Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

HEj Folkens..
Jeg har nogen svampe liggende fra i sommers som jeg har tænkt mig at spise juleaften. De har ligget i en papirspose i mit køkken siden engang i sommers - og nu tænker jeg så om de har mistet alt deres virkning, eller om I mener de stadig kan fungere?

Det er cambodianske svampe hvis det gør nogen forskel?

Lige et tillægsspørgsmål - Da jeg spiste dem i sommers fik jeg overdreven grineren på - men jeg så ikke rigtig farver og underlige ting, som man gør på de mexianske.. Er det bare sådan de cambodianske svampe virker, eller har jeg gjort noget forkert? Vi kogte noget vand, kom 16g svampe i, godt med sukker og lidt honning.. Og så drak det som the. Svampene blev selvfølgelig også spist. Er der bedre måder at gøre det på?..

Mvh..

Dedikeret medlem

Hvis svampene er grundigt tørrede, så kan de holde sig i årevis.

Citat:
jeg så ikke rigtig farver og underlige ting, som man gør på de mexianske.. Er det bare sådan de cambodianske svampe virker, eller har jeg gjort noget forkert?

Trips er enormt forskellige, både fra gang til gang og fra person til person. Desuden har dosen også meget at sige. Du kan ikke sige at "man ser farver og underlige ting på mexikanske svampe". Sådan er det absolut ikke altid og for alle mennesker.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvis i alligevel spiser dem bagefter, hvorfor starter i bare ikke med det. Jeg plejer altid at lave et eller andet sygt gøjl netop for at undgå smagen og spise dem direkte. De holder helt fint endnu gætter jeg på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tager dette emne op fordi jeg er i tvivl om tørrede svampes holdbarhed.
For nogle dage siden kogte jeg te på 2.2g McKenna svampe (genmanipulerede cubensis)
Sidste sommer fik jeg et vildt tankespind med massere af regnbuefarver i lyset og tunler i himlen på denne dosis. Men denne gang skete der intet.
Svampene har ligget i et syltetøjsglas i et år. De var ikke blevet hastetørret og min tollerance er helt i bund, har ikke spist svampe siden et 3.5grams trip i november måned 2010 ...

Hvad er jeres erfaringer med hensyn til holdbarheden? Hvor lang tid kan årets høst ligge uden at falde i styrke? Og hvilken temperatur vil være bedst til langtidsopbevaring?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
så koldt og tørt som muligt... Jeg har faktisk prøvet det samme med den samme strain - de sidste jeg havde efter et halvt år, var der ikke meget gang i. Min teori er, at svampens tykkelse kan have været med til at få psilocybinen til at forgå hurtigere, de McKenna jeg havde var meget tynde i det... Men det er kun spekulationer...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg har haft nogle spidsnøgenhatte liggende i snart 2 år. 6 måneder lå de i en hylde på et varmt værelse, og siden har de ligget i fryseren. De fungerer som da jeg plukkede dem. Ingen nedsat potens overhovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Kunne man ikke lave en vakuum-box for at øge holdbarheden, eller har Ilt ikke noget at gøre med nedbrydelsen af psilocybin?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Hey, jeg tager lige dette emne op igen, igen. ;)
I går spiste jeg 1g. P. Azurescens, som havde lagt i et medicin glas siden efteråret 2011 (i ca. stuetemperatur)
Der var ikk en snært at føle eller farve at se. Vildt med sådan en kraftig svamp, der kun har lidt mere end 2 år på bagen.

Vil det bedste opbevarings sted være i en zip pose eller som Paul Muad Dib skriver; i fryseren?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Begge dele. I en zip pose og ned i fryseren med den. Det er ilt der nedbryder potensen, så jo mindre kontakt med luft, jo bedre.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Klart nok, tak for svaret! Det vil jeg gøre ved næste flush. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så må jeg hellere få pakket mine nøwnhatte godt ned. De står bare i et syltetøjsglas i et skab.

Er det det generelt for det meste knark, at det holder sig bedre vakuumpakket og i fryseren? (undskyld hvis det er ot)

Medlem
Brugeravatar

Så må jeg hellere få pakket mine nøwnhatte godt ned. De står bare i et syltetøjsglas i et skab.

Er det det generelt for det meste knark, at det holder sig bedre vakuumpakket og i fryseren? (undskyld hvis det er ot)

Tror at denne tråd er så gammel at ingen har noget imod at der kommer lidt offtopic på banen.
Det virker til at være go information at sprede om sit knark og krank.

Kan i hver fald lige citere at svampehonning ikk holder i 4 år.
Den blir ikk gammel, men effekten går af..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Den krukke honning med spids nøgenhatte du lavede i 2010 virker altså stadigvæk 100%. Men det du siger er, at jeg skal se at få den guffet?

Sådan langtidssikrer jeg mine svampe:
1. Tørre dem på en avis et døgn.
2. Tørre dem grundigt via calciumchlorid i en lukket beholder i en uge.
3. Forarbejde dem til et fint pulver via kaffemølle. Pas på for meget varme.
4. Vacuumpakke pulveret eller stampe det hårdt i gelantinekapsler på 700-800 mg.

Sådan bevarer de potensen årtier, opbevaret i køleskab.

Meningen er at udelukke lys, vand og ilt.

Medlem
Brugeravatar

Helt sikkert, lyder som en god fremgangsmåde, hvis man har et stort flush, som man ikk lige regner med at få brugt foreløbigt! Kan nemlig godt li at guffe på hele svampe og så optages de vel også i munden inden de ryger ned. Og så elsker jeg smagen af dem! ;)

Heh, nej ikk 100% - spiste en kæmpe spsk. honning af den i går. Fik kun en letheds fornemmelse og lidt klarsyn af den. Så måske ska den spises hurtigt ja, men så taler vi også det hele! Men ja, den med SN fra 2010 - godt husket! :)
viewtopic.php?f=2&t=31237&p=434876&hilit=svampehonning#p434876

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Billede
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]