Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Okay here goes nothing. Hey folkens, jeg står i den situation at jeg har fået nogen svampe af en ven (Spids nøgenhat) og har tørret dem I et tørt og varmt rum.

Overvejer at spise en enkelt eller to og så nappe et bad efter et lille kvarter (så vidt jeg kan forstå er det tiden det tager for at effekten begynder at sætte ind).
Intet er fastlagt indtil videre da jeg har været i gang med undersøgelse af SN som individuel svamp og ikke bare som "en svamp" da jeg forstår de forskellige svampe er forskellige af virkning og at det afhænger af personen under deres indflydelse.

Jeg fylder 21 næste måned og har igennem hele mit liv været rimelig interesseret i bevidstheds udvidelse og de ting vi fornemmer men ikke kan se.

Havde tænkt mig noget stille og roligt musik (ambient psy trance eller MMJ måske) og måske en sjov gammel dansk film bagefter.

Føler mig klar til at tage dem og har flere gange idag overvejet at nappe en men har besluttet mig for at vente da jeg ønsker at vide hvor lang tid jeg ville være under "intens" påvirkning (motoriske besværligheder og evt risiko for nedturs påvirkninger (jeg ved man nok er følsom over for "nøjern" ting under påvirkningen men hvor stor er risikoen og hvor længe ca varer et trip)

Feedback udbedes :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis du lige har tørret nogle svampe, vil jeg vove at påstå, at det ikke er Spids Nøgenhat - det er nemlig udenfor sæson... Post evt et foto..

Derudover ser jeg ikke nogen problemer i at nappe en enkelt eller to - det er ikke noget du vil trippe voldsomt af, men har hørt flere beretninger fra folk der har haft gode oplevelser, på den slags doser...

Men vær lige sikker på at det er den rigtige svamp!!

Junior medlem
Brugeravatar

Det er den, har undersøgt SN i længere tid end jeg har været registreret her.

Der er mange forskellige og jeg har sorteret dem under tørringen netop af den risiko at ham jeg fik dem af ikke vidste nok (og det gjorde han ikke -.-'')

Nogen chance for besvaring af spørgsmålene angående hvor længe trippet varer og hvilket niveau af "nøjer påvirkelighed" jeg ville opleve? Igen bare cirka

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ok, jamen det må da næsten være et af årets første fund så - det var tidligt! Hvor store er de - du har ikke et billede af en friskplukket svamp - det er da lidt spændende hvis der er gode basser at finde derude allerede..=)

Junior medlem
Brugeravatar

Desværre ingen billeder da tanken ikke strejfede mig på daværende tidspunkt.
Efter dit tip tog jeg et sikkerheds check på lignende svampe og den eneste svamp som kan forveksles med dem jeg har er efter sigende harmløs.
De er meget små og ville nok have tjekket tilbage senere hvis jeg selv havde fundet dem.
Kan melde tilbage med resultater hvis det er og igen vil jeg spørge hvordan og hvorledes med hvor længe effekten evt varer ved.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du skal regne med en 4-6 timer..

Tjek erowids vault - det er altid en god ide =)

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Junior medlem
Brugeravatar

Du skal regne med en 4-6 timer..

Tjek erowids vault - det er altid en god ide =)

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Okay, et sidste spørgsmål: Er der nogen risikoer ved at sove under påvirkning af svampe? Har prøvet at finde svar men har ikke rigtigt kunne finde ud af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, det bør du ikke være nervøs for.. Faktisk oplevede jeg engang en slags genfødsel i mine drømme, efter at have indtaget 1 friskplukket spids nøgenhat og lagt mig til at sove efter nogle timer, hvor jeg iøvrigt ikke kunne mærke effekt..

Junior medlem
Brugeravatar

Nej, det bør du ikke være nervøs for.. Faktisk oplevede jeg engang en slags genfødsel i mine drømme, efter at have indtaget 1 friskplukket spids nøgenhat og lagt mig til at sove efter nogle timer, hvor jeg iøvrigt ikke kunne mærke effekt..

Okay, tusind tak for hjælpsomheden og at tage tid til at svare på mine spørgsmål :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var så lidt!

Alt det bedste din vej =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg ville nu nok lige være helt sikker på at det SN hvis du har fået dem friske?
Der er MANGE der ligner, og man skal altså lige vide hvad man skal kigge efter, ellers er det ligesom at finde en nål i en høstak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror du skal tage de andres ord til dig. Chancen for din ven har fundet SN i løbet af den sidste uge her i DK er ca. den samme som der har været snevejer på Fyn i det samme tidsrum. Ingen af tingene er umulige, bare ikke særlige sandsynlige. På den anden side hvis du spiser en eller to svampe, sker der ikke noget ved det. Glæder mig til at høre din trip rapport.

Hey, min post nr. 200 det tog mig kun 10 år!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg har selv fundet SN her på det sidste på en græsplæne og jeg er også sikker på det er SN og de var ok store :D

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har selv fundet SN her på det sidste på en græsplæne og jeg er også sikker på det er SN og de var ok store :D

//Zh4d0w

Kan du ikke ta' et billede af dem næste gang? Jeg har læst det skulle være muligt at støde på dem om foråret og så naturligvis om efteråret. Men midt på sommeren? Vi har godt nok haft en våd sommer og de vokser helt ned til Spanien. (der nede vokser de for det meste over 600 meters højte og på nordvendte skråninger, så vidt jeg ved) men jeg har virkeligt svært vad at forstille mig SN på dette tidspunkt. Jeg vil gerne modbevises, så et billede ville være nice :o

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Billede
Blev fundet for ca. en måned siden

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det er ikke spids nøgenhat

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt sikkert ikke SN - gid det bare var så vel, at bare man ønskede det nok, så blev det sådan=)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Men er det ikke ret farligt for trådstarter at æde svampende hvis det ikke er de rigtige ? for det er det jo ikke.....
og det kunne muligvis være en giftig svamp, kunne ende fatalt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der er vist ikke rigtig nogen af de svampe som typisk forveksles med SN der er giftige, også fordi de uanset hvad indtages i ret små mængder end hvis man eksempelvis forvekslede en giftig svamp med en spiselig og lavede et helt måltid af dem, eks. hvid fluesvamp vs. vårmusseron eller champigon. De fleste forgiftningstilfælde af svampe skyldes også dårlige svampe, og ikke giftige, men det er igen et større problem ved spisesvampe hvor mængderne er større. SN er så spinkel at den forvitrer i naturen inden den når at blive en risiko og de tørrer hurtigt idendørs efter plukning.

Men det er ikke SN. Der er flere forskellige arter, så begynd at lære om nogle af svampens andre kendetegn (søg...), så du er parat til efteråret. Det er meget bedre måder at gøre det på end kun kigge på hattens form. Lamellernes måde at slutte på inde ved, stokken, farven på stok og lameller, voksested og tidspunkt...

Begynd allerede nu at kigge efter mulige voksesteder. Næringsrig jord med lavt græs. Marker, hvor der har gået kreaturer over en længere periode og golfbaner skulle være gode spots. Og dyrehaven, hvis du er fra køvenhavsstrup af.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem

Der er vist ikke rigtig nogen af de svampe som typisk forveksles med SN der er giftige

Desværre jo, som du kan se på billedet postet her i tråden, er der mange af dem som han har fundet der har hvide lameller, hvilket vil sige man ikke skal spise den. Grunden til man normalt siger SN ikke så nemt forveksles med andre svampe er fordi alle de andre der ligner meget og er giftige har hvide lameller, og kan derfor nemt skilles fra, hvis man ved det vel og mærke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]