Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen.

Jeg er ny her, og har søgt lidt rundt i forummet men syntes ikke rigtig jeg har fået det svar jeg ledte efter.
Jeg er ved at dyrke nogle Cubensis (McKennaii og Thai, begge i growkit) og havde tænkt mig at tage nogle spore prints så jeg er fri for at bruge flere penge på dem.
Spørgsmålet er så hvor mange kanyler jeg kan lave ud af et print? De guides jeg har læst/set har alle været med meget større svampe, og der har de lavet ca. 10 kanyler.

McKennaii i bunden, Than i toppen. Håber i kan bedømme størrelsen, ellers må jeg fikse et nyt billede.

Billede

Mvh

Stodder
Brugeravatar

Antallet af sprøjter kommer an på hvor stort et print du har og hvor koncentreret en opløsning du vil have.

Prøv at læse op omkring flydende kulturer. Ved at benytte dig af denne metode kan du lave utrolig mange sprøjter af et enkelt print. viewtopic.php?f=2&p=413861#p413861

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror du roder lidt i terminologien, så jeg har lavet denne lille tegne og fortæl til dig. Jeg undskylder på forhånd min manglende artistiske evner :?
Jeg går ud fra du mener hvor mange sprøjter (eller spore syringes som de kaldes på nettet) du kan lave på et print?
Hvis det er et godt mørkt print du har, kan du snild lave et par stk. Du kan f. eks. nøjes med at suge 2-3ml. spor opløsning op i hver sprøjte og så ellers fylde dem med sterilt vand. Dine sprøjter vil lidt tynde, men du har flere du kan eksperimentere med.
Billede

Junior medlem

Jeg tror du roder lidt i terminologien, så jeg har lavet denne lille tegne og fortæl til dig. Jeg undskylder på forhånd min manglende artistiske evner :?
Jeg går ud fra du mener hvor mange sprøjter (eller spore syringes som de kaldes på nettet) du kan lave på et print?
Hvis det er et godt mørkt print du har, kan du snild lave et par stk. Du kan f. eks. nøjes med at suge 2-3ml. spor opløsning op i hver sprøjte og så ellers fylde dem med sterilt vand. Dine sprøjter vil lidt tynde, men du har flere du kan eksperimentere med.
[ Billede ]

Arrrh, man lærer sku noget nyt hver dag ;)
Jeg vil ekspermentere lidt med det. Tak for hjælpen d`herre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Jeg plejer at bruge et lille syltetøjsglas, som jeg så fylder med 100ml demineraliseret vand, så har du til ti sprøjter og når man bruger demineraliseret vand kan det holde i nogle måneder. Så laver man to huller i låget det ene hul fyldes med silikone, så kan man stikke kanylen igennem silikonen og suge spore opløsning op i sprøjten og når man så trækker kanylen ud igen lukker silikonen selv hullet. Det andet hul dækkes/stoppes så med med plaster, micropore tape eller polyester, så der ikke bliver vakuum i glasset når man suger sporeopløsning op i sprøjten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Jeg plejer at bruge et lille syltetøjsglas, som jeg så fylder med 100ml demineraliseret vand, så har du til ti sprøjter og når man bruger demineraliseret vand kan det holde i nogle måneder. Så laver man to huller i låget det ene hul fyldes med silikone, så kan man stikke kanylen igennem silikonen og suge spore opløsning op i sprøjten og når man så trækker kanylen ud igen lukker silikonen selv hullet. Det andet hul dækkes/stoppes så med med plaster, micropore tape eller polyester, så der ikke bliver vakuum i glasset når man suger sporeopløsning op i sprøjten.

Gør noget lignende, men giver mit glas en time i trykkogeren ør jeg brger vandet

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Jeg putter også glasset med vand i trykkogeren og så bruger jeg selvfølgelig en glovebox når jeg skal have sporene ned i glasset.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]