Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg sad lige og tænkte på det der med at mange skriver, hvis du er i tvivl, så ud med lortet...men! som det også virker, er det mest høsletsvamp? og glanshatte at folk plukker i stedet (ikke giftige svampe!) så sad jeg og læste politikkens svampe bog (en lidt ældre en af slagsens) og læste og alle de giftige svampe vi nu har her i Danmark, og der var i hvert fald ingen svampe i den bog (som var giftige) som på nogen måde kan ligne en SN

Så jeg tænkte bare på, at hvis man nu havde en eller 2 glanshatte i sin samling af dejlige SN'er...ja....so what? når de tørrer ind ligner de alle hinanden og da man jo reelt har fundet mange SN'er og nogle få ...noget andet..så ender du jo stadig i trip og vil ikke være påvirket af en anden alm. svamp så du også har spist? du skal jo alligevel have mange af dem ......eller er det bare mig der er helt væk her?

Dedikeret medlem

Nej, det er rigtigt nok, og høsletsvamp indeholder også psilosybin men i meget små doser, så du kan trippe på dem, men vi snakker en dose på 100-200 stks. Jeg vil ikke anbefale dig at prøve dette i mangel på SN, men smutter der et par glanshatte eller høsletsvamp med gør det ikke det store, bare du er sikker på det så er dem.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror det kan være en fordel at knuse svampene og blande dem godt, så doserne bliver forudsigelige fra gang til gang. Det er ihvertfald sådan jeg har tænkt mig at håndtere måske'erne i min bunke.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Buzzhat.

Det er rigtigt buzzhat hvis det er Høsletsvamp og glanshat vi snakker om, men hvis du kikker på de sidste 4-5 sider på tråden kan du se mange andre typer.
Jeg har så ikke mine bøger her, de er i mit sommerhus, men mener at en af de svampe der har været plukket af en af samlerne er giftig. Må tjekke op på det.
Det er jo ihvertfald ikke et råd man skal give til en nybegynder X selv dem der mener at ha forstand på det kan komme med forkerte råd.
Her er et eksempel.
Det 3 og 4 billede her på siden skriver han at det højst sandsynligt er en Høsletsvamp og det er det ikke viewtopic.php?f=2&t=11678

Mit råd er, hvis man samler SN så er alle de svampe man har i sit glas SN. Har man lyst til at prøve alm. glanshat så saml dem og prøv at spise dem, de virker osse ihvertfald friske hvis man spiser mange..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]