Gustengul skrev:
Mht. sitter, vil jeg ikke anbefale en eller flere upåvirkede. Under mit tredje trip mødte mine kammerater og jeg et par folk, der ikke var påvirkede. De var kommet op til mig mens vi sad og trippede og jeg blev efterfølgende fortalt af mine venner, som trippede for første gang, at de fik den største noia over det . Jeg havde det egentlig heller ikke helt godt med det.
I stedet for en upåvirket tripper, vil jeg anbefale, at I alle viser en smule ansvarlighed, f.eks. ved at gå langsomt til værks - bare så I ikke æder 5g hver og bilder hinanden ind, at der er ild i jer. Det er dumt!
Der er jo det med svampe, at de nemt kan give en syret opfattelse af, hvad der er rigtigt og forkert, og din hjerne vil muligvis prøve at fortælle dig, at svampene er HELT forkerte at tage - det er for eksempel ikke den bedste idé at se sig i spejlet under første trip (nu kan jeg så være helt sikker på, at du gør det, men pas nu på)

Hvis du skal have en tripper med, så skal det være en med stor erfaring, nærmest som en far, du er tryg ved at tage stoffer foran. Hvis han sidder og spørger ind til trippet fordi han er nysgerrig, kan det nemt blive alt for irriterende og endda give en smule noia.
Med at guide og berolige en, skal der selvfølgelig ikke forstås med en som spørger ind til trippet, men mere end som kan være der HVIS uheldet skulle være ude. Det er dog hellere ikke min erfaring at folk spørger ind til det, men gerne vil nyde aften.
Omkring upåvirkede (som i at der nogen som ikke tager stampende, men sagtens kan drikke eller ryge) har vi så åbenbart forskellige opfattelser.
Der findes ikke en løsning og i sidste ende handler det i bund og grund om, hvad man selv mest er tyg ved, da de trygge rammer er det vigtigste, for ikke at få et dårligt trip.
Jeg vil der til indskyde jeg aldrig selv har bugt svampe eller lignende, min erfaring bygger på hvordan folk der tripper reagere på forskellige situationer.