Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 15:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg fik ved et pludseligt lykketræf fingrene i en god pose med SN i sidste uge. Min druktur fredag endte med, at jeg og en kammerat erstattede øl med svampe, mens resten af selskabet kørte øl og joints indenbords - rigtig fed aften.
Nu ligger landet sådan, at jeg har fået tilbudt en billet til Påske Tam Tam i Nordhavnen på onsdag. Planen er, at jeg og 2 andre vil tage SN, mens den enes kæreste sitter/fester på øl. Samtidig har jeg en anden aftale om at runde ugen af fredag med en sidste gang SN sammen med en kammerat hjemme hos mig.

Jeg er efterhånden rimelig velbevandret inden for psykedelika, så det er ikke trippene jeg er nervøs for: Jeg har dog aldrig taget andet end sne, hash og alkohol med så korte mellemrum. Sidst jeg tog noget var amf for 3/4 år siden og da jeg ikke har haft lyst siden, tænker jeg, at denne påske i svampenes tegn er afrundingen for stoffer med større potens end hash og alkohol.

Med tanke på, at jeg på fredag vil have opbygget en form for tolerance, og at jeg ikke indtager overdrevne mængder svampe, når jeg tripper (i omegnen af 1 g tørrede), er der så nogen der vil gøre mig bekymret, og mene at min psyke kan få lidt for meget at arbejde med efter 3 ture på en uge?

Insane psychedelia user!

Det er aldrig nogen god idé, ligemeget hvilken type stoffer der er tale om, at beruse sig med så kort mellemrum.
Ingen her på forum kan fortælle dig om din psyke kan holde til det. Så det eneste svar du kan få, med HR i baghovedet er: La' være med at trippe svampe 3 gange på en uge. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
+ din tolerance ville jo være "ekstrem"
Altså, måske 5-6 g svampe skal du køre ned sidst på ugen.
Og trippet ville stadig være halv fesent.

Medlem

Manze skrev:
+ din tolerance ville jo være "ekstrem"
Altså, måske 5-6 g svampe skal du køre ned sidst på ugen.
Og trippet ville stadig være halv fesent.

Taler du af erfaring? Har læst mig frem til så mange forskellige meninger om tolerance, at jeg ikke ved, hvad jeg skal tro.
Under alle omstændigheder, så er det heller ikke det vilde trip jeg leder efter sidst på ugen - mere en chiller med en gammel kammi. Om ikke andet kan han fumle sig vej frem til skyerne, mens jeg bibeholder jordforbindelsen.

Men jeg giver det en chance, vender tilbage torsdag, når jeg har været til Tam Tam.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Nu står det jo ikke skrevet nogen steder at det SKAL gå galt. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, hvad du dog vil opnå ved at trippe så mange gange efter hinanden..? Mit bedste råd er at mærke godt efter inde i dig selv, når du har trippet på onsdag. Hvis du virkelig ikke har noget behov for at fordøje de oplevelser du har haft, er det måske ok at trippe igen et par dage senere, men umiddelbart tror jeg ikke at du vil få meget ud af det.

Medlem

Nu har jeg aldrig været en af dem, der har et bestemt mål med at trippe - for mig betyder en håndfuld SN 6 timer med grin og gak, og som regel husker jeg ikke mine tanker under trippet bagefter.
Men jeg havde en fantastisk tur fredag, og kan mærke at mit humør har været godt/uændret i dagene efter. Hvis jeg får en kæmpe nedtur på torsdag (kan jeg ikke forestille mig, en hel nat med Infected Mushroom, Neelix og Atmos bliver for sygt!), så tager jeg selvfølgelig ikke svampe igen fredag, er jo ikke idiot.

Det mit spørgsmål mere gik på, er, om folk har erfaring med, at 3 * 1 g højpotente svampe på én uge kan give nogen gedigene psykiske, uforudsete tømmermænd.
Mit spørgsmål er måske lidt mærkeligt, for jeg er selvfølgelig 100 % indforstået med, at der altid er en risiko ved at indtage psykedelika; nu er det heldigvis længe siden, at jeg har haft et dårligt trip. Men eftersom der ikke har været en øjenåbner her på forummet endnu, så holder jeg mig til planen so far :)

Nyd det svedige vejr og god påske!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
Altså ifølge mine personlige efaringer (godt nok med mexicanske ikke SN) siger at man godt kan æde svampe 3 weekender i træk uden nogle bemærkelsesværdige bivirkninger, udover at man opbygger en mild tolerance, så jeg tror ikke der vil ske så meget ved det så længe du holder dig til de lidt mindre doser og ikke forventer mindblowing trips, så bliver du heller ikke skuffet :)

Held og lykke, og gid jeg var dig og havde min personlig favorit svamp klar til indtagelse :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Til VuuV 2009 prøvede jeg svampe for første gang, og syntes det var så herrefedt, at jeg spiste svampe den efterfølgende dag - holdte så pause én dag, og spiste svampe igen. De to første trips var mega lækre, men på det 3. trip følte jeg overhovedet ikke gennembrud, fik bare et lille buzz af svampene (som ellers sparkede totalt røv de første to aftener). Det har selvfølgelig også været som følge af at jeg ikke har oppet min dosis særlig meget, da jeg følte at de første to aftener havde forløbet perfekt - plus min respekt for svampene.

Det 3. trip var præget af lidt indre tomhed, hvis man kan sige det sådan - havde ikke så mange tanker, var bare lidt halvstoned.

Det handler vel egentligt bare om at lytte til sig selv og de signaler kroppen sender en.

Medlem

Til Påske Tam Tam onsdag tog jeg 1,5 g mod ~1 g om fredagen. Havde et rigtig godt upcome men pludselig knækkede det hele, fik vild kvalme, kunne ikke sidde op, endsige stå og mit buzz døde totalt.
Trippet bølgede i 3-4 timer, det meste af tiden følte jeg mig virkelig ædru.

Så ja, noget tolerance må jeg have haft, det var en meget mærkelig oplevelse. Trippede igen 3 uger efter med fuld effekt, dosis ca. 1,2 g.

Som Steen Larris udtrykker det: "Svampene skal nok sige fra, hvis man tager dem for tit."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Forstår slet slet ikke hvordan folk kan tage svampe til sådanne arrangementer.
Hvad nu hvis i kom i en spids situation?

Puha, nej tak da.

Men ja, helt klart tolerance :)
Men den kommer vist også så hurtig som den går.
Det sjove ved svampe er, at der på en måde ikke er "tolerance" som sådan.

Medlem

I bagklogskabens lys ville jeg nok også hellere tage MDMA til sådan et arrangement, men det var svedigt at sidde og høre musikken og lure på det virkelig psykedeliske loft 8-) Hvad angår en spids situation, så havde vi jo en sitter med, og det var ikke ligefrem vores første gang med psykedelika.

Manze skrev:
Det sjove ved svampe er, at der på en måde ikke er "tolerance" som sådan.

Noget du vil uddybe?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

når ja okay. :)

jamen det jeg mener er som sådan at fx med speed kan du jo godt tage speed og få samme virkning, bare tag mere og mere.
Men hvis du æder 2 gram svampe i dag og har et rigtig fedt trip, men så æder 3 gram i morgen for at opveje tolerancen -
så er trippet fladt og kedeligt.

Medlem

.. Men det er jo netop tolerancen, der gør trip 2 fladt . Ligesom vi to nok heller ikke bliver synderligt skæve af en 0,2 g hashjoint længere.
Jeg vil mene, at svampe er et glimrende eksempel på tolerance. Det skal nok være muligt at få en flyvetur af dobbelt dosis fx, men det er jo bare dumt .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Neej, det gør vi nok ikke :p
Du har sku nok ret, synes bare ikke jeg vil kalde det en tolerance. kan ikke sætte ord på hvorfor.
Tror steen larris har sagt som jeg mener det, og som du også skrev tidligere; Svampene skal nok sige stop, hvis man tager dem for tit.

Medlem

Hm, tror du tænker på tolerance som med alkohol og hash - en gradvis opbygning, der holder "længe". Mens svampe/LSD har en massiv men kort tolerance, hvor den længerevarende effekt er mindre udpræget (måske man skulle spørge Flimmer).
Nå, lad os lukke den her :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Tror jeg har spist svampe 4 gange på uge, flere gange. Det kan man sagtens.

Men nu er jeg også vild med at tage svampe i lav dosis, og få et "lille" buzz.
Man behøver ikke nødvendigvis at være fuldstændig skudt af hver gang i min optik.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der jeg enig med edeoo.
0.5 til 2 gram svampe er rigtig hyggeligt og kan - efter lidt træning - gøres uden det vilde forberedelse.
Men de store ture (som jeg ikke har prøvet endnu) føler jeg man skal forberede sig MEGET op til - fysisk og psykisk.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg synes nu nærmere det er omvendt.. De store ture jeg har taget, har alle været mere eller mindre spontane, hvorimod de små trips ofte har været planlagt med hyggelig setting, playliste og hva der ellers skal til af guf. Tror grunden til det ligger i at jeg gerne vil gå ind til de store doser, med så få forventninger som muligt, på den måde er det lettere at give slip (for det skal man...)

Mht. til at trippe uden de store pauser, så har det aldrig rigtig været mig, jeg forsøger altid at bruge de inputs jeg får til noget konstruktivt. De inputs jeg får hvis jeg tager det for tæt op ad hinanden er ofte præget af træthed, ugidelighed, tanketomhed og mangel på initiativ. Men jeg har da fristet skæbnen et par gange, også med gode udfald, så som det er sagt før, så handler det om at mærke godt efter :)

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Ville aldrig kunne holde til SN tre gange på en uge. Tror ikke det er sundt at messe så meget med psyken med så korte intervaller. Pas nu på dig selv. Hvis du holder pauser vil du kunne trippe med jævne mellemrum resten af livet, hvis du guffer psyllere i dig i tide og utide risikerer du at blive en oversensitiv mental krøbling der ikke kan indtage noget som helst uden at blive helt skør.
Det er sikkert meget forskelligt hvad folk kan holde til, men da jeg tog flere hallucinogener end jeg kunne klare (og det var slet ikke i nærheden af SN tre gange på en uge) blev jeg mærkeligt overanalyserende og paranoid. Sker slet ikke i samme grad hvis jeg blot tager pauser. Vi er alle forskellige, måske kan du klare det, men er det værd at gamble?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]