Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 14:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej - jeg tager nu næste kapitel, og er stødt på et par problemer;
Hvor finder jeg polyfill?? kan i komme med nogle gode idéer til filtre udover polyfill og tywek?

En der har et godt tip ang. spawnbag? Er løbet tør og gider ikke de dyre udenlandske growshops...... har set mange poser med hjemmelavede filltre (med gaffa-tape og vat)...

Jeg har lige set man kan micro filtere til luftslanger - er dette virkelig nødvendigt? jeg har kørt med automatiske hjemmebyggede gro-bokse i 6mdr. ca (med bare alm. billigege akvarie pumpe), og er indtil videre kun stødt på forurening ved indsprøjtning af spore, så ville ikke mene det var nødvendigt....

håber i har nogle god råd og meninger derude. på forhånd tak. svampebob

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Cd-lommer er efter sigende magen til tyvek, men jeg har ikke efterprøvet det selv, men jeg stoler på tippet.

Hvad angår spawnbag, så kan du lave noget ud af en ovnpose, men det er næsten nemmere med glas.

Det er med svampedyrkning som alt andet: man kan gøre det helt utroligt avanceret eller helt utroligt simpelt, og når du har gode erfaringer, well... Så virker det jo for dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
I byggemarkeder og indkøbscentre kan man en gang i mellem købe malerdragter af tyvek til billige penge (50-100kr). Sådan en dragt kan blive til mange filtre.

Har også eksperimenteret lidt med at lave filterbags selv. Ovnposer er at foretrække, ellers virker fryseposer, den slags der ikke knitrer. Du kan bruge microporetape/englehud til at lave filtret med eller tape en stump plastikrør, med polyfill, fast i toppen.

Er dog enig med And, finder det lettere at bruge at bruge glas.

Selv har jeg også brugt helt almindelige akvariepumper uden nogen sinde at få problemer. Men så en bekendt som gik i gang med at dyrke, som fik kontamineret sine kager i sin grobox flere gange før han konstruerede sig et filter.

Held og lykke med dyrkningen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]