synes lidt sitet mangler end ordentlig tråd om dosering af svampe (ellers har jeg bare ikke ledt nok og er blevet utålmodig i min søgen på svar). så jeg opretter denne med spørgsmålet om: hvor meget (og vi snakker vægt ikke antal) skal man indtage af fx. tørrede spids nøgenhat før man opnår den ønskede effekt. altså hallo's, eufori, overlykke osv.
og et andet spørgsmål. er det muligt at tage en lille dose og få et kortvarigt, halvkraftigt trip. måske uden hallo's men hvor det stadig rykker lidt over grænsen. altså en dosering der giver et et mere håndterbart trip.
har prøvet svampe en enkelt gang. alt for stor dose alt for kraftig art. BAD! trip. var panisk angst for de mindste ting, vrangforestillinger, meget onde hallo's osv. dog havde jeg en sindsygt fed tur hjem fra det sted hvor jeg indtog svampene og gik i panik. jeg cyklede 8 kilometer i langsomt tempo og havde det sindsygt fedt og afslappet så længe jeg var i bevægelse. og da det begyndte at regne blev det ekstra fedt. jeg smeltede nærmest. og den del af turen vil jeg så inderligt gerne opleve igen. men lad os bare blive enige om at det er fysisk umuligt og dybt uansvarligt at cykle rundt i 4-10 timer helt væk på svampe. så i bund og grund går mit spørgsmål ud på om man kan få et mindre trip der varer knap så længe og knapt så kraftigt. men også generelt hvordan man skal dosere. gerne hvor meget der skal ædes ad gangen osv. detaljer og erfaring folkens! til sidst. jeg har læst ''guiden'' på .hallucinogen.dk/rusmidler/svampe/svampe.asp synes bare at 0,5-3 gram tørrede SN er et ret variabelt svar på en dose og kan i bund og grund ikke bruges til så meget da det for en begynder kan tolkes som at han/hun sagtens kan fortære 3 gram tørre SN og stadig have kontrollen

mange tak på forhånd folkens. sig endelig til hvis der er en anden tråd der besvarer mine spørgsmål og ret mig hvis jeg lukker lort ud