Hej Psychedelia!

Jeg har i det sidste års tid gået rundt og puslet med tanken om at dyrke cubensis, og har nu langt om længe fået taget mig sammen

Planen er at jeg vil starte en flydende kultur fra et spore print, og så bruge det til mine kager.
Kagerne kommer til at bestå af økologiske brune ris og vermiculite.
Jeg skulle mene at jeg efterhånden har fået købt alt hvad der skal bruges af udstyr, indtil videre er følgende blevet købt hjem:
Plastkasse/bedroller
Sutteflaske til den flydende kultur
Honning
Glas
Sprøjte og kanyle
handsker
maske
Vermiculite
Økologiske brune ris
10w sparepærer
Rodalon
Spore Print Før jeg springer ud i det har jeg dog lige et par spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe med

1. Kan husholdningssprit evt. blandet op med vand bruges til at desinficere gummihandsker før brug? Hvis ikke hvad skal jeg så helt præcist have fat i?
2. Jeg har kigget i guiden til at starte et flydende medie og undrer mig lidt over at vedkommende putter en glaskugle i flasken med sit medie. Hvad gør den kugle godt for?
3. Jeg har desværre ikke en trykkoger og budgettet er ikke lige til at gå ud og købe en så jeg holder mig til en gryde. Hvor lang tid vil i koge blandingen til det flydende medie? Kan det koges for lang tid?
Jeg er vidst rimelig sikker på det lige var det, men ellers vender jeg jo nok tilbage

På forhånd tak
HabserHabser