overfladen bliver mørk og klistret eller på anden måde ændrer farve fra det normale.
Lykke til!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]