Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Det var min oplevelse på 0.75g SN. Var fuld (uden fysisk ubehag) i 3-4 timer. Efter 5-6 timer aftog rusen nok til at jeg kunne køre bil osv.
De første 45min af rusen var ikke specielt behagelige, jeg havde lidt ubehag i benene og havde det lidt mærkeligt i kroppen og havde det som om jeg helst ville være for mig selv (kram/berøring føltes irriterende). Derefter var det som om rusen satte ordentligt i gang og min krop havde det udmærket, men knolden var godt drukken.
Resten af dagen var ganske behagelig og mentalt havde jeg det lidt som om intet kunne ødelægge mit gode humør.

Har andre oplevet noget lignende?
Var det fordi min dosis var alt for lav? Hvis ja, vil jeg så overhovedet kunne gå hvis jeg tager en trip-givende dosis?

Dedikeret medlem

Det har nok været et udslag af en ret lav dosis, ja.

Medlem
Brugeravatar

Vil det sige at trippet først kommer når man er tæt på at miste bevidstheden?

Dedikeret medlem

Nej, absolut ikke! Hvorfor skulle det dog være tilfældet?
Jeg vil ikke sige, at jeg føler mig "beruset" på svampe, men der er da et vist bodyload.

Men 0,75g er bare en ret lille dosis.

Edit: Det lyder lidt som om, du har misforstået hvordan svampe virker - måske du skulle læse lidt om skidtet :)

Medlem
Brugeravatar

Hvad skulle jeg have misforstået?
Grunden til hvorfor jeg spørger er at virkningen for mit vedkommende slet ikke mindede om det, jeg havde læst.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Mit bud er at du enten har haft maven fuld og derfor ikke fået et ordentligt trip. Hvis du har været sammen med andre som ikke vidste at du trippede kan det også have lagt en dæmper på trippet og på samme tid, have gjort dig ængstelig overfor berøring. Tag 1 gram tørret næste gang og sørg for at faste 3-4 timer inden, så skulle du nok få et "rigtigt" trip ud af det :)
Måden du havde det på resten af dagen lyder som et typisk godt afterglow :)

Medlem
Brugeravatar

Det var skam på tom mave, jeg tog dem, sammen med en lunken kamillete med sukker.
Det var ca. kl. 10 om morgen og umiddelbart efter at have indtaget dem fortalte jeg min pige hvad jeg havde gjort og at det nok skulle blive en god dag (det blev det også, men uden trip).
Hun tog det meget pænt, bortset lige fra "shit, hvornår kan du så tage ud og handle?" og jeg havde overhovedet intet, der forhindrede mig i at give mig 100% hen :)

Jeg vil se om jeg kan få fingrene i et helt gram og prøve igen :)

Dedikeret medlem

Du skal lige vide på forhånd, at selv et gram SN ikke er en specielt stor dosis. Bevares, det er da et trip i en eller anden forstand, men absolut ikke overvældende, IMO.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
mit første trip var 1 gram tørrede SN og jeg kan eddersprælme love dig for at det var et heftigt trip. men psykedelika virker forskelligt på folk og forskelligt alt efter set & setting.

det ikke 0,75 g friske, vel?

Medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
det ikke 0,75 g friske, vel?

Nej :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Mit første trip var 1 g mexikanske hvilket er en endnu mildere dosis og det ligger da stadig på top 5 over et af de mest overvældende trips jeg har haft. Nu er det ikke fordi jeg mistænker dig for at have ADHD men én bekendt af mine (som har ADHD), tog på sit første trip 2,5 g mexikanske og kunne ikke mærke en dyt (sagde han). Næste gang tog han 3,5, så blev han pludselig væltet fuldstændigt og ville bare ligge i fosterstilling i en seng de sidste 3 timer af hans trip. Min pointe er at, det ikke altid handler om dosis, men også om forventninger og om hvad du kigger efter i et trip. Jeg har også prøvet den slatne ubehagelige følelse du hentyder til, men det har som oftest været i trips, hvor jeg havde det forkerte mindset, det betyder mere end man umiddelbart tror. Læs lidt flere rapporter før du giver dig i kast igen, læs nogle af dem der måske er lidt kedelige også, og ikke kun dem om kontakt med fremmede entiteter og guddommelige åbenbaringer, man kan ikke få for mange perspektiver på sådan noget her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min startdosis SN ligger på 5 enkelte tørrede svampe. Det er under et gram ihvertfald, og jeg mærker tydelige effekter. Jeg har en enkelt gang prøvet kun at spise en enkelt, og der fik jeg det ret dårligt. Jeg blev udmattet og utilpas. Det føltes lidt lige som at gå sukkerkold, og i starten troede jeg at det var derfor, men så kom jeg i tanke om at jeg havde spist en SN. Jeg spiste derefter et par stykker mere og fik det rigtigt godt :D My 2 cent.

Dedikeret medlem

Yep, jeg synes også ind i mellem at lavdosis-trips på svampe kan give nogle irriterende effekter. Det føles bare som et svagt ubehag og en udefinerbar, sitrende fornemmelse i kroppen.

Jeg synes egentlig at højere doser er markant mere behagelige.

Medlem
Brugeravatar

Jeg bruger nogle gange en lavdosis af svampe som en form for stimulans og "krydderi" under drukture, men jeg ved ikke om det kan anbefales. Man skal ihvertfald kende sin dosis, og bør være bekendt med svampe, inden man hælder en masse indenbords og er social, da det hurtigt kan blive noget rod at være halvt på svampe og halvt fuld.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
^^ Lyder som en meget god idé.. synes egentligt at lave doser er undervurderet. Benytter mig meget af det når jeg ryger pot, da jeg ikke bryder mig om at være helt forvirret. Så hellere en smule til lige at stimulere fantasien

Dedikeret medlem

Personligt synes jeg at en lav dosis LSD eller en af 2C'erne er mere velegnede dér. Men i det hele taget er det næsten synd for de psykedeliske stoffer at blande dem med alkohol :)

Medlem
Brugeravatar

Culpepers skrev:
Men i det hele taget er det næsten synd for de psykedeliske stoffer at blande dem med alkohol :)

Enig, man tager jo ikke psykedelika for at lamme sig :)

Medlem
Brugeravatar

Tager du (trådstarter) nogen former for SSRI (="lykkepiller")?

edit: stavefejl.

Medlem
Brugeravatar

onkel fister skrev:
Tager du (trådstarter) nogen former for SSRI (="lykkepiller")?

edit: stavefejl.

Nej. Ville noget, der har en SSRI-virkning, forhindre en i at trippe?

Medlem
Brugeravatar

Det kræver en større mængde til at "trippe" hvis man er på SSRI.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]