Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hey,
Efter at have været ude og samle syller et par gange, har jeg lagt mærke til at de er fyldt med små orme, orme som spiser dem langsomt. Jeg havde lagt en 15-20 syller til tørring, og nu hvor jeg kigger til dem kan jeg se der ligger mindst 30 døde orme på det stykke papir jeg har svampene på, dog fik de spist en mærkbar del af syllerne.
Sidder der nogle derude som kender et smart trick til hurtigt at få udryddet ormene?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Det er oftest "ældre" svampe der er fyldt med de der små klamme hvide orme. Hvis de er nye (friske opvoksede) synes jeg ikke det plejer at være et problem. Skold dem med kogene vand - Undersøg svampene inden du spiser dem - lav te, udtræk, chokolader eller svampe honning(blue honney). Det er lidt nasty, og u anset hvad så tror jeg alle har kommet til at spise dem uden de har været klar over at de var der ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Har sikkert spist flere friske inkl. orm, men det er bare ekstra vitaminer ;) + så spilder du ikke psilo'en ved at undgå ormene ;D

Jeg har en usb blæser som jeg sætter til så tørrer de på 1-2 timer og ikke så meget orm. Ellers kan du tørre dem i ovnen ved 50 grader :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]