Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 15:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej Psy! :)
Jeg er helt ny her på sitet og i denne 'verden' ..
Jeg har gået og leget lidt med tanken om at prøve nogle svampe, for at opleve hvordan dette er :P

Men, spørgsmålet er så, hvilken svamp skal man som nybegynder starte med?
Det skal siges at jeg aldrig har prøvet at tage euforiserende stoffer eller lign., alt jeg har prøvet er Alkohol ...

Hvordan skal jeg som begynder gribe dette an? finde nogen der vil sælge mig nogle svampe? selv finde dem i naturen? (Har læst at SN skulle være til at finde, men først til efteråret :/), eller købe sådan et growkit og selv prøve at få noget til at gro? :)

håber at der er nogen der gider tage sig tiden til at hjælpe en nybegynder som mig :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Førtst og fremmest find dig en allieret, hvis det er noget du beslutter dig for at gå videre med, når du har læst godt op på svampe. Det skal meget gerne en der ved noget om det, til at tripsitte for dig.

Men ja, et (P. Cubensis) growkit kunne være vejen frem, eller trøfler (Sclerotia).

Medlem

OverSoul skrev:
Førtst og fremmest find dig en allieret, hvis det er noget du beslutter dig for at gå videre med, når du har læst godt op på svampe. Det skal meget gerne en der ved noget om det, til at tripsitte for dig.

Men ja, et (P. Cubensis) growkit kunne være vejen frem, eller trøfler (Sclerotia).

Tak for svaret :)

Hvordan med tolden og sådan, når det bliver sendt fra udlandet? Det er vel ikke skide smart at have sit navn på sådan en pakke?

Hvordan med indtagelsen af f.eks.: P. Cubensis? lad os sige at svampene er tørret. Snakker vi så 1 gram til en nybegynder?

Senest rettet af Tunfisken 01 nov 2011 13:06, rettet i alt 2 gange.
Psychedelia.dk er ikke til anskaffelse af stoffer. Lad være med at spørge om den slags

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja. Jooh, få du bare smidt dit navn på. De sender det ofte diskret uden faktura osv, og så ligner det jo heller ikke ligefrem dødsnarko. Plus tolderne ikke fanger en skid, lidt kækt sagt ;)

Jeg siger 1,5-2g Cubensis til en 1st timer.

Medlem

OverSoul skrev:
Ja. Jooh, få du bare smidt dit navn på. De sender det ofte diskret uden faktura osv, og så ligner det jo heller ikke ligefrem dødsnarko. Plus tolderne ikke fanger en skid, lidt kækt sagt ;)

Jeg siger 1,5-2g Cubensis til en 1st timer.

Det lyder godt!

Jeg må sgu nok hellere få bestilt mig sådan et grow kit der så! :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
1,5-2 g er for meget til en førstegangsbruger af cubensis, eller svampe helt generelt.

Du har ikke prøvet andre stoffer end alkohol. Det at tage svampene vil, uanset forberedelsen til trippet, sætte dig i en situation som du aldrig har prøvet før. Derfor er der ingen grund til at blive max blæst allerførstegang du prøver det. Prøv med 0,5-1 g. Hvis du tager et gram så er det helt sikkert at du bliver påvirket. Et halvt gram vil du også kunne mærke, specielt på tom mave.

Der er flere forskellige måder at indtage det på, laver du f.eks. en thé på svampene, så er min opfattelse at det har et meget hurtigere onset - men måske også lidt mere bodyload, end hvis du bare spiser dem som de er.

Mit råd til dig er, at de første par gange du eksperimenterer med psykedeliske stoffer - så hold dosen lav og forsøg at lære rusen at kende. Et psykedelisk trip er noget helt specielt, hav respekt for det.

Medlem

Har også planer om at gå stille til værks, så prøver med et ½ gram den første gang :)

Igen, tak for svar!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Psylau skrev:
1,5-2 g er for meget til en førstegangsbruger af cubensis, eller svampe helt generelt.

Cubensis ja, men absolut ikke en begynder dosis for f.eks. Copelandia. Der er stor forskel på doseringen af de forskellige svampe.

Edit: Sorry har lige set at jeg har komplet misforstået dig. :peace:

Senest rettet af Kvart 11 jun 2011 00:58, rettet i alt 1 gang.

Site Webmaster
Brugeravatar

Sammenligning i potens af forskellige typer psykoaktive svampe:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo4.shtml

Jeg giver iøvrigt Psylau ret i at 1½-2g P. Cubensis er for meget første gang. Start langt lavere.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Langt lavere? Det stiller jeg mig uforstående over for. Nok er det et HR board, men den dosis burde ikke være uansvarlig hvis han har gjort sit forarbejde ordentligt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
OverSoul skrev:
Nok er det et HR board, men den dosis burde ikke være uansvarlig hvis han har gjort sit forarbejde ordentligt.

Måske ikke... Men det er en mindre dosis heller ikke... Jeg har ved en fejl sendt en bekendt alt for langt ud og skide på 2 g svampe første gang - 1 g og måske 1,5 hvis vedkommende har maven fyldt med mad på indtagelses tidspunktet, ellers ikke mere...

Medlem

Kan det passe at sådan et growkit man kan købe vil give en 300 g svampe (friske)? og altså 30 g tørre?

Så har man (som nybegynder) vel nok til en 15 tripture?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
The Beast skrev:
Kan det passe at sådan et growkit man kan købe vil give en 300 g svampe (friske)? og altså 30 g tørre?

Så har man (som nybegynder) vel nok til en 15 tripture?

mindst 300g, hvis man er heldig og gør det ordenligt kan man få meget mere

Medlem

Så er det jo slet ikke galt i forhold til hvad sådan et kit koster :O :D

En 'normal' dose ligger på 1-2,5 gram? (ifølge wikipedia ;)), kan nogen bekræfte dette?

For så kan man jo får over 20 ture ud af sådan et kit :O :gud:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Snoezel skrev:
Måske ikke... Men det er en mindre dosis heller ikke... Jeg har ved en fejl sendt en bekendt alt for langt ud og skide på 2 g svampe første gang - 1 g og måske 1,5 hvis vedkommende har maven fyldt med mad på indtagelses tidspunktet, ellers ikke mere...

Jeg kan da godt give dig ret i en mindre dosis ikke er uansvarlig. Man ved selvfølgelig aldrig præcist hvad man går ind til forud for et trip, og det er da beklageligt med din ven. Det er vel et spørgsmål om præferancer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg ville aldrig selv købe tilfældige svampe af en pusher, det har jeg simpelthen mit liv for kært til :lol: på den anden side er det også nemmere at dyrke dem selv, specielt med et growkit.

Bare anskaf dig et cubensis growkit, selv en retarderet abe med en arm kan dyrke svampe ud fra dem.. :lol:
Angående dosis, ville jeg sige at du skulle starte med 1-1½ gram - HUSK at læs om den psykedeliske oplevelse først.

Held og lykke :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Beast skrev:
Så er det jo slet ikke galt i forhold til hvad sådan et kit koster :O :D

En 'normal' dose ligger på 1-2,5 gram? (ifølge wikipedia ;)), kan nogen bekræfte dette?

For så kan man jo får over 20 ture ud af sådan et kit :O :gud:

Tjae det ville man ummidelbart tro, men sådan er det desværre bare ikke.. Potensen på svampene falde jo ældre batchene bliver. F.eks. er svampe fra tredje omgang lang fra ligeså potente som svampe fra flush nr. 1

Det har så vidt jeg husker noget at gøre med at, psilocybin (stoffet som ikke oxidere ved kontakt med ilt) indholdet er højere jo yngre flushene er. Samtidig med at psilocin (stoffet som oxidere ved kontakt med ilt) indholdet stiger jo ældre svampene bliver, det siger al min erfaring mig, efter snart 30 svampe trips.

EDIT: Derfor skal man, naturligt nok, dosere højere på svampe fra ældre flushes. Men start med dem fra første flush, så du lærer oplevelsen at kende, samt at du bedre kan vurdere din dosis.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Super :)
Lige et andet spørgsmål..
Svampene fra 1. flush, når man tørrer dem, er det så lige meget om de ligger i 1 uge eller 2 måneder? er de stadig lige potente?

PS: nu er der bestilt et P. Cubensis grow kit fra Holland :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når først de er tørrede, så kan de holde sig flere år, hvis man altså opbevarer dem rigtigt. Her kan jeg anbefale sylteglasene fra den lokale issenkræmmer (helst dem med en gummirem om toppen) så glasene er luft tætte. Man kan med fordel putte lidt salt i bunden af glasene for at tage evt. overskydende fugt fra svampene. De skal helst opbevares køligt, men skal under alle omstændigheder ikke udsættes for sollys!

Mvh.

Mvh.

Medlem

Genialt, så skal de jo bare tørres og gemmes væk :)

Tak for alle svarene! :D

Glæder mig satme til at komme i gang med at 'dyrke' dem :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]