Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: hasselager
hejsa drenge og piger vil da lige vise min billeder af min kager der gik fint den her gang der kan ikke gå mange dage nu,, jeg skal bare havde funde ud af hvordan man enlig bruger popkornen.. men jeg har vist søgt under det forkerte omkring det har jeg fået afvide...

jeg kan godt se der er fler vis jeres svampe og sådan . og der var den ælste post 6 månder så tillader mig og lade en ny hvor jeg vil starte med og vise min kager også skal jeg da nok oploade hvordan det går hen af vejen..

Billede

jeg har fået en ide til hvordan jeg vil prøve og lave setup for jeg har næsten alle tinge og det lyder spænde den fremgangs måde..

HydroShroom Mushroom Growing System

tjek den ud.. pisse smart... syns altså ikke det her svampe halløj er så svært som jeg havde troet alle år og være bange for, jeg gik allerede og tænkte på de da de første her på borde starte op med svampe, kan kun lige huske en af nick og hma gider jeg ikke nævne.. men det jeg var forelsket i var jo kaktusser den gang og havde rigtig meget i gang den gnag,,, men nu det sgu svampe tid. så jeg kan få lært det hele.. har os lige fået min første rigtig egen dyrke hamp plante i år som var rigtig go :) så har være og er en spænde tid plante mæssig for mig syns jeg...
men holder jer opdatere så må vil hele kalde det her min log..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Kiggede lidt på hydroshroom, og den ser da fed ud, men ret pebret i forhold til hvad man kan bygge en for selv. Plus at ens egen kan have de mål man har brugfor, 6 kager er ikke vanvittigt meget. Desuden ville jeg ikke sætte kagerne direkte på leca'en.

Har dog svært ved at se hvor de får "hydroponi"-delen ind i det.

Glæder mig til at se mere af loggen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil også advare dig om at købe ting som "HydroShroom Mushroom Growing System" af flere grunde. For det første kan du lave det samme for en brøkdel af prisen selv og for det andet så en fejl hvis man tror at man kan dyrke svampe hvis man bare kaster nok penge efter dem. Cubensis er en meget taknemlig svamp at dyrke, det eneste der et must er en trykkoger og selvfølgelig nogle spore, men dem kan du gerne erhverve dig fra andre svampe dyrkere.
Selve systemet er godt nok -det er den måde jeg selv har dyrket svampe på ved flere lejligheder- og du kan overføre flere af ideerne til dit egen system. Der er dog også ting du ikke bør bruge f.eks en undervands heater sammen med leca hvor du ikke rigtigt kan følge med i vandstanden, det er at udfordre skæbnen.
Der var/er også en dims der ude der hedder "Mushbox" som en masse folk her brugt penge på fordi de var desperate for at få prøve at dyrke, men jeg tror ikke du kan finde mange der syntes der var et godt køb, efter et par måneder.
Køb en akvarium pumpe, noget leca og en plastik kasse og du har det samme for 150-200kr. Og du vil kunne lave langt mere end 6 glas af gangen.
Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer med mejs, jeg ved folk har fået nogle rigtige gode resultater med det som substrate i casing. Har du tænk dig at lave kager eller casing?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
^Det er absolut ikke et 'must' at have en trykkoger. Du kan sagtens koge glas helt fint med en almindelig gryde. Jeg koger selv glas i en almindelig gryde og jeg har meget sjældent kontamineret glas.

...Ud over det, så er jeg enig i det du skriver. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^Det er absolut ikke et 'must' at have en trykkoger. Du kan sagtens koge glas helt fint med en almindelig gryde. Jeg koger selv glas i en almindelig gryde og jeg har meget sjældent kontamineret glas.

...Ud over det, så er jeg enig i det du skriver. :)

Ahh..Det har så nok den simple grund at du er en bedre grower end mig :) Har du også lavet spawn på den måde eller "kun" kager?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er kun til kager. Jeg tror ikke at den metode kan bruges til spawn, så der skal man nok have fat i en trykkoger. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Pointen i BRF-tek kagerne (ris og vermiculite) er, som jeg har forstået det, netop at de kan laves med relativt stor success uden trykkoger i forhold til andre gromedier. Det siger Roger Rabbit vist i en af videoerne.

Men jeg bruger stadig én, for den kostede mig 50 kr på et loppemarked. De er ret lette at finde.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Geografisk sted: hasselager
hey randy kan så det jo lige til og holde ud,, komme fler billeder op i dag har sat kager over om man så må sige :) også har jeg funde gamle kaktus billeder i skal se :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Jeg har klaret mig i flere år uden en trykkoger, både til kager og substrat. virker fint.

Har dog investeret i en lille en af slagsen, som jeg bruger når jeg sætter et mindre batch over. Til de magiske svampe er et lille batch jo fint, men når jeg har dyrket østershatte, shiitake osv, er det dejligt at kunne jorde en ordentlig omgang af.

Vil dog anbefale trykkogeren til alle der vil være lidt mere seriøse, gør bare tingene lettere.

Et stykke udstyr jeg dog ikke rigtigt kan leve uden er mit stinkskab med et lille hepa filter på. Et sådant kan varmt anbefales, også uden filteret (jeg gav 250 kr for mit og det har fungeret upåklageligt i flere år)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]