Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Hej alle inde på Psy!
En ven og Jeg er kommet i besiddelse af 75g Psilocybe Tampanensis Atlantis trøfler og skal prøve det nu på torsdag.
Vi har overvejet doser og tænker at 15g (ikke tørret) burde være en god start. Er der nogle der har erfaringer eller råd til dette? Vi er begge nye med psykedeliske stoffer og er interesseret i alt lige fra hvad der er godt at spise til hvad man eventuelt kunne gøre for at gøre trippet godt! Vi er begge indforståede med set og settings, og vi begge føler os klar og der er ingen nervøsitet men spænding! På forhånd tak og god aften derude! :D
Dyb respekt for forummets koncept og alle de engagerede medlemmer :gud:

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Svjv er atlantis nogle af de mest potente "trøfler" der findes, så start heller ud med 10g og redosér evt. efter 30-45 minutter med 5g, vil jeg sige :)

Better safe than sorry ;)

Medlem
Brugeravatar

Point taken! :)... Kan du/I anbefale en måde at spise dem eller er det simpelthen som de fleste siger at tygge så længe så muligt som de er?

Fuck narko og hash

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, tyg så længe som muligt eller også hak dem grundigt i stykker og lav thé med citron. Lad være at bruge kogende vand, men lad det stå 10 minutters tid efter det er kogt så ikke det er alt for varmt. Jeg plejer gerne at stikke 1 lillefinger i vandet for at checke at det ikke er for varmt.. :)

Men tyg dem første gang vil jeg nok sige.. At lave thé kan i mange tilfælde få trippet til at komme hurtigere og voldsommere da alkaloiderne er trukket ud i vandet og maven derfor ikke skal arbejde så meget med at trække dem ud af svampene..

Medlem
Brugeravatar

Så lyder det som en god ide at tygge det når nu det er første gang. Det med thé må jeg så have til gode til hvis jeg får lyst at prøve igen i en mere intens grad! :) Tak for rådene... Det må godt snart blive torsdag! :D

Fuck narko og hash

Medlem
Brugeravatar

En ædru trip sitter ville nu være at foretrække, ellers lyder det til i har den rette tilgang. Jeg ville også foreslå at starte ud med 10g uden at redosere senere, i har jo nok til en anden gang hvis i ikke får den ønskede effekt af 10g. Man kan meget let blive overrasket over effekten de første gange man prøver psykedeliske substanser, man ligger måske ikke helt mærke til hvornår trippet begynder og man derfor tror man ikke har taget nok.

Jeg plejer at tygge godt og grundigt på svampene før jeg synker, det gør come up lidt hurtigere. Ellers så synes jeg det er lækkert at indtage frugt og juice, især synes jeg det er spændende med de lidt mere "underlige" frugter, her mener jeg udseende mæssigt. Kinder æg og andet legetøjsslik har jeg også moret mig meget over. Hvis det er godt vejr kan i ligge jer ud på græsset og kigge på skyer, så skal i nok opdage hvor rart græs føles :D Mit bedste råd må dog være at i skal gøre det om dagen/tidlig aften imens i er friske, ellers kan trætheden godt være ubehagelig hvis det er om natten og man egentlig bare har lyst til at sove, hvilket der ikke altid lige er til mens man tripper.

God fornøjelse :)

Medlem
Brugeravatar

Vi har skam en trip sitter det er mig der ikke lige fik delt det med jer :D Det var lige præcis sådan nogle råd jeg også var på udkig efter noget der kan gøre trippet spændende :D... Vi må ud og kigge efter sjove madvarer så :)... Generelt en masse brugbare råd jeg takker ;) Noget med en markant smag er vel også meget interessant kunne jeg forestille mig?

Fuck narko og hash

Medlem
Brugeravatar

Forresten hvor vigtigt er det at faste og hvor længe hvis det er tilfældet?

Fuck narko og hash

Medlem

Hvis du lyster, må du meget gerne melde tilbage på hvad du fik ud af dem, grundet dét, at jeg har hørt MEGET blandede ting omkring lige netop Atlantis... :)

Medlem
Brugeravatar

Er det noget jeg skal være bekymret over?:) og jo det kan jeg sagtens :)

Fuck narko og hash

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forresten hvor vigtigt er det at faste og hvor længe hvis det er tilfældet?

Jeg plejer bare at spise let på dagen, og ikke noget i de timer der leder op til indtagelsen. Det er mig bekendt mest for at det ikke tager for lang tid at optage(som alt andet man indtager oralt), samt pga. at nogen kan få det lidt presset i maven efter indtagelse - har jeg dog aldrig selv haft problemer med.

Medlem

Er det noget jeg skal være bekymret over?:) og jo det kan jeg sagtens :)

Nej, overhovedet ikke. Jeg kender bare flere(mig selv incl) der har haft rigtig svært ved at opnå bare den mindste smule effekt på Atlantis :) Psilocybe Pajateros er de eneste der har givet mig andet end et lille buzz.
Det er skam ikke for at tage håbet fra dig... - Der ligger flere triprapporter rundt omkring, hvor folk har haft en rigtig fed tur på atlantis

Medlem
Brugeravatar

15 gram friske er alt, alt for meget til en første gang dosis. Har erfarin med de samme svampe (trøfler) som i har fået fat i, da de sælges i smartshops i Holland. Start med 5 gram og evt. redoser. De smager facking klamt, men yoghurt er rigtig godt til at skylle ned med (efter i har tygget dem). Go rejse.

En fejlkilde mig og venner ofte har lidt under, efter vi har medbragt trøfler fra Holland, er at de meget hurtigt mister deres potens når de er friske. Min erfaren siger mig, at de mister styrke efter 3-5 dage, og efter en uges tid er effekten af dem bemærkelsesværdig reduceret.

Medlem
Brugeravatar

En fejlkilde mig og venner ofte har lidt under, efter vi har medbragt trøfler fra Holland, er at de meget hurtigt mister deres potens når de er friske. Min erfaren siger mig, at de mister styrke efter 3-5 dage, og efter en uges tid er effekten af dem bemærkelsesværdig reduceret.[/quote]
Dem vi har skaffet er fordelt i fem vakuum pakkede poser og de ser ikke ud til at have fået fugt eller noget... De ligger i min kuffert hvor jeg har mit stash et tørt og mørkt sted tror du at de vil være nogenlunde potente til på torsdag så? ( Det er jo aldrig til at vide med garanti men det ville da være ærgerligt hvis det holder stik...)

Fuck narko og hash

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror du skal ligge dem i køleskab hvis du har mulighed for det, ellers så er kufferten nok fin nok. Varme er en skidt ting når vi snakker holdbarhed ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg bor hjemme så det er ikke en mulighed :)... Mig og min ven havde snakket om at lægge dem i et skur men det bliver jo varmt om dagen... Det ville være super ærgerligt hvis de ikke virkede som ønsket... Men jeg kigger på dem forholdsvis tit og hvis det ligner at de har fået varme ( måske ved at der er lidt dugget etc. ) i posen må jeg jo overveje hvor jeg kunne lægge dem hen

Fuck narko og hash

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Opbevar dem i køleskabet. Hvordan ville du have det med at spise hamburgerryg du havde haft i dit skab i 5 dage?
Og 10-15g lyder som en god første gangs dosis, hvis i virkelig mener i er klar på alt hvad svampene kan gi jer, både på godt og ondt - det er der selvfølgelig delte meninger om her på psychedelia.

Og det med at tygge dem og have dem i munden.. tja.. good luck siger jeg bar, det smager rigtig skumle, og jeg plejer som regel at tygge dem godt i stykker og så ned med dem. Jeg får altid effekt af trøfler, men der er dog stor forskel i styrken af trøfler synes jeg. Men med atlantis ville jeg starte ud med 15G. så sidder i ikke tilbage med en øv følelse når aften er gået og i ingen virkning fik, for man kan ikke "bare" redosere.

Medlem
Brugeravatar

De vakuumpakket-trøfler mister også deres potens ret hurtigt. Ved jeg af bitter erfaring. Køleskab og mørkt som folk siger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
De vakuumpakket-trøfler mister også deres potens ret hurtigt. Ved jeg af bitter erfaring. Køleskab og mørkt som folk siger.

havde nogle giant pajetros, de havde da lagt hvertfald 3 uger, virkede overraskende godt!

Medlem
Brugeravatar

Ok tak for det så må jeg hellere se at finde et køleskab jeg kan bruge :D Jeg tror vi godt kan klare 10-15gram... Man kan selvfølgelig ikke sammenligne det med skunk men vi har meget erfaring på den front og er begge gode til at håndtere en situation der måske havde blevet ubehagelig og vende det til noget knap så slemt... Jeg hælder lidt til at tage 15gram så man ligesom får et godt indblik i hvordan rusen fungerer og vi har jo trods alt en tripsitter til hvis det går helt galt :)

Fuck narko og hash

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]