Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 15:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København
Hej alle!
Jeg er i gang med mit første growkit....Jeg dunkede den for 2 uger siden i 12 timer og nu, 2 uger efter, er der stadig ikke sket noget? Er det normalt?? Hvornår kan man normalt forvente at se de første svampe?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Medlem

Har før oplevet der har gået 2-3 uger før der sker noget. Men de plejer nu at vise sig efter 2 uger.
Hvordan ser kittet ud? ingen tegn på kontaminering?
Hvis ikke så bare vent og se, svampene kan være ret svære at se i straten.

Dedikeret medlem

hva temp holder du kittet ved ? :)

Jeg oplever tit at kits og kager pinner fucking langsomt hvis de står for køligt :)

Held og lykke med det ;)

Junior medlem

Jeg tror ikke der er nogen tegn på kontaminering.....Bunden af kitet er dog helt hvid, hvilket er fint kan jeg forstå? :)
Temperaturen skulle også være fin...jeg har ingen termometer, men radiator står på det højeste og jeg ville tro der er ca. 25 grader varmt.

Medlem

Hvor har du placeret dit kit i forhold til radiatoren? Det skal helst ikke stå tæt op af radiatoren. Det kan hurtigt blive for varmt.

Dedikeret medlem

det skal ikke stå på en radiator.

Junior medlem

Kittet står ca. 50 cm fra radiatoren. Er det for tæt?

Medlem

Nej det burde det ikke være. Bare det ikke står lige op af radiatoren.
Prøv at vent nogle dage. De skal nok vise sig.

Dedikeret medlem

sikket ikke, men du bliver nød til at fremskaffe et termometer for at tjekke hvor varmt der bliver omkring der :)

det bedste ville være evt at købe en bedroler noget varme kabel og lacasten så du kan lave en konstant temperatur omkring kittet :)

Junior medlem

Jeg prøver lige at vente et par dage og se om de begynder at komme frem :)
Tusind tak for hjælpen!

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Det værste ved svampedyrkning er tålmodighed, også den største risk hvis man fucker det op :) Får de lys nok? De skal jo som sagt ikke have direkte sollys, men så man kan læse en bog der hvor de står, er en god tommelfingerregel for om de får nok lys. Vil gætte på dit kit pinner inden for en uge :D

what is it worth - if anything at all?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det værste ved svampedyrkning er tålmodighed, også den største risk hvis man fucker det op :) Får de lys nok? De skal jo som sagt ikke have direkte sollys, men så man kan læse en bog der hvor de står, er en god tommelfingerregel for om de får nok lys. Vil gætte på dit kit pinner inden for en uge :D

Svampene bruger udelukkende lys til at gro efter. Så det vil ikke ændre noget at give kittet lys, når svampene ikke engang er dukket op endnu. :) Hvis man ikke giver kittet tilstrækkelig lys under væksten kan det resulterer i sammenviklede svampe.

Cannabis entusiast

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Citat:
Svampene bruger udelukkende lys til at gro efter. Så det vil ikke ændre noget at give kittet lys, når svampene ikke engang er dukket op endnu. :)

Jeg ved godt at svampe ikke vokser af lys på samme måde som en plante med grønkorn og at de er fototrofe, men så vidt jeg ved skal de også bruge lys til at "forstå" at det er tid til at lave pins - men nu bliver jeg sgu helt i tvivl om teorien.. Kan ikke huske nogen kilde, men medmindre trådstarter har sit kit til at stå i bælgmørke burde det ikke have så stor indflydelse igen.

what is it worth - if anything at all?

Junior medlem

ah fuck man. havde ellers lige skrevet en lang post. og så spurgte den om jeg vil gemme kladden og jeg trykkede ja, men hvor er den nu?

Jeg bestilte 2 growkits mexi cubensis, og det gad heller ik at gå igang. Så satte mine poser på toilletet, skrude op fra radiatoren og for hver dag rykkede jeg dem længere og længere fra varmen, til sidst stod de 20 cm fra bruseren. og så skete der noget.

Da de var gået igang, kunne jeg flytte rundt på dem alt det jeg ville uden der skete dem noget, temp. var nede på 16 c i 2 dage og fik da over 120 gram frisk fra de to grows. (de små kits, som er lige så store som en pakke buko..måske lidt større.

Husk at stikke huller i kittet med en klinisk ren gaffel eller lign. jeg brugte bare min proptrækker, da jeg lige fik lidt vin :)

Ingen handsker eller vaskede hænder, og da udsugningen på mit toilet ikke virker fik de også masser af damp og andre toilet baktierer. Dog ikke noget dirkete lys på noget tidspunkt.

Tabte faktisk også mit kit(2. flush), så det landede på hovedet nede i vandet, så de største svampe tog stødet og knækkede, men dunket igen det blev den.
Og jeg var self. ved at tude :P men pillede de knækkede fra, hældte vandet fra og ned i posen igen. Derefter voksede de som en i helvede, altså seriøst vokseværk. JEg blev nød til plukke før tid fordi de støde ind i siden på posen fra næsten alle sider..

Har jeg bare været heldig eller kan de bare tåle nogle tæsk??

Spiste 3 gram tørrede, det var en god oplevelse med visualas, som jeg ikke har prøvet før meget spøjst.
Tog et bad omkring comedown, og efter det var det som der var eller andet der ændrede sig...ikke at jeg ser livet på anden måde, som alle de hippier siger :D (undskyld til jer der er..jeg elsker alle jordens folk ;))

Men det hele føles bare mere "rigtigt". Altså ikke at jeg er påvirket eller hører stemmer eller lign. det er nok bare mit tankemønster der har ændret sig til det mere positive.....JA JEG ER DÅRLIG TIL AT FORKLARE:D
- men sådan føler jeg det. er det normalt?

btw læste om noget med en der havde puttet sit kit i køleskabet i et halv år eller noget..altså herinde på psy.dk og det virkede fint derefter.
Jeg puttede mine kits efte rjeg havde dunket dem i poserne. en dag efter fik jeg besøg af mine forældre, og så røg de i bunden af køleskabet.

Ca en uge efter har jeg taget dem ud og sørme om der ikke er vokset en kæmpe svamp i det en kit? WTF

Junior medlem

jeg har gang i en rimelig posion grow kits af tresure coast og amazonas de har givet et sted mellem 170 og 200 g friske svampe pr kit i første flush er det lidt? dvs tørring hvor længe skal jeg regne med de skal tørre.? og hvor skal jeg opbevare efter tørring ?

Medlem

ah fuck man. havde ellers lige skrevet en lang post. og så spurgte den om jeg vil gemme kladden og jeg trykkede ja, men hvor er den nu?

Brugerkontrolpanel > Private Beskeder > Kladder

Dedikeret medlem

jeg har gang i en rimelig posion grow kits af tresure coast og amazonas de har givet et sted mellem 170 og 200 g friske svampe pr kit i første flush er det lidt? dvs tørring hvor længe skal jeg regne med de skal tørre.? og hvor skal jeg opbevare efter tørring ?

nej det er ikke for lidt :) de tørre alt efter størrelse inden for 1-10 dage du kan opbevare dem i fryseren eller i en bøtte/pose et mørkt køligt sted :)

Junior medlem

tak for svaret men nu når jeg har høstet dem så fik jeg af vide af en jeg bare kan nøjes med og spraye godt er det rigtigt der behøves ikke og heldes vand i 12 timer på ny?

Dedikeret medlem

jeg ville dunke en 12 timer igen ! det har jeg altid gjort

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Jeg vil også helt klart mene du får mest ud af at dunke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]