Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Hey svampe gutter. Nu er tiden kommet, til at jeg skal prøve dyrke nogle psyller :rocking: . Har fundet div. tekniker og metoder, alt fra PEF(tror jeg vist det hed), til start på agar agar. Men er nok lidt doven på det her,for har hverken trykkoger eller mod på at skulle stå, og bruge alt den tid på det i første omgang :D. Fandt growkits, og sådan en spawnbag, og man kan købe de der sprøjter med spore-opløsning. Tænkte på om man kunne, spawn en "kasse", og så tag halv delen og put over i en anden kasse?. Syntes det ligner lidt spild at 10cm* mys ligger, begravet. Når svampene jo popper op på " overfladen". Altså flere svampe, vis man breder mysiliumet* ud på flere kasser?, og der med mere høst?. Håber jeg,er mere eller mindre forklarlig eller så skriv ;).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det kan du i princippet godt. Jeg knuser selv mine BRF kager og spawner dem i bageforme. Men du får samme udbytte i din spawnbag. Den er lavet til formålet, og er rimelig idiotsikker.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
altså growkits er ret overbevisende. har to der køre på andet flush nu og de er klar til høst om 2-3 dage. første flush fra begge gav 450g friske. Og hvis man passer dem ordenligt er der til 5-6 flushes. Nogle større end andre.
Vedr. at gøre det selv kan du evt lure denne vid.
http://www.youtube.com/watch?v=er1i3M-w ... plpp_video
Jeg begynder mit eget "Casing" grow om ikke så længe, bare for hobbyens skyld.
Man står jo ikke op om morgnen og tænker. "Jeg ska da lige æde 2-3g cubensis" inden jeg ska på arb. lol.. Men syntes hele processen er helt vildt spændende også når vi snakker shiitake og østershatte, hvilket er mit store projekt.
Men growkits er en god start for at lære processen at kende.. :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
altså growkits er ret overbevisende. har to der køre på andet flush nu og de er klar til høst om 2-3 dage. første flush fra begge gav 450g friske. Og hvis man passer dem ordenligt er der til 5-6 flushes. Nogle større end andre.
Vedr. at gøre det selv kan du evt lure denne vid.
http://www.youtube.com/watch?v=er1i3M-w ... plpp_video
Jeg begynder mit eget "Casing" grow om ikke så længe, bare for hobbyens skyld.
Man står jo ikke op om morgnen og tænker. "Jeg ska da lige æde 2-3g cubensis" inden jeg ska på arb. lol.. Men syntes hele processen er helt vildt spændende også når vi snakker shiitake og østershatte, hvilket er mit store projekt.
Men growkits er en god start for at lære processen at kende.. :peace:

Det er set mange gange før. Svampe er ikke afhængighedsskabende, men kan svampedyrkning være :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]