Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 16:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle :)
Jeg tænkte på hvor lang tid der bør gå imellem at man tager sig en tur på svampe?
Og hvad der sker hvis man gør det for tit? :I

Jeg skal til at prøve min første gang her om 2 ugers tid, hvor jeg har planer om at tage 1 gram cubensis, bare for at prøve det og se hvordan rusen er og hvordan den føles.

Har aftalt med en af mine venner at jeg så 3 uger efter mit første trip skal prøve at trippe med ham (som også er begynder) hvor vi også kun tager en lille mængde (jeg tager måske en lidt større, alt efter hvordan det første trip går..)

Så spørgsmålet er om det er nok med 3 uger i mellem mine 2 første trips, i det at dosen ikke er større end de 1g (måske 1.5 den 2. gang?) :)

Junior medlem

Det er nok forskelligt fra person til person.

Selv ville jeg nok føle 3 uger som et absolut minimums 'pusterum'. Psykedeliske oplevelser tager tid at 'forstå' og bearbejde. Selv har jeg først erkendt implikationerne af mine oplevelser et års tid efter jeg har haft dem. Men med så lav en dosis er det selvfølgelig nok også mere hygge/sjov fremfor trancendente oplevlelser I søger, og det ændrer jo unægteligt nok billedet.

Iøvrigt kan I med fordel skrue op for dosis 2. gang. Prøv eventuelt 2-2.5 gram.

Medlem

Den første gang jeg gør det er bare for at se hvordan svampene virker på mig, da jeg aldrig har prøvet noget som helst euforiserende ..
Anden gang (som så er min vens første gang) vil jeg gerne vide hvordan det virker på mig, så jeg kan prøve at skrue lidt op for dosis, og se hvad der sker :D

Indtil videre er det ikke planen at jeg skal finde forståelse med mig selv og livet, men bare prøve at komme lidt væk fra alting og se hvad der sker (håber lidt på lidt visuals eller andet 'vildt') ;)

Senere i livet vil jeg dog gerne prøve et noget dybere solo trip, men alting til sin tid ..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Vent til du har prøvet det første gang, med at spekulere på anden gang. Men ellers ser jeg som sådan ikke noget problem i det.

Medlem

Hvis første gang går helt galt og ender i et bad trip venter jeg nok et godt stykke tid inden jeg prøver igen, men med 1g kan det vel ikke gå helt galt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Med 1 gram cubensis første gang, og med de rette set&settings, så burde du have et sikkert udgangspunkt.

Men ja, lad være med at begå den klassiske begynderfejl, og tag svampe de næste 3-4 weekender - fordi det bare er så hammer fedt. Prøv at begrænse dig lidt, og hold det til et minimum, det gør tripsne så meget federe.

God tur når du når så langt.. Husk at nyd det, det er fucking awesome! :)

Medlem

Men 3 uger efter er jo også en pause (trods alt) ..
Glæder mig som et lille barn til at modtage mit growkit her i løbet af ugen! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
alt det gælder om er at give ens hjerne tid til at restituerer, efter et trip med på knald på skal man iværtfald have en uge og gerne meget mere

Medlem

Okay .. Jeg tror at jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i hvordan oplevelsen vil påvirke mig, da jeg stadig er 'jomfu' (så at sige;))
Men regner ikke med at der kommer 'knald på' ved en dose på 1g? :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I mine bukser
for mit vedkommende fik jeg 1,8g til at starte med (mexican) oven på en ordentlig bytur, og det gjorde tricket for mig, den bedste tur jeg nogensinde fik på svampe :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ville foreslå dig til at tage første tur før du laver andre planer ;)
Kan sagtens være du slet ikke har lyst bagefter.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Tunfisken skrev:
Men regner ikke med at der kommer 'knald på' ved en dose på 1g? :)

Det kommer an på forventninger, set og setting... Jeg havde personlig en stor oplevelse ud af min første gang på 1 g, dybe følelser og en masse visuelt tumult og en del tankespin, var godt smadret i en uge eller to. Jeg trippede en måned senere på 1,2 gram, den var sjov og social, men ikke nær så dyb og mindeværdig...

For mig havde været klogest at vente lidt længere, jeg forstod ikke det alvorlige i at trippe på dette tidspunkt - men du må mærke efter og tage en beslutning, jeg kan af gode grunde ikke fortælle dig hvor grænsen for dig går. Held og lykke

Medlem

Starter med den første gang (sjovt nok?) og så tager jeg den der fra :)

Men godt at vide det ikke er 'skadeligt' med 'kun' 3 ugers pause :)

Mange tak for alle de brugbare svar :=)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har aldrig hørt noget om at det skulle være specielt fysisk skadeligt. Og slet ikke med 3 ugers pause. Rent mentalt er en anden sag. De sidste to år har jeg kun været på 5-6 svampetrips. Da jeg startede tog jeg vel 10 trips på et år. På et tidspunkt, hvis du gør det uden sund respekt for deres evne til at påvirke en, vil du nok brænde nallerne og få dig en gevaldig dårlig oplevelse. En dårlig oplevelse kan påvirke dig meget negativt, og vil sandsynligvis sørge for, at du ikke får så let ved at trippe igen. Hvor often du gør brug af svampe, er ikke nær så relevant end hvordan du håndterer svampe, og din tilgang til det. Jeg synes lange pauser er gode, man får meget bedre mulighed for at bearbejde oplevelsen.

Men deciderede fysiske skader af selve indtagelsen skal du nok ikke frygte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]