P. semilanceata, som er den psilo svamp der vokser herhjemme, er notorisk svær at dyrke indendør's. Af folk fra TMC kender jeg kun til Workman der har fået den til at lave frugt en enkel gang og det var vel mest for at se om det overhoved kan lade sig gøre. Så var der en artikel som Sten Larris har i bladet "Svamp" i 1988 -i øvrigt den første artikel om dyrkning af P.cubensis i DK- hvor der er et billede af et syltetøjsglas hvorfra der vokser SN.
Men du spør' jo ikke om man kan dyrke dem, men om man kan tage dem med hjem i/på en klump jord.. Jeg tror de ville dø meget hurtigt, så vidt jeg forstår så er det fugtigheds og temp. svingninger der får den til at lave frugt, ikke lige den slags der er indendørs.
Indendørs er P. cubensis -eller Tlold Nøgenhat som Larris kalder dem

- vejen frem. De er rimelige taknemmelige at dyrke og du kan få en masse hjælp bla. her på forummet. De eneste investeringer der er nødvendige er en trykkoger - spørg rundt i din familie, det er overraskende hvor mange der har en stående- og så tid til at sætte sig lidt ind i sagerne. I løbet af en høst eller to vil du ha' flere svampe en du og din nærmeste omgangskreds kan bruge.