Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 21:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Silkeborg, Jylland, Danmark
Hey Folks.
Jeg må indrømme at den hidtil største udfordring for mig, i denne omgang af mit shroomey-eventyr, har været at finde passende glas.
- jeg har været samtlige detail-butikker rundt for at finde widemouth glas, med eller uden gele, men uden held.
Nu har jeg fundet et firma der har konserveringsglas med skruelåg, uden hals, MEN det er kun på 120 ml. Mit spørgsmål er derfor - er de ALT for små til at det overhovedet kan lade sig gøre/svare sig at bruge dem til Cake glas?
Lige nu bruger jeg drikkeglas ala Senepsglas, med sølvpapir over, men jeg gad godt finde et fornuftigt glas med skruelåg til.
Hvad gør i andre? - jeg har været forum'et igennem og set bud på rødkålsglas, og at smadre glas, eller skære kagerne i halve, men jeg håber nu alligevel på at kunne finde et godt glas, så der ikke skal være "hackede" løsninger.

Cheers

PSY-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du kan sagtens bare bruge glas som disse:

Billede

Så skal du bare slå glasset i stykker, når kagen er fuldt koloniseret.

Du kan dog være heldig, at finde Kerr wide mouth glas i f.eks den blå avis. Jeg fandt sådan 12stk til en rigtig god pris. Men ellers er de vist ikke rigtig til at opstøve her hjemme. Alternativet kunne selvfølgelig være at købe nogle på ebay, men det løber nok også hurtigt op.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at google efter canning freezer jar eller sådan noget i den stil, så skulle der gerne komme nogle frem du kan bruge.. Ved at Ball laver nogle gode glas til formålet :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ball/Kerr er det samme, men så vidt jeg ved sælges de kun i USA.

Der kan selvfølgelig være alternativer :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Har selv lige været ude og købe glas, og fandt nogle marmeladeglas i Bilka, der var perfekte til formålet :)

Junior medlem

Geografisk sted: Silkeborg, Jylland, Danmark
Tak for indsparkene - jeg går ud fra at der underforstået i jeres svar ligger, at 120 ml er for små. Hvad bruger I selv af størrelse? - og har I oplevet forskel på større eller mindre Cakes. Der må vel være et område hvor myceliet er mindst i forhold til størst afkast? - jeg må nok overveje en tur i Bilka og købe en masse kandiseret-bær-mos :) - for det med at skulle slå glassene i stykker efter brug, er jeg ikke til. - og her, i gang med mit første grow, kan jeg godt se at sølvpapir bliver irriterende i længden. :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nu er jeg ikke nogen erfaren svampedyrker selv, er selv lige startet. Men af hvad jeg har fået ud af de forskellige guides, skal du bruge ½ pints glas = ca 284ml glas. Dem jeg har købt i Bilka står der ikke ml på, men der er 350g i, så vel ca samme rumfang i ml. :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige købt mig nogen der er helt perfekte tror jeg! widemouth og så er de 350g. De ser hvertfald lovende ud :D
Det er de nye marmelade fra "Cremet" hedder de.

Jeg har set dem i både Føtex, bilka, kvikley osv.. de er vidst rimelig mange steder

Billede

Gav 30kr for 2 stk tror jeg nok. Har købt 6 og fjernet makater og klister så de er klar nu!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Plastik honningglas (den fra den billige honning) virker også fint. Så kan mjødbrygning og svampedyrkning kombineres.

Medlem
Brugeravatar

Eller er et ganske almindeligt kronisk glas godt til det, også er det billigere end marmeladeglas osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Disse glas kan anbefales.. Mener jeg fandt dem på en dansk hjemmeside, men det er et godt stykke tid siden.. :)

Billede

Cannabis entusiast

Medlem

Køb ristede løg i rema 1000, glassene har konisk form, de er af plast og kan koges.
Også koster de 4 kroner pr stk.
plus det er nemt at lave huller i lågene med et varm søm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]