Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 20:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Gemmested??
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hejsa.
Nu nærmer det sig jo snart Svampe-sæsonen og så skal jeg ud og lede (:.
Desværre bor jeg stadig hos mine forældre. De er utrolig strenge omkring rusmidler og de skal helst ikke vide jeg leder og gemmer på svampe.

Mit kommende problem vil nok blive tørringen. Har i nogle tips hvordan og hvor jeg kan tørre mine svampe uden mine forældre kan opdage dem? Skal svampene ligge spredt ud eller kan jeg nøjes med at smide dem i en æske i en stor bunke? Eller er der nogle andre muligheder for dette?

PS. Hvor lang tid kan tørrede svampe holde sig? Kommer selvfølgelig an på mængden jeg finder, men jeg vil gerne gemme et trip eller to til Skanderborg festival 2011, hvis jeg nu falder for virkningen af psilocybin svampe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Da du stadig bor ved dine forældre formoder jeg at du er under 20.

Har du læst op på psykedeliske stoffer. Hvis ikke gør det. Læs både om svampe på psy's wiki og på Erowid.

Du vil hurtigt finde ud af at psykedeliske stoffer ikke rigtigt har fysiske bivirkninger, ihvertfald ikke når vi taler om LSD og Svampe.
Til gengæld er der psykiske bivirkninger som har nemmere ved at træde i kraft for os teenagere. Din hjerne er ikke færdigudviklet endnu og derfor er der større chance for at de psykedeliske stoffer tager fusen på dig.

Personligt har jeg aldrig trippet, kun haft små psykedeliske oplevelser med hash. Men jeg har læst mig til at det under et bad trip kan være en stor fordel at have livserfaring, det er der ikke mange teenagere der har. Man kan gå rundt og føle sig nok så moden men erfaringen der kræves for ikke at blive skræmt af et bad trip er ikke noget man får på 16 år.

Hvis du alligevel vælger at tage på svampejagt for at trippe så tag en lav dosis på dit første trip. Hold lange pauser mellem dine trips, ikke trip to gange på en festival.

Med hensyn til tørring af svampe lyder det dumt at ligge svampene i en bunke i en æske, så er der større sandsynlighed for mug.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du f.eks. har en skuffe i dit skrivebord kan du ligge avis papir på også sprede svampene ud på det. Tørrede svampe kan holde sig næsten for evigt hvis du smider dem i en krukke (f.eks.) og stiller dem et mørkt og forholdsvis koldt sted. F.eks. inde i et skab:)

Hashluderen har sagt resten :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out and about
Haha, den har jeg selv været ude for, da jeg vendte hjem efter min første svampejagt nogle år tilbage.
Jeg havde selv succes med at tørre dem på aviser på de to øverste hylder af mit klædeskab og skjule dem med noget forsigtigt placeret "rod", så min mor ikke skulle lure dem, hvis hun fik lyst til at lægge mit tøj på plads. Heldigvis lugtede mit skab i forvejen af svamp, så dér var heller intet problem ;)

Du skal ikke smide dem sammen. Jeg har aldrig forhørt mig om hvorfor, men det må man altså ikke. Jeg går ud fra, at det har noget at gøre med risikoen for mug, og så tørrer de helt sikkert også hurtigere når de ikke ligger og sveder oven i hinanden i en kasse.

De skal nok kunne holde sig til næste år, men det kommer an på, hvor meget du tørrer dem. Jeg synes personligt, at de er mere behagelige at spise, hvis der en smule elasticitet i dem, men du kan også vælge smadre al fugt ud af dem. De kan nærmest holde sig for evigt, hvis de er knastørre og ikke bliver opbevaret alt for fugtigt, vel at mærke.

Edit: Fuck, jeg er sgu for langsom til det her...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Starter med en meget lille dosis. Tænkte på 0,3 gram, men er det for meget eller for lidt? Hvor stor er chancen for sådan et bad trip, og hvad ville jeg se og opleve under trippet?

Tak for svarene har en! Jeg har en skuffe med 3 åbninger, så den kan jeg selvfølgelig bruge. Kom også i tanke om min guitar hardcases. Dem har jeg 3 af, så der kan jeg eventuelt også dumpe nogen i, hvis det nu skulle blive nødvendigt (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor gammel er du?

0.3 g skulle være let dosis men derfor kan du stadig vente til du har mere livserfaring og på mindsker risikoen for bad trip og den slags. Desuden vil der være større chance for at du får et godt trip hvis du sætter dig rigtig godt ind i stoffet da du så er trykkere ved situationen. Du burde ikke overveje at tage psykedeliske stoffer på en festival, det er ringe setting da mange mennesker du ikke kender kan komme og ødelægge dit trip.

Det ultimative ville være i din egen lejlighed med nogle nære venner der ikke var påvirkede og vidste ligeså meget om stoffet. Med mad klar og god afslappende musik på anlægget.

Junior medlem

Enig med drengene, i alt de har sagt.

Medlem
Brugeravatar

Der er visse forholdsregler man kan gøre sig for at undgå et bad trip når man snakker stoffer.

Jeg ville om ikke andet tage disse forholds regler hvis man er ung/uerfaren:

- Vær i et trygt miljø:
Havde gode venner omkring dig, vær ikke alene eller sammen med folk du ikke kender/stoler på. Vil mene at det også kan være en fordel at havde et toilet i nærheden: Skal man skide, pisse eller i værste fald knække sig, kan dette være dejligt at have et lokum i nærheden. Jeg vil hellere ikke anbefale en festival til at prøve nye stoffer, hvis man ikke er rutineret, det giver som regel et dårligt trip.

- Tag ikke stoffer i dårligt humør:
Det er dumt at tage stoffer i dårligt humør for at blive i godt humør, dette ske sjældent og man vil blot få en overreaktion på ens følelser og ende i et dårligt trip. Chancen er om ikke andet større, især når man ikke ha prøvet stoffet før. Vær i stedet i godt humør drik evt. en øl eller to.

- Bland ikke nye stoffer med alkohol eller andre stoffer.
En øl eller to skader ikke, dog ville jeg ikke dikke mig i hegnet for så at tage svampe første gang, derudover ville jeg heller ikke blade det med andre stoffer.

- Have en erfaren person til stede/en til at holde øje.
Har man en til at holde øje med en personen kan sagtens havde det sjovt med øl osv. bare personen er nogenlunde ved sine fulde fem. Kan gøre man føler sig mere tilpas og derved ikke har angst/uro når stofferne tages, hvilket som jeg ar skrevet tidligere vil anbefale. Man kan også havde en som er erfaren, dette kræver selvfølgelig man kender en. Som kan guide og berolige en under tippet.
Hvis uheldet er ude, er chancerne for en blød landing også større

Nogen vil måske finde nogle af disse regler "kedelige", jeg vil dog mene at chancerne for et godt trip eller om ikke andet chancerne for et bad trip bliver mindre. Er større hvis man bruger mine råd.

Medlem
Brugeravatar

Mht. sitter, vil jeg ikke anbefale en eller flere upåvirkede. Under mit tredje trip mødte mine kammerater og jeg et par folk, der ikke var påvirkede. De var kommet op til mig mens vi sad og trippede og jeg blev efterfølgende fortalt af mine venner, som trippede for første gang, at de fik den største noia over det . Jeg havde det egentlig heller ikke helt godt med det.

I stedet for en upåvirket tripper, vil jeg anbefale, at I alle viser en smule ansvarlighed, f.eks. ved at gå langsomt til værks - bare så I ikke æder 5g hver og bilder hinanden ind, at der er ild i jer. Det er dumt!

Der er jo det med svampe, at de nemt kan give en syret opfattelse af, hvad der er rigtigt og forkert, og din hjerne vil muligvis prøve at fortælle dig, at svampene er HELT forkerte at tage - det er for eksempel ikke den bedste idé at se sig i spejlet under første trip (nu kan jeg så være helt sikker på, at du gør det, men pas nu på) :mrgreen:

Hvis du skal have en tripper med, så skal det være en med stor erfaring, nærmest som en far, du er tryg ved at tage stoffer foran. Hvis han sidder og spørger ind til trippet fordi han er nysgerrig, kan det nemt blive alt for irriterende og endda give en smule noia.

Medlem
Brugeravatar

Jeg glemte lige at komme omkring mit syn på det aldersmæssige aspekt.

Ganske ligesom med alkohol synes jeg ikke, der er en bestemt alder, hvor man pludselig er gammel nok. Jeg kan ikke huske, hvor gammel man skal være efterhånden, men i mine dage skulle man være 15 for at købe en bajer og jeg kan love dig for, at der var 15-årige der så absolut ikke burde have drukket dengang, ligesom der var en masse, der godt kunne styre det. :cheers:

Min pointe er, at det ikke behøver handle om tal, og selvom psilocybin og alkohol er to vidt forskellige størrelser, er det svært at sætte finger på, hvornår man er gammel og "erfaren" nok. Og den erfaring, der bliver snakket så meget om, er vel i bund og grund evnen til at slappe af i uvante situationer, tænke rationelt når alt er irrationelt og stole på sin egen dømmekraft. Hvis man ikke er et sekund i tvivl om, at man kan køle sig selv ned, når lokummet brænder, så er man i mine øjne klar.
Hvor høje flammerne så bliver, er umuligt at vide på forhånd og der kan erfaring fra andre substanser selvfølgelig komme en til gode - men erfaring er sgu noget man indsamler, som tæsk på egen krop, ikke noget man får i fødselsdagsgave.

Lad være med at vente til du er 21. Vent i stedet til du er klar. Og lad nu være med at springe ud i det uden at tænke dig satans godt om.

Medlem
Brugeravatar

Gustengul skrev:
Mht. sitter, vil jeg ikke anbefale en eller flere upåvirkede. Under mit tredje trip mødte mine kammerater og jeg et par folk, der ikke var påvirkede. De var kommet op til mig mens vi sad og trippede og jeg blev efterfølgende fortalt af mine venner, som trippede for første gang, at de fik den største noia over det . Jeg havde det egentlig heller ikke helt godt med det.

I stedet for en upåvirket tripper, vil jeg anbefale, at I alle viser en smule ansvarlighed, f.eks. ved at gå langsomt til værks - bare så I ikke æder 5g hver og bilder hinanden ind, at der er ild i jer. Det er dumt!

Der er jo det med svampe, at de nemt kan give en syret opfattelse af, hvad der er rigtigt og forkert, og din hjerne vil muligvis prøve at fortælle dig, at svampene er HELT forkerte at tage - det er for eksempel ikke den bedste idé at se sig i spejlet under første trip (nu kan jeg så være helt sikker på, at du gør det, men pas nu på) :mrgreen:

Hvis du skal have en tripper med, så skal det være en med stor erfaring, nærmest som en far, du er tryg ved at tage stoffer foran. Hvis han sidder og spørger ind til trippet fordi han er nysgerrig, kan det nemt blive alt for irriterende og endda give en smule noia.

Med at guide og berolige en, skal der selvfølgelig ikke forstås med en som spørger ind til trippet, men mere end som kan være der HVIS uheldet skulle være ude. Det er dog hellere ikke min erfaring at folk spørger ind til det, men gerne vil nyde aften.
Omkring upåvirkede (som i at der nogen som ikke tager stampende, men sagtens kan drikke eller ryge) har vi så åbenbart forskellige opfattelser.
Der findes ikke en løsning og i sidste ende handler det i bund og grund om, hvad man selv mest er tyg ved, da de trygge rammer er det vigtigste, for ikke at få et dårligt trip.

Jeg vil der til indskyde jeg aldrig selv har bugt svampe eller lignende, min erfaring bygger på hvordan folk der tripper reagere på forskellige situationer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spørgsmål omkring min alder vil blive ignoreret, da jeg ved en del af jer er skeptiske omkring ungdom og euforiserende stoffer. Har læst Erowids information og stort set alt hvad jeg har kunne finde her på Psychedelia omkring psilocybin svampe, så jeg har ikke rigtig så mange bekymringer om overdoseringer osv.

Dog er der en enkel ting som måske gør mig lidt nervøs. Psykoser: Er der mulighed for at psilocybin kan fremkalde psykoser, og burde jeg være nervøs for at få det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Krimse skrev:
Dog er der en enkel ting som måske gør mig lidt nervøs. Psykoser: Er der mulighed for at psilocybin kan fremkalde psykoser, og burde jeg være nervøs for at få det?

Psilocybin-svampe siges at være udløser for latente psykoser, men det er ikke noget du bør være urolig for at blive ramt af, hvis du ellers er psykisk stabil og ikke har døjet med psyken før :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Kajkage skrev:
Krimse skrev:

Psilocybin-svampe siges at være udløser for latente psykoser, men det er ikke noget du bør være urolig for at blive ramt af, hvis du ellers er psykisk stabil og ikke har døjet med psyken før :)

Det skal dog lige nævnes, at man nogle gange godt kan blive overbevist om at man har fået en psykose, evighedstrip, eller whatever.. Men det synes jeg mest var i starten/ når man har et badtrip/ på meget høje doser :D - men igen, det ikke noget du skal bekymre dig om, så længe at man bare har taget sine forholdsregler.

Udover det så tror jeg personligt ikke på at svampene, lsd, meskalin osv. kan udløse permanente psykoser, jeg har i hvertfald aldrig hørt om nogle det er sket for, eller læst om det. Men det kan jo være at jeg tager helt fejl.. :lol: Derimod så kan man vel godt sige at det udløser en midlertidige psykose :cheers: :whogives:

Mvh. :peace:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt nok, så glæder jeg mig bare til de små tingester begynder at dugge frem.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
weeerneeer skrev:
Det skal dog lige nævnes, at man nogle gange godt kan blive overbevist om at man har fået en psykose, evighedstrip, eller whatever.. Men det synes jeg mest var i starten/ når man har et badtrip/ på meget høje doser :D - men igen, det ikke noget du skal bekymre dig om, så længe at man bare har taget sine forholdsregler.

Jeg er enig, kender det også selv. Men han kan selv minimere risikoen ved at tage en ansvarlig førstegangsdosis, så burde han have temmelig godt fat i sig selv endnu. Derudover skal set & setting self være iorden :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
mit råd er bare: læs, læs, læs find så meget om det stof du nu vil prøve (i dette tilfælde svampe) post billeder af de svampe du nu har plukket herinde for der sidder nogle kloge hoveder herinde :).

God jagt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yes yes, nu cykler jeg ud efter at finde nogle kreatur marker (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Krimse skrev:
Spørgsmål omkring min alder vil blive ignoreret, da jeg ved en del af jer er skeptiske omkring ungdom og euforiserende stoffer. Har læst Erowids information og stort set alt hvad jeg har kunne finde her på Psychedelia omkring psilocybin svampe, så jeg har ikke rigtig så mange bekymringer om overdoseringer osv.

Det kan godt være du har læst en masse om svampe men derfor er det stadig dumt at tage dem og der jo en grund til vi er skeptiske overfor unge mennesker der tager psykedeliske stoffer. Siden her fraråder jo ikke at du tager psykedeliske stoffer men vi fraråder at du gør det under dårlige vilkår og at du er under 20 og ikke har et færdigudviklet sind/en god mængde livserfaring er at tage stoffer under dårlige vilkår. Vent et par år og chancen for at du kan vende det potentielle bad trip er betydeligt større.

Såvidt jeg har læst til kan badtrips påvirke dig meget kraftigt hvis ikke du har livserfaringen til at forstå at det bare var et trip.

psilocybin kan fremkalde psykoser ligesom de fleste psykedeliske stoffer, men chancen er lille og er der nærmest kun hvis du har en svag psyke.

Husk at vi advarer dig mod at tage svampene for at hjælpe dig og ikke for at give dig et kedeligt liv. Der er tusind andre ting du kan foretage dig i dine teenage år og samtidig prøve de hårdere stoffer senere.

Men da det lader til du ikke vil lytte til vores råd vil jeg da håbe dit trip alligevel går godt. Men som de andre siger husk set and setting. Jeg har også læst din sidste post, du er lidt tidligt ude for at find svampene, de kan dukke op men hvis du venter en måned er der større chance for at finde nogle hurtigt og lade være med at spilde en masse tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg heller ikke været ude at decideret lede efter svampene endnu, men kun kigget efter marker, hvor der render dyr rundt og skider.

At sige at jeg ignorerer dit råd, synes jeg er lidt vildt sagt, da jeg tager al respons meget alvorligt. Jeg takker dig for at ville mig det bedste. Jeg vil som sagt starte med en meget lille dosis, grundet min spinkle kropsbygning samt first timer.

- Og nu må vi jo også lige se om jeg overhovedet finder nogle svampe. Har læst en del herinde på forummet, som har ledt forgæves i årevis.

Har du egentlig haft et bad trip Jack?. Du virker til at være virkelig bekymret omkring ungdom og svampeforbrug.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]