Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 15:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenå
Hejsa.

Jeg vil bare gerne vide hvad søren der er at stille op, når man får en slem hovedpine efter et svampetrip. Væskemangel kan det IKKE være!

De to gange jeg har prøvet svampe, har jeg fået en frygtelig hovedpine bagefter, jeg vil sige det svare til at leve rusen ud på alkohol, og så mærke tømmermændende komme. Hovedpinen varede begge gange hele dagen efter.

Tak på forhånd.

Medlem

Du får udvidede pupiller, og der bliver derfor lukket meget mere lys ind i dine øjne. Hvis du tripper i dagtimerne eller i meget lyse lokaler kan dette give hovedpine.
Ellers hvis jeg dælme ikke hvad det kan være hvis du ikke på noget tidspunkt har været dehydreret... Kan du begge gange have lavet et eller andet forkert med nakken, med efterfølgende hovedpine? Jeg læste engang et sted at noget i retning af 95% af alle hovedpiner var pga. muskelspændinger.
Blandede du med andre stoffer, bare en enkelt øl eller et par snitter?

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Beast.
Jeg begynder også at føle det er lidt mystisk nu, fordi for det meste på begge trips, har jeg haft det med at være i lokaler med dæmpet lys(og gerne om aften/nat), og har også prøvet andre stoffer som udvider ens pupiller, uden hovedpine bagefter. - Jeg drak ca. 1-2 liter vand i løbet af begge trips også.
Måske kan det skyldes muskelspændinger, fordi jeg var ude og svømme én af gangene, men kan godt nok ikke se hvad den anden gangs hovedpine så kunne skyldes? Og heller ikke andre stoffer indblandet!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke været på svampe, men på 4-ho-met i går, som skulle være uuuutrolig meget lig svampe.
Jeg havde en ond hovedpine da jeg fik slæbt mig hjem klokken 9 i morges - bemærkede i løbet af aftenen at jeg spændte helt utrolig meget i mine nakkemuskler. Hvis din hovedpine varer længe og du drikker vand kan det jo ikke skyldes dehydrering. Så måske muskelspændinger og høj musik? Jeg tror i hvert fald at min skyldes det.

Junior medlem
Brugeravatar

Jo, det kan vel sagtens være. Jeg vil begive mig ud i et eksperiment næste gang jeg tager svampe. At drikke meget vand, spise massere mad (har også hørt sukkermangel kan gøre det), solbriller på, hører musik på alm. niveau og så evt. prøve det med at se om jeg kan lade være med at spænde.

Men tak for den brugbare viden gutter, er glad og tilfreds med svarene! :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg flytter emnet til Psilocybin svampe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså jeg ved ikke om det er muligt, jeg prøvede virkelig at slappe af i nakken, men det lykkedes langt fra. Man må vel bare tage det med. Og hvis det bliver slemt har paracetamol ingen interaktioner med psilocybin svampe, så hvis du bare holder dig under de 2 gram i løbet af 12 timer skal du nok klare den. ;) Synes i hvert fald 1g hvor pillerne var knækket for større overflade hjalp en del. :)

Medlem

Jeg har aldrig selv fået hovedpine af svampe, men har også "kun" prøvet dem fem gange (spids nøgenhat en gang, p. cubensis tre gange, p. cyanescens en gang).
Hvilken art gav dig hovedpine?

Junior medlem
Brugeravatar

@ScienceFreak
Jeg må prøve at se hvad der sker, og lover jeg skriver enten privat eller herinde, hvad der skete! :)

@Beast
Det var McKennaii, og det var en rigtig slem hovedpine. Ingen jeg kender prøvede noget lign., så måske er det bare en reaktion fra min krop. Jeg må se hvad det er for noget!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Jeg har ofte oplevet hovedpine efter en omgang svampe, og det har været med flere forskellige slags svampe. Synes dog at det har været værst hvis jeg har taget svampene sent. Hvad tid har du spist svampene? Tænker at det kan hænge sammen med at du eventuelt har været meget længe oppe.

Medlem
Brugeravatar

Kan du fortælle hvor i hovedet hovedpinen sidder?
Eller er det bare hele skallen?

Jeg oplever nogengange hovedpine på svampe også. For mig sidder det specifikt et sted i hovedet, lokalt ca. lige i midten. Og det har ikke noget at gøre med spændinger, væske, lys eller andet der nogengange kan fremkalde hovedpine.

Kan man få ondt i hovedet af at tænke for meget?

Junior medlem
Brugeravatar

@Kvart
To af gangene har det været sådan ret sent, men den sidste gang, der tog jeg det sådan midt på dagen. Der var faktisk mere hovedpine der.

@Mustang
Jeg har hovedpinen sådan i HELE panden. Det føles som om det meget anderledes end alm. hovedpine også.
- tror ikke man kan tænke for meget ;) - men kunne dog være spændende at undersøge.

Medlem
Brugeravatar

Fluemyg skrev:
@Kvart
To af gangene har det været sådan ret sent, men den sidste gang, der tog jeg det sådan midt på dagen. Der var faktisk mere hovedpine der.

@Mustang
Jeg har hovedpinen sådan i HELE panden. Det føles som om det meget anderledes end alm. hovedpine også.
- tror ikke man kan tænke for meget ;) - men kunne dog være spændende at undersøge.

Som jeg ser det arbejder hjernen på højtryk i løbet af et trip. Her mener jeg i forbindelse med nye indtryk, dybe tanker etc. kunne godt forestille mig at man kunne blive træt i hovedet af dette, og deraf hovedpinen. Umiddelbart kan jeg dog ikke huske at jeg selv har oplevet hovedpine som du beskriver.

Medlem
Brugeravatar

Man åbner nok op for nogle perceptions apparater som man vist ikke går og bruger hele tiden til dagligt.
Uden at vide en pind om det, tror jeg at svampe aktiverer en eller flere dele af hjernen som kommer på det arbejde som de vel optimalt set burde være i hele tiden. Så man altså betragter indtagelse af svampe som gymnastik for de dele af hjernen...
Jeg ved så ikke om hvorvidt jeg kunne overskue at være i en konstant tilstand hvor hele hjernen er aktiveret.

Medlem

Hjernen selv kan ikke mærke smerte. Det er ikke muligt at rent faktisk have en hovedpine "midt" i hovedet, selvom det måske føles sådan. Hovedpine fra tømmermænd kommer f.eks. af at hjernen er dehydreret, og strækker de bånd der holder hjernen på plads inde i hovedet, altså små sener eller kødstrimler hvis man kan forestille sig det (sener er nok ikke det rigtige ord, filamenter måske) der sidder mellem ydersiden af hjernen og indersiden af kraniet, fordi hjernen rent fysisk mister volumen af at være dehydreret.

Medlem
Brugeravatar

Så en hovedpine kan altså ikke befinde sig lokalt et sted i hjernen, men er noget uden for selve hjernen? ...på grund af at hjernen skrumper?
Med andre ord... hovedpine har intet med hjernen at gøre.

Medlem

Præcis. En hovedpine skyldes normalt muskelspændinger i kæbe, nakke eller omkring øjnene; betændelse eller infektion i f.eks. bihuler/pandehuler, eller forøget tryk inde i kraniet som trykker på hinden omkring hjernen og de små filamenter. Knap 90% af alle hovedpiner er pga. muskelspændinger læser jeg netop. Det er ret sjældent at det skyldes noget andet, og så er det ofte dehydrering.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg mente heller ikke det var inde i hovedet, men mere en kraftig hovedpine i panden. Altså den føles kraftigere end alm. hovedpine, denne hovedpine efter de trip der.

Men altså, kan bare ikke se hvorfor det lige præcis kun er efter svampetrip jeg får denne hovedpine. Har som sagt prøvet LSD, og har også prøvet HBWR uden hovedpinen.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg havde lige et intenst svampe trip her i forgårs.
Jeg spiste nok ikke så meget som jeg burde, og drak nok kun 1 liter vand, måske 1.5 liter. Hovedpinen meldte sig dog slet ikke på efter dette trip, og måske kan det være fordi jeg lå i et mørkt rum med lukkede øjne 50% af tiden, og ellers kunne det være fordi det var en anderledes svamp, golden teacher.

Men det er da lækkert at undgå de forfærdelige tømmermænd, lige udover at jeg sov 13-14 timer dagen efter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]