unb skrev:
Har heller aldrig selv haft nævnværdige problemer med come-up på nogen substanser indtil videre. Bortset fra et par enkelte gange. Men en ting jeg synes der hjælper på come-up'et er bare at give fuldstændigt slip, og ikke sætte nogle grænser eller kæmpe imod trippet, men bare flyde med.
Det jeg har oplevet der gør come-up lidt "hårdere" end de andre faser er, at man på et forholdsvis kort tidsrum går fra ens normale sindstilstand, for derefter at blive smidt hovedkulds ind i trippet. Ens (u)bevidsthed begynder så at "kæmpe imod"/"være utryg"/"kontrollere" denne fremmede følelse; når så man er kommet lidt længere ind i trippet har man vænnet sig til denne nye sindstilstand, og man føler sig igen tryggere. Derfor har det altid hjulpet bare som jeg også før sagde at lade sig flyde med, acceptere alle de masser af nye indtryk der konstant skyller ind over en, og bare lade trippet guide en hen hvor det nu end vil. (Denne påstand er baseret ud fra egne iagtagelser, så ingen garanti for at det passer)
Jeg kan godt skrive under på den der
Jeg plejede gerne at gå en tur, dengang jeg synes at come-up var lidt for voldsomt... Måske er det noget man lærer at holde af, jeg kan i hvertfald godt lide bare at blive kastet ind i trippet, så det hele bare ramler og man ikke fatter noget før der er farver op og ned ad væggene. Mht. til mavekataren har jeg hørt noget om at du kan bruge HUSK for ligesom at sætte gang i fordøjelse. Ligeledes kan du, hvis du vælger at lave the på svampene, bruge ingefær i teen, det letter også come-up oplevelsen for nogen..
Happy trippin'