Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 10:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: hasselager
hejsa allesammen jeg skal til og dyrke svampe for første gang på almvis, jeg har sidde og kigge her ind men syns ikke jeg kan finde noget, så vil hører om der er en der kender en, skal helst være dansk så får jeg mest ud af det, og ikke en post hvor jeg skal læse 500post igennem, der må være en hel guide fra a til z :)

på forhold tak og gå søndag der ude :)

vh trold

Medlem

tror jeg har funde noget men på eng, i må stadigvæk godt sige til, jeg vil sgu helts havde det skåre ud i pap :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Der er findes rigtig mange forskellige casingblandinger, men her er to jeg synes fungere godt. 60% coco coir og 40% vermiculite. Eller 6 kopper spagnum, 3 kopper vermiculite og 1 kop kalk (det bruges som buffer, fordi spagnumets ph er ca. 4).

Medlem

hmm okay troet det var mere end det jeg skulle læse, bare min ven der sage jeg skulle læse op på det til vi skal igang i den her uge,, men hvor finder man så en go overordne guide til det hele, han vil dyrke i forskellig ting nemmelig...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Når du har lavet casingblandingen putter du den ned i en gryde og fylder vand i, indtil blandingen er dækket med vand. Nu kan du pasteurisere blandingen i 1-2 timer ved ca. 75 grader. Når det er gjort hælder du vandet fra og lader blandingen køle ned til stuetemperatur. Når blandingen er kølet ned kan du ligge et casinglag med tykkelsen 2-4 cm oven på dit medie. Dette er kun en guide til at lave et casinglag resten må du selv finde. Men hvis det er første gang vil jeg råde dig til at vente med casing og gøre sådanne er i stedet for. viewtopic.php?f=2&t=15424
eller http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.p ... ek#p363378

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]