Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: dosering
Medlem

synes lidt sitet mangler end ordentlig tråd om dosering af svampe (ellers har jeg bare ikke ledt nok og er blevet utålmodig i min søgen på svar). så jeg opretter denne med spørgsmålet om: hvor meget (og vi snakker vægt ikke antal) skal man indtage af fx. tørrede spids nøgenhat før man opnår den ønskede effekt. altså hallo's, eufori, overlykke osv.

og et andet spørgsmål. er det muligt at tage en lille dose og få et kortvarigt, halvkraftigt trip. måske uden hallo's men hvor det stadig rykker lidt over grænsen. altså en dosering der giver et et mere håndterbart trip.

har prøvet svampe en enkelt gang. alt for stor dose alt for kraftig art. BAD! trip. var panisk angst for de mindste ting, vrangforestillinger, meget onde hallo's osv. dog havde jeg en sindsygt fed tur hjem fra det sted hvor jeg indtog svampene og gik i panik. jeg cyklede 8 kilometer i langsomt tempo og havde det sindsygt fedt og afslappet så længe jeg var i bevægelse. og da det begyndte at regne blev det ekstra fedt. jeg smeltede nærmest. og den del af turen vil jeg så inderligt gerne opleve igen. men lad os bare blive enige om at det er fysisk umuligt og dybt uansvarligt at cykle rundt i 4-10 timer helt væk på svampe. så i bund og grund går mit spørgsmål ud på om man kan få et mindre trip der varer knap så længe og knapt så kraftigt. men også generelt hvordan man skal dosere. gerne hvor meget der skal ædes ad gangen osv. detaljer og erfaring folkens! til sidst. jeg har læst ''guiden'' på .hallucinogen.dk/rusmidler/svampe/svampe.asp synes bare at 0,5-3 gram tørrede SN er et ret variabelt svar på en dose og kan i bund og grund ikke bruges til så meget da det for en begynder kan tolkes som at han/hun sagtens kan fortære 3 gram tørre SN og stadig have kontrollen :) mange tak på forhånd folkens. sig endelig til hvis der er en anden tråd der besvarer mine spørgsmål og ret mig hvis jeg lukker lort ud :D

Bill Hicks

Titel: Re: dosering
Medlem

wow det er en stor dose af SN - jeg ville ikke anbefale det - nøjs med 0.5 - 1 gram ville jeg sige.
måske endda mindre - du behøver ikke så meget

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SN er ikke et rusmiddel som andre narko.
Du kan ikke forvente at få en god oplevelse eller en tur du kan styre.
Du skal lade dig flyde i den retning svampene tager dig, og du får aldrig oplevelsen på cyklen tilbage.
Det eneste du kan gøre for at forsøge at få en positiv oplevelse er en god set og Setting.
Du er ny så start lavt især da hvis du er bange for kontroltab.
Men kontroltabet er til gengæld der hvor mange af de store oplevelser ligger.
SN er ikke legetøj som så mange andre stoffer, men en shamanistisk dannelsesrejse på godt og ondt.

Medlem

har heller ikke tænkt mig at spise svampe før jeg er helt mentalt klar til det. synes bare virkelig der mangler en god guide til dosering :)

Bill Hicks

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
Dosering mht. svampe er rigtig svært. for du kan ha Feks. 1g som indeholder det samme som 2g. Altså det aktive stof.
Det variere meget og kan ikke gøre op i dosering som sådan.. Såå hold dosen lav. Og som Psykofreak siger. Set og Setting= Stemning og omgivelser. Bare lige for at pensle den betegnelse ud.. ;) ..
Personligt tager jeg sjældent mere end 1g SN til en kop the (også gerne mindre). Cubensis har jeg rodet med noget højere doser, men i og med den er "mildere" end SN, kan man stadig ikke være sikker på indholdet af psilocybin i hver enkelt svamp.

Så at snakke doser er svært.. Vil bare sige hold den lav. Især hvis det er første gang. Det skulle jo helst være en oplysende oplevelse. ;)

Medlem

fair nok, fair nok :) jeg spiser ikke svampene selv (i hvert fald ikke før jeg føler mig klar til det igen) og jeg en kæmpe omgang liggende klar. og der er nogle venner der gerne vil prøve det. og da jeg har vægt så jeg kan veje doserne er det jo eminent. men jeg vil jo gerne give mine venner en god oplevelse. så jeg tror bare de får 0.5 G i første omgang. hvis ikke der sker det synderlige efter et par timer kan de jo få 0.5 G mere. så rammer vi jo også det ene gram der :) vil dem jo kun det bedste. :)

Bill Hicks

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis dine venner skal redosere skal det ske efter en times tid. Hjernen bliver hurtigt "immun" for psilocybinen og der skal derfor noget mere ved redo. Det er også derfor der anbefales at der skal gå ihvertfald nogle uger mellem hvert svampetrip. 0.5 til 1 gram lyder som et godt udgangspunkt, ikke for lavt hvis de skal opleve CEV's. Helt optimalt kan du agere tripsitter for dine venner, så du sikrer dem en god aften.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

jeg kommer til at være tripsitter med 2-3 andre. alle ædru. og så er der måske 2-3 der skal på trip. men tror bare vi liner op med 0,7 i første omgang til hver person. så får de jo en dose der burde tage fat efter en times tid. og så kan de sidste 0,3 jo så overvejes derefter :)

Bill Hicks

Medlem
Brugeravatar

Vil anbefale så få mennesker så muligt. Jeg kan ikke selv "nyde" mine trip ordenligt hvis huset er fyldt med mennesker som ikke selv er i samme verden.

0.7 G er et meget fint sted at starte, 0.5 er for lidt hvis du spørg mig..

Og HUSK for guds skyld at passe på, det ikke lege tøj de små kræ :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er mange tripsittere. Alle dem der skal trippe skal kende de ædru personer godt og være helt fortrolige med dem, ellers kan det hurtigt blive rigtig ubehageligt. Det er svært at bryde igennem og spasse fuldstændigt ud, når der sidder nogen udenforstående og kigger på én.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

vi er et ''crew'' nærmest. alle stoler på alle og alle har det godt med hinanden. det kan godt være at vi kun er 2 sittere til 1 person ad gangen. men vi har taget alt muligt andet sammen og der har aldrig været problemer ud over hvis streg der er hvis ;) ej spøg til side. vi er alle helt klar over set og setting. og vi har alle en positiv indstilling til at vi kommer til at være nogle mennesker :) der er ingen problemer der :) men btw. hvad alt det der tom mave kontra fuld mave pis for noget? kan godt se princippet i at psilocybinen (staves?) bliver optaget hurtigere på tom mave. men er det ligefrem en nødvendighed ikke at have mad i maven?

Bill Hicks

Medlem
Brugeravatar

Personligt har jeg altid spist inden, så jeg ikke skal tænke på det midt under trip. Dog spiser jeg mig ikke prop mæt, bare tilpas.
Det med tripsittere så er 2 tripsitter til 1 person vil jeg ikke gøre. En eller to tripsitter til jer andre 3-4 stykker eller hvad i nu er.
Sådan vil jeg gøre det hvis jeg skulle bestemme, men det kommer jo også an på hvem man er :)

Du må lige skrive når i får prøvet dem :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er direkte tåbeligt at være så mange tripsittere, en er nok. Ellers prøver alle tripsitterne bare på at hjælpe hvis der er en der badtripper, hvilket gør det endnu mere forvirrende (Folk snakker i munden på hinanden, og har forskellige idéer om hvordan et problem skal løses).

Start dosis til SN: 0,5-1g vil jeg sige.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

jeg prøvede dem selv her i weekenden sammen med en kammerat. jeg spiste kun 0.3 G og min kammerat ca 1,2 (først 0.7 og så de sidste 0.5 løbende). vi spiste dem ca ved 12 tiden, uden meget mad mad i maven. ved 3 tiden besluttede vi os så for at tage på staden. og vi havde ikke mærket synderligt meget andet end lidt kilden i kroppen. men da vi så rejste os for at tage overtøj på og gå ud ad døren kom det hele meget hurtigt. vi fik ingen hallo's eller CEV's men hele kroppen blev mega grinern. vi følte os nærmest vægtløse, glade, overvældede af energi. og da vi kom ud ad døren startede vi bare med at løbe de 2.5 kilometer hele vejen ned til stationen. selvom vi havde 35 minutter til at nå toget. og vi havde egentligt en pisse grinern nat. nærmest som at være på amf, MDMA eller lign. alt var i orden og pisse fedt. vi fik bare ikke noget visuelt ud af det. tror vi prøver igen snart dog med en 6-12 timers faste inden. men i bund og grund var det mega nice :) dog er jeg lidt i tvivl omrking svampenes potens. men der er jo så mange faktore der spiller ind så næste gang må det blive helt efter bogen :) og andgående det med at være mange på trip på en gang med flere sittere. vi er meget bekendte med hinanden og har meget stor respekt for hinanden. så jeg tror ikke det bliver et problem for os at håndtere en enkelt badtripper hvor vi kommer til at gøre det værre for personen. vi er generelt meget rolige når vi er sammen alle sammen. og vi kender hinandens grænser rimeligt godt. og så har vi generelt en meget positiv indstilling til stoffer osv. så de store problemer kommer der nok ikke ud af det. dog vil jeg ikke selv være på trip når vi er så mange da jeg selv har tendens til at få nøjer over om hvor vidt folk glor på mig og holder øje med mig. :) men jeg tror nu nok det går helt fint alt sammen. :)

Bill Hicks

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]