Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 15:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy-mennesker

Jeg har efterhånden læst med herinde i et lille års tid, eftersom jeg i det samme tidsrum har gjort mig mine første bekendtskaber med svampe. Jeg har haft 5 gode trips i godt selskab, og nu overvejer jeg, om mit første solo-trip skal være i dag/aften. Jeg føler, at omstændighederne er på plads: jeg er i godt humør, jeg har ingen planer/aftaler og jeg har forudsætning for et godt og roligt setting.

Jeg skriver for at få generelle råd om solo-trips. Hvordan udnytter man bedst muligheden for at nyde virkningen i fred og ro? Er der specielle ting, jeg skal være opmærksom på, når jeg tripper alene? Jeg har på forhånd arrangeret, at en ven, der bor tæt på, kan kigge op, hvis jeg skulle få en eller anden negativ påvirkning.

Skyd løs med råd om stort og småt - og link mig gerne til lignende tråde, skulle de eksistere, som jeg ikke har fundet grundet min newbieness.

På forhånd tak! :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Virker som om du har meget godt styr på det. Har du tænkt over hvad dosis du vil begive dig ud i? Hvad har dine tidligere doser været?

Junior medlem

Kvart

Jeg dummer mig faktisk, når jeg skriver svampe. Det er trøfler, jeg har erfaring med, og det er også trøfler, jeg eventuelt vil spise i aften. 10-15 gram friske er nok det, det lander på.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hmm, bare sørg for at have hvad du skal bruge lige i nærheden af dig, så du ikke behøver bevæge dig mere end højst nødvendigt. Jeg har dog ofte haft succes med at gå en tur på et svampetrip, men det krævede lige et par trips før jeg var tryg ved det. Så vigtigst af alt, sørg for at have en god "base" :) En forudbestemt playlist med rolig musik kan også være en idé hvis du ligesom jeg, ikke er så meget for at sidde og vælge mens du tripper. Lyder som om du har styr på det, god tur :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Jeps, sørg for at fjerne musik fra playlisten som er for enerverende.. har prøvet at ligge og trippe hårdt, og pludselig kom der noget vildt Autechre, men playlisten befandt sig i en anden dimension, så jeg kunne ikke skifte.. det var rimelig stressende.. :) Ellers plejer jeg gerne at løbe en tur eller træne lidt, så man er helt oven på, og gerne købe lidt vingummi, nødder og chips ind, hvis det skal være særligt lækkert.. generelt bare gør det godt for dig selv, så skal det nok bilve en kanon aften :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Nu kender jeg ikke virkning på trøffler, men mit 4. trip var et solo trip og rigtig godt. Startede dog op i selskab med nogle venner, men var selv efter on set.
Som de andre har sagt, hold styr på musikken, altid et godt sted at starte. Køb noget lækkert at spise og drikke, juice, saft, slik, frugt og den slags, eller hvad du nu kan lide at guffe lidt på :)

Som du nok er bekendt med fra de andre trips, så sørg for at have dine rum oprydt og gjort hyggelige, find nogle ting du kan sidde og lege med eller skrive/tegne, what ever du tænker kunne være sjovt :)

Noget andet til et solo trip, er at evt. skrive på din facebook eller andet socialt netværk at du vil gå en lang tur, så kommer der ikke uventede gæster. Det vil jeg mene du sagtens kan gøre, da du som sagt har en ven tæt ved der ved hvad du laver og kan komme hvis nødvendigt :)

Jeg fjerner altid "farlige" objekter, såsom hobbyknive, sakse, værktøj osv. Tænker altid "i tilfælde jeg ikke kan styre trippet særligt godt, så er der ingen farlige ting jeg kan få øje på, uden at lede efter dem".
Her er forresten en tråd jeg startede, ligesom dig inden jeg skulle solotrippe og der er en del gode råd udover dem du har fået her :) Solotrip?
Her er også min triprapport fra omtalte trip: En verden af Spids Nøgenhat

Håber det hjælper lidt på info'en og skulle der være andre spørgsmål du har på hjertet så skyd løs ;)

Edit: Har først lige set dato for tråden, men håber det gik godt og du evt. stadig kan bruge mit svar på et senere tidspunkt, eller dele med venner og bekendte der måtte ønske et solo trip :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]