Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 20:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. dettte er min første post her på siden. Håber at i kan hjælpe mig. Og håber at posten her, er indsat det rette sted, jeg kunne ikke se nogen kategori for trøfler..*** Sagen er den at jeg netop har været i Amsterdam,
og der købte jeg nogen trøfler. Jeg har aldrig prøvet disse før, endda aldrig hørt om dem, og fandt det en smule underligt at de var så specifikt udmålt som de er, på æskerne dvs. med en form for "filmanmelder" system, med 4,5 planet i visual, og således i body, mind etc. men jeg glæder mig. jeg har et rigtigt godt forhold til svampe og har taget dem 6-7 gange før, forkellige svampe, plukket i Danmark, samt tørrede mexikanske.
MEN, jeg tog ikke højde for at de stod på køl, og nu har overskredet datoen, som en liter letmælk. De har heller ikke været på køl de sidste 8-9 dage, da jeg ikke havde muligheden for det. Så mit spørgsmål er, hvad kan der ske ved det?? Kan jeg trygt spise dem, eller udvikles der nogen skadelige "spore" eller lignende ubehagelige sager?? For en god ordens skyld er det følgende trøfler "psilocybe atlantis "fruits of utopia" (20g) produceret af McSmart i Holland. Jeg har tjekket på deres hjemmeside, men den har kun en forside, og ingen faq eller anden info:(

Håber at der er nogen der har et svar------!! på forhånd tak. Supergodt med denne side. har kendt til den i længere tid, men aldrig brugt den, men det vil jeg gøre fremover.

alt godt,
Naturnauten

Dedikeret medlem

Har de ligget tillukket i de 8-9 dage? for i såfald har de det nok ikke godt. Men hvis de har ligget frit fremme kan du jo være heldig at de er tørret undervejs og derfor ikke er "rådnet op".

Junior medlem

Hvis de ikke ser ud til at være rådne eller lugter råddent, tror jeg ikke der er sket noget med dem. Men som nævnt kan du en anden gang tørre dem, så holder de længe.... Når du skal indtage dem kan du gøre det som the (skær trøflerne småt, en the-pose og evt. noget honning i en kop og så kogt vand over og lad det trække 5-10 minutter)... På den måde kommer du eventuelle bakterier der kunne give dårlig mave ret godt til livs...

Junior medlem

tak for svar. de har ligget i den æske de kom i og de sidste 4 dage i noget madfolie/shrinkwrap. de har det nok ikke optimalt så.
men jeg vil da prøve at koge the af dem så- skal man spise de små skårede stykker også så? som normal svampe the? håber det virker,
det finder jeg jo ud af. men der er ikke nogen fare ved det, hvis de er blevet rådne eller på vej til at rådne? ingen farlige stoffer der bliver
produceret? har i iøvrigt tjekket solskinnet idag! fantastisk lækkert, lige til at spise nogen svampe og gå en tur ved vandet og ind i skoven):...

Junior medlem

Jeg har også spist de stykker der har været i theen (for at være sikker på at få det hele med), men ved ikke om det er nødvendigt... De smager meget mere neutralt end hvis man spiser dem i frisk form...
Hvis de er blevet dårlige (hvilket du burde kunne se eller lugte) tror jeg det værste der kan ske er at du får lidt dårlig mave.
Og ja lækkert med noget solskin!! :D

Junior medlem

ok cool, det vil jeg gøre- jeg tror jeg har fået skovlen under problemstillingen..* stor tak for svarene. ha det godt derude-- ::)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]