Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 16:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har erhvervet mig 15 gr. Psilocybe Tampanensis Mexicana(trøfler)
Men aner ikke en hat om trøfler, såsom effekt, mængde og varighed.
Mig og min kæreste havde tænkt os at spise dem lørdag eftermiddag og tage i skoven hvis vejret tillod det. Og tage en kammerat med som "KONTROL" og mood-setter... Så hvis nogen har brugbar viden så smid det gerne min vej :shock:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse.

Der er en søgefunktion, øverst i højre hjørne.

Velkommen til og god tur. :)

Junior medlem

Går udfra det er friske trøfler (hvis de er tørrede er de hårde som sten) og når det ikke er mere end 15 gram i skal dele er det meget vigtigt i indtager det på tom mave for at få noget effekt. Enten lave te med dem i, eller gnaske dem godt og prøve at se bort fra den ekstremt bitre valnødde/citronsmag og skylle ned med vand. Jeg plejer at få noget maveubehag af dem, men det er ikke alle der får det. Mindre ved te end bare at gnaske dem rå...
Selv har jeg indtaget 15-20 gram friske trøfler de gange jeg har prøvet dem frisk. Det er også blevet til nogle ret intense, sjove og spændende trip (f.eks. ikke vide hvor og hvem/hvad jeg var når det peakede). I de situationer har trippet varet 4-5 timer fra indtagelse til det var klinget rimeligt af igen.
Personligt bliver jeg mere forvirret af at skulle forholde mig til en person "fra virkeligheden" når jeg tripper, end det gavner, men det er nok forskelligt.

Håber i får en god tur i skoven hvor farverne bliver spændende :)

Junior medlem

Hmm det skal osse lige siges jeg har noget pot of gold liggende til at ryge under det hele. Kan det hjælpe med at booste det hele lidt?

Medlem
Brugeravatar

Nu er det jo sikkert overstået, men for at svare til fremtidige interesseret vælger jeg at poste dette. Jeg vil gerne smide linket, hvor jeg har oplysningerne fra, men siden det er et forhandler link, vil jeg i første omgang undlade dette, da dette jo ikke er tilladt. Men dosisen skulle være:

Mild: Max 5 gram
Stærk 5-8 gram.

Derudover er det aldrig smart at prøve et stof samme med et andet stof første gang man prøver det. Stoffet kan reagere ulogisk og anderledes og dermed forandre det man regner med stoffet vil gøre.
At prøve stofferne rent og lærer dem at kende før man blander det med andre, er den vej man altid bør gå med nye stoffer.

Så nej, det er ikke en god ide at ryge hvis det er første gang man prøver stoffet. Hvis man endelig ryger, har jeg læst mig frem til, at det generelt anbefaldels med psykedeliske stoffer, at der ryges hen i mod slutningen af trippet og slet ikke før man indtager det psykedeliske stof.

Alt omkring Tampanensis Mexicana er teori og jeg har ingen praktisk erfaring med det, så folk der dette må hellere end gerne bidrage.

Medlem
Brugeravatar

Efter at have prøvet en dosis på 5 gram. Kan jeg blot sige det ikke er en dosis man skal prøve første gang eller hvis man ikke har meget erfaring med svampe (hvilket jeg ikke har).

Jeg startede med at tage de 5 gram ca. klokken 22.00. Ca en time senere begyndte jeg at havde en del tanker plus kvalme og en susen for ørene. Jeg fik kort tanker om at jeg ikke var rask og psykisk syg, dem fik jeg dog hurtigt slået ud. Mine tanker begynder i stedet med at være dybe og meget selverkendelse, udviklende og fine. Ca. 00.30 får dem opfattelse at alt er ved at være normalt og jeg er på vej tilbage. Hvilket jeg finder mystisk, men tanker at svampende ikke har været særlig potente. Dette er dog slet slet ikke tilfældet, det er først nu trippet rigtigt starter. Jeg får opfattelsen at jeg ikke ved hvem jeg er og bliver i tvivl om min eksistens (om dette er egodød ved jeg ikke og som jeg ser det ikke synderligt vigtigt). Kan godt mærke at trippe her er ved at gå i forkert retning. Jeg for nu en yderst spiltet tankegang og vel noget der bedst kan beskrives som skizofren tanke gang, hvor jeg ikke har styr på hvem jeg er. En lang række af mind fucks og en indre samtale med mig selv jeg ikke selv kan styre. Jeg går ud på mit badeværelse og skylder koldt vand under brusen og kigger mig selv i spejlet, og begynder at komme lidt tilbage. Trippet er dog her ikke slut. Jeg går nu ind og lægger mig i sofaen og kan ikke gøre andet end at kravle rundt og prøve at finde hoved og hale i mig selv. Jeg kan ikke finde det jeg, jeg havde ude på badeværelset. Jeg får en opfattelse af at skifte mellem at være skæv, fuld og et par andre personligheder oven i hatten (sammenlign med den skizofrene tankegang). Hele verden virker forvrænget og bøjet. Jeg prøver at skrive fra min telefon, dette lykkes dog ikke da mit syn fucker op hver gang jeg kommer ind i beskeden. Det eneste jeg formår at prøve at ringe op til en kammerat to gange, hvor jeg ikke kommer igennem. Jeg får en fornemmelse af jeg er afskrået fra virkeligheden. Først omkring klokken 2.30-3.00 begynder jeg så småt at få styr på mig selv igen og samle mine tanker og mit jeg igen. Først omkring klokken 4 -4.30 er jeg mere eller mindre mig selv. Jeg er her dagen derpå normal igen, selvom tankerne selvfølgelig kredser end del om min oplevelse.

Settingen var alene og hjemme hos mig selv. Jeg havde gjort rent i lejligheden tidligere og var ganske tryg Det eneste som var i rummet var vasketøj og var ikke et problem under trippet. Jeg ville nok, hvis det kunne gøres om, havde taget 2-3 g.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

5 gram tørrede er også en ok dosis, svarer til ca 15 gr. friske (de fleste dosis angivelser er for friske).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]