Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy.
Mit growkit har nu stået i 2 uger uden vækst, udover det hvide mug lignende væv der ligger hist og pist udover jorden, har spredt sig en smule. Jeg har købt mit første growkit fra en hjemmeside jeg ikke helt kan huske navnet på, men den virker meget oprigtig og har også en video på youtube som har flere hundrede tusinde views. Jeg har læst en smule hist og her, især på psy, og ved det grundlæggende. Nu kommer vi så dertil hvor at jeg bliver i tvivl om jeg har været steril nok da jeg da jeg prikkede huller i jorden med en gaffel, vasket i en opvaskemaskine og fyldte vand på. Vandet lider ikke af mege kalk. Mit værelses temperatur ved jeg desværre ikke da jeg ikke har et termometer, men radiatoren står for det meste på 4/6. Det får dagslys hver dag og stuelys om aften (og ikke direkte sol eller spotlampe). Jeg var ikke hjemme da min kammerat fiksede det med at putte den i posen og tømme vandet boksen. Kan han have gjort noget forkert?
Håber i måske kan komme med nogle guldkorn, og evt. nogle tips til hvordan jeg kan kickstarte kittet og få valuta for de hårdt tjente penge jeg nu brugte i håb op et par fede svampetrip :wink:

:peace:
:stupid:

Medlem

Giv det en uges tid. De kan sagtens nå at komme endnu. Lige pludselig vil du se små knopper vokse ud af myceliet -det er svampene. Held og lykke.

Medlem

Som bingobongo siger, giv det noget mere tid. Var også selv meget panikslagen da der efter 2 uger stadig ikke var kommet nogle frem i mit growkit. Det tog også ca. 3 uger før de første begyndte at vise sig :)

Junior medlem

Tusind tak, jeg må være tålmodig! :-D

Junior medlem

Vil lige hilse at sige at mine svampe nu er godt på vej. Jeg fik lige 4 som kom langt før alle de andre. De er alle 4 tørrede, og afprøvet!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]