Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 20:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy!

mig og en ven har bestilt 30 gram "Psilocybe Tampanensis Mexicana" trøfler.
men da det er vores første gang på svampe, vil vi gerne være sikre på at vi gør det rigtig.

Vi har hørt at de skulle være mildere end andre svampe, så vi tænkte at det ville være en god "begynder svamp" men hvad mener i?

Vi har læst en masse om det(især her på psy), men har desværre ikke meget erfaring med psykedeliske stoffer.
Vi har dog en masse erfaring med amf, coke og cannabis:)

Så hvad siger i til dette lineup:

først køber vi godt ind, så vi ikke mangler noget under trippet(frugt chips slik osv. osv.)
så sørger vi for at have tænkeren iorden, ved at gå en god tur i det fri.
evt. se noget comedy af en slags.
så får vi en buddy forbi som kun ryger et par pinde, så han kan holde øje med os.
vi har tænkt os at indtage svampene via the, også bare fyre op for noget lækkert musik og ellers bare have fjernsynet gående i baggrunden.
vi sidder kun os tre hjemme i min vens lejlighed, så vi vil ikke blive forstyrret.

hvad siger i til det?

har i andre/bedre måder at indtage dem på?
hvor meget tror i vi skal indtage hver?(vi ved ikke om de er tørret eller ej, så hvor meget hvis de ikke er tørret og hvor meget hvis de er tørret) og hvor lang tid skal man tygge på dem osv?
ellers andre anbefalinger til at få den ultimative oplevelse, vil være helt i top!

har i nogle erfaringer med at bestille fra udlandet over nettet?
vi har bestilt disse fra holland, men er begyndt at få lidt nedtur over hvis nu vi får en bøde i stedet for svampene :) så hvad er chancen ?

tak på forhånd!

waaasuuup <3

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det lyder som om i har styr på set og setting! Rigtig gode tanker i har gjort jer. Det er dejligt at se nogle med respekt for svampene som gider at forberede sig lidt! Kanon med trip sitter og det hele! Gå tur og comedy er da også helt på plads. Eneste tilføjelse jeg har er drop theen og æd svampene som de kommer. Hvis de er tørrede, start med ½ gram. Så kan i redosere med nogle enkelte svampe hen af natten. Må i have det bedste trip ever :D

Junior medlem

tak for svar!
ja vi vil ikke risikere noget og bare have det bedste ud af aftenen!

men hvor lang tid skal man tygge på svampen? har læst nogle steder at de havde tygget på den i op til 5min inden de slugte dem, for at få mest ud af dem?

waaasuuup <3

Dedikeret medlem

Jeg gætter på at i har bestilt svampene fra Holland? I så fald kommer de nok i frisk tilstand, da de ikke må sælge tørrede svampe dernede.

Doserne for tampanensis-sclerotia er vist noget anderledes end for friske cubensis - men i går nok ikke helt galt i byen med 3-4g friske eller halvandet gram tørrede.
I kan jo eventuelt tage et kig på Shroomery's Dosage Calculator, den er rimelig god - men man skal selvf ikke stole blindt på den.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det lyder fint, men drop fjernsynet i baggrunden og hold jer til musikken, der er nok ting at kigge på og snakke om når man er påvirket, fjernsyn distraherer kun...

Junior medlem

okay, vi dropper fjernsynet :)

men håber der er nogle der kan svare på dette:

er det vigtigt at man tygger lang tid på svampene? og i så fald - hvor lang tid?
nogen der ved hvor lang tid man kan regne med det tager i transport fra Holland? - hvis de er bestilt mandag morgen, kan vi så regne med at have dem hjemme fredag?

PS. Mange tak for svarene indtil videre :)

waaasuuup <3

Dedikeret medlem

waaasuuup skrev:
er det vigtigt at man tygger lang tid på svampene?

Overhovedet ikke. Jeg har altid slugt dem så hurtigt som muligt da jeg ikke kan lide smagen, og de har altid virket helt fint(!).

MEGATRON

waaasuuup skrev:
okay, vi dropper fjernsynet :)

I behøves ikke afskrive det fuldstændig, personligt synes jeg at det kan være ret grineren og/eller fascinerende at se film når jeg er påvirket.

Dedikeret medlem

Fjernsyn kan godt nok også være en meget syret/frastødende oplevelse under trips :D
Jeg kan huske engang vi så et par minutter af melodi grand prix på LSD. Det virkede så uendeligt falsk og plastik-agtigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Culpepers skrev:
Fjernsyn kan godt nok også være en meget syret/frastødende oplevelse under trips :D
Jeg kan huske engang vi så et par minutter af melodi grand prix på LSD. Det virkede så uendeligt falsk og plastik-agtigt.

Er du sikker på at du overhovedet var påvirket? ;)

Dedikeret medlem

Hahaha :D

Junior medlem

Når i får det hjem fra Holland er det friske sclerotia, har ikke selv bestilt derfra, men havde mit første trip dernede sidste år og de solgte kun friske (tørrede svampe er ulovlige).
Tror i skal regne med en noget højere dosis end 3-4 gram. Jeg har kun prøvet at trippe på trøfler/sclerotia og første gang var det 10 gram med en redosering på 5 altså 15 gram frisk i alt. Det er, set i bakspejlet, nok også mere end jeg vil anbefale til første gang, selvom mit første trip var fantastisk :D

Men det lyder til i har godt styr på alt det der skal sikre et godt trip! Så håber i får jer en fantastisk oplevelse :rocking:

Og nå ja, ikke spise i timerne op til og så bare tyg dem til det er en mos i munden og skyl ned med lidt vand.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ParadiseAmalie skrev:
I behøves ikke afskrive det fuldstændig, personligt synes jeg at det kan være ret grineren og/eller fascinerende at se film når jeg er påvirket.

Enig.
På mit første svampetrip havde vi en skærm til at køre. Den var mutet så vores trip blev styret af vores musik i stedet, men ellers kørte bl.a. Yellow Submarine, For the Damaged Right Eye (aka For My Crushed Right Eye) og The Rocky Horror Picture Show på den. Dejligt syrede ting at kigge på.
Desuden var der godt gang i musikken med favoritter fra bl.a. Pink Floyd, Grateful Deads tidlige syreæra, White Noise's An Electric Storm, Moody Blues, Cream, Jimi Hendrix og Eloy.
Yderligere havde vi fået fat i en lysprojektor der skød et stort, farverigt oliemotiv op på væggen der konstant ændrede sig. Masser af knæklys på badeværelset, nogle blacklights rundt omkring, et strobelys, utrolige mængder lysende dioder og så ellers bare fuld skrald på trippet.
Vores dose var 1.5g SN med en redosering på 1g efter et par timer. Nok ikke noget jeg vil anbefale enhver nybegynder at starte ud med, men uanset hvad, så havde vi en fandens god første oplevelse, fordi vi havde forberedt os så godt.

Så jeg er sikker på at uanset hvad I vælger at gøre første gang, så skal I nok få det kanonfedt. Lad være med at lægge for meget i hvad andre mennesker gør ved deres set og setting, for det er jo ikke nødvendigvis det der virker for jer.
Jeg foreslår også I spiser svampene da te kan virke meget voldsomt og tungt for førstegangsbrugere. Det kan pludselig gå lidt for stærkt.
Det lyder som om I allerede har planlagt det nogenlunde som I gerne vil have det, så held og lykke og gør endelig hvad I har lyst til og føler for.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke en dyt om svampe, men bliver allerede glad bare ved tanken om jeres setting :) god tur til jer!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]