Hej alle sammen. Dejligt forum I har jer her. Jeg har søgt med lys og lygte for at finde svar på nogle af mine spørgsmål og har da også fundet en del svar (Tak) Da mine glas til kager (B+) tilsyneladende havde en lille, næsten umærkbar indsnævring, kunne det ikke lade sig gøre at banke dem ud =( Tog konsekvensen og gjorde følgende: Perlite i bunden af kassen som altid, Et tyndt lag pasteuriseret klippet halm, "gravede" myceliummet ud a glassene og lagde et godt lag af dette, dernæst et lille dæklag med halm. Mine spørgsmål går så på...: Burde jeg have dunket dem, eller er det nok at spraye dem et par gange dagligt og hvornår skal jeg give dem et kuldeshock? Skal til at lave nyt mycelium af hel rug, hvilket der er helt styr på. Vil I anbefale mig at bruge et anden casing end halm, og hvis ikke, hvor fint klipper I det så? Har både haft lavet kager og løst rug, men har svært ved at få dem til at pinne. Temp. og lys burde være som det skal. Nogle der har en formodning om hvad jeg laver forkert, myceliummet er jeg sikker på ikke fejler noget, kan det skyldes for tykt lag casing ved dyrkning i rug? På forhånd tak
_________________ Lad være med at drikke rodalon, end ikke hvis dit trip bliver for kraftigt.
|