Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 04:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey psychedelia!

Mig og en ven har tænkt os at prøve nogle nøgenhatte! Så ville spørge om lidt råd fra jer.. vi har nemlig tænkt os, senere på året, at gå ud og plukke en masse selv. Men det er bare om det overhovedet er klogt? Skal vi bare købe noget selv? Og hvad med når man har fundet de rigtige.. skal de så ligge og tørre et par dage og så spiser man dem eller drikker dem osv.?

:offtopic:
Og så noget andet! Vi er helt nye til det med svampe, så er der andre svampe som også er spændende eller er det kun de spidse som er noget værd?

Alle råd og tips er meget velkomne! :))

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej med dig. Det er et stort skridt at tage psykedeliske svampe. Hvor gamle er du og din kammerat og hvorfor kunne I godt tænke jer at prøve at trippe? :)

Det kan helt klart anbefales at plukke selv. Man har en bedre fornemmelse inden i, fordi man selv har været ude og finde svampen i naturen. Men det kræver at man har helt styr på hvordan den ser ud og hvor den gror. Der er guides i svampeforummet her på siden, som I kan læse.

Sagen er den, at spids nøgenhat gror i efterårsmånederne og der altså er lang udsigt til at komme i gang. Så det er op til jer, om I vil opsøge købesvampe nu, eller vente. Jeg synes dog det vil være bedst for jer at vente og bruge tiden på at sætte jer godt ind i tingene. Ting som; hvad er set og setting, læse masser af triprapporter osv. Det er super vigtigt før man giver sig i kast med svampe. Psilocybin er et stof der kræver enorm respekt.

I lyder meget unge og i hvert fald som nogen, der ikke har brugt tid på at sætte sig ind i, hvad svampe er for noget. Første gang jeg prøvede psykedeliske stoffer var jeg kun 18 - og selvom jeg ikke vil have været det foruden, så ville jeg egentlig ønske at jeg havde ventet nogle år. Den slags stoffer gør noget ved måden man ser og oplever verden og sig selv på, på en måde der kan være meget forvirrende især når man er ung. I lytter sikkert ikke, ligesom jeg heller ikke gjorde, men at gå ind til det kræver i hvert fald at I bruger tid på at sætte jer ind i stoffet og slået fast for jer selv, hvorfor det er I vil tage de svampe.

Vh Plejade

Junior medlem

Tusinde tak for svaret :)!

Vi er 17 begge to. Og det mest fordi vi gerne vil se nogle nye ting :D Men vi har selvfølgelig tænkt os at have en tripsitter og vi synes i hvert fald også selv at vi er ok kloge på det. Det har vi gjort også! Vi var ude med vores lærer på et tidspunkt hvor vi fandt nogen :D. Han har også fortalt at han har prøvet dem og alt andet man ikke behøver at sprøjte i blodet.

Ja det ved vi så det vi venter også til at vi selv kan gå ud efter dem :). Har også set og læst en masse og vi har tænkt os at gøre det derhjemme med mennesker vi kan sammen med.

Selvfølgelig.. kan godt være det lidt dumt. Men vi har bare været interesseret i det noget tid. Så det er nok allermest for at prøve noget nyt.

Må jeg spørge om hvorfor du valgte at tage det dengang? Og om du stadig bruger dem?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]