Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 03:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 jan 2013 21:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
For en af mine kammerater er det bananer der er vejen frem, tilgengæld får jeg kvalme af dem, om jeg er ædru eller ej.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2013 21:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg er begyndt at indtage svampene som the, og det mindsker den der trykkende følelse man kan have i maven når man fordøjer dem. Jeg har aldrig haft decideret kvalme af dem, men jeg tror at man godt kan få lidt ondt af de jordbakterier der er på vilde tørrede svampe. Derfor en opskrift:


Lav en gryde the (gerne chai eller noget andet lækkert).
Put lidt citronsaft i (det gør at psilocybinen nemmere opløses i vandet)
Put de svampe i, som I vil tage
Blendt med en stavblænder (eller sørg for at svampene er fint-hakkede)
Skru ned med det samme når de koger op
Lad dem små-koge på lavt blus i 2-3 min.
Sluk for blusset, og lad gryden stå med låg i et kvarter.
Der blandes mælk og sukker i . Det hele varmes op til det simrer, og der slukke igen for blusset
Svampene sis fra når man øser op.

Jeg har drukket svampethe to gange nu, og jeg har haft det fantastisk i maven. Samtidig er trippet stærkere, så det kan virkelig anbefales :D

Hilsen Fanny


Hvordan undgår du at stoffet oxidere fanny? Jeg har brygget en del svampe the efterhånden, og min erfaring siger mig at hvis man har pulveriseret svampene først, så skal de ikke have meget mere end 3 minutter i små simrende vand, sammen med lidt citronsaft, ellers bliver theen helt sort og impotent - yes i said it.. :) Efter min mening skal svampene sies fra lige så snart vandet begynder at blive mørkt, og det tager som regel ikke mere end 2-3 minutter (så længe svampene var blendet inden.) Theen skal derefter drikkes umiddelbart med det samme.

Men den mest effektive metode er dog uden tvivl at blende svampene sammen med appelsin/grapefrugt juice, og drikke den med det samme. Det slår ufattelig hårdt, men ved ikke hvor meget kvalme der er forbundet med det, da jeg ikke døjer med den slags. Men hvis jeg skal fundere logisk over det, ville jeg tro kvalmen var minimal, fordi at maven ikke skal nedbryde svampene, da de allerede er blendet til atomer, og derfor passere igennem systemet umiddelbart lige efter det indtages.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 03:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Big Jake, Jeg ville i hvert fald bare være forsigtig personligt. Er det ½g. ikke til at mærke, kan du jo vælge at spise ½g til efter 20-25min. hvis ikke det er tilstrækkeligt.

Igår forsøgte jeg mig med pharmahuasca. Jeg indtog 270mg harmin/harmalin HCl og ca. 45 min. efter ~30mg DMT(freebase).
Redoserede 30 min. efter med ca. samme dosis og igen 30 min. efter 50mg DMT - Først de sidste 50mg gjorde det til et udemærket ++ trip. Tror jeg starter med 120-130mg DMT freebase næste gang.

Svampe og DMT er natulrigvis ikke det samme, men går du ind og kigger på bluelights aya/pharmahuasca tråd fremgår det at folk er vidt forskellige hvad angår potentiering med MAOi. Nogle har breakthrough på 40-50mg, mens andre er oppe i 400mg uden at det endda bliver for intenst..

Pointen er bare at du ikke ved om du er en af dem som MAOi potentiering virker godt eller dårligt på.. Med især psykedliske stoffer er der ingen grund til at være kæphøj ;) Jeg har da i hvert fald fået et par rap over nalderne når jeg har disrespekteret psy's


Tak for din omsorg, blazR, men jeg har det lidt sådan, at hvis det skal være, så skal det være. Famous last words, I know, hehehe. Dit eksperiment lyder virkelig interessant, så gider du ikke smide en mere detaljeret rapport op? Hvor lang tid kunne du blive i DMT-space (30 min.)? Opbyggede du tolerance? Og, ikke mindst, hvad oplevede du? Jeg er selv lidt i tvivl om, hvorvidt en dosis på 70-80 mg. er for meget (for mig, forstås) eller for lidt? Mao.: er det for voldsomt, så jeg staller, så at sige, eller for lidt, så jeg ikke opnår break-through? Jeg tror, jeg vil lægge en triprapport om mit nylige møde med changa op på Psykedelisk Filosofi; alle er selvfølgelig velkomne til at kommentere, for jeg er sgu lidt i vildrede mht. hvad fanden det er, der sker. Og forresten: Vil du sige at din MAOI-potentiering forlængede eller intensiverede dit trip? Eller begge dele?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 11:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hmmm, jeg vil sige at MAOi'en både intensiverede og forlængede trippet markant. Den første lille time virkede som et langt røget DMT trip, en smule "langsommere" og mindre intenst - Jeg vil skyde på at jeg var påvirket i 4-5 timer hvor den første time dog var det mest spændende(1. time efter sidste dosis DMT).

Klart mere potent og selve peaket var dobbelt så langt som med 130mg DMT fumarat intrarektalt uden MAOi(svarer til ~100mg freebase DMT).

Jeg oplevede ikke det vilde.. Subtile OEV's, klare CEV's og en masse dejlige vibrationer.

Tolerance var ikke noget jeg lagde mærke til i hvert fald. Nr. 2 30mg's dosis slog ligesom den første og 50mg dosen slog det hårdere end de 2 30mg's.

Igår, dagen efter, røg jeg en smule "changa" - uden MAOi, lavet på cannabis trimmings - heller ikke her mærkede jeg tolerance.

Citat:
Jeg er selv lidt i tvivl om, hvorvidt en dosis på 70-80 mg

- er det MAOi eller DMT du tænker på?

Umiddelbart vil jeg skyde på at selv ½ full-dose MAO inhibition er nok til både at intensivere og forlænge et trip markant i forhold til et røget DMT trip, men det er blot et gæt.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 12:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Whoah, 4-5 timer - for vildt! Jeg kan godt høre, at det er noget, man skal have respekt for. Især ift. DMT. Det kunne godt være, jeg skulle starte med ½ dosis MAOI. I øvrigt er den dosis på 70-80 mg, jeg nævnte, ren DMT. Og så lige et par spørgsmål: Hvad er "fumarat intrarektalt"? Og den "changa" du nævner, skal jeg forstå det sådan, at du røg en joint bestående af dækblade og DMT?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 13:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Whoah, 4-5 timer - for vildt! Jeg kan godt høre, at det er noget, man skal have respekt for. Især ift. DMT. Det kunne godt være, jeg skulle starte med ½ dosis MAOI. I øvrigt er den dosis på 70-80 mg, jeg nævnte, ren DMT. Og så lige et par spørgsmål: Hvad er "fumarat intrarektalt"? Og den "changa" du nævner, skal jeg forstå det sådan, at du røg en joint bestående af dækblade og DMT?


DMT fumarat er et salt af DMT, hvilket gør at det kan sniffes, plugges eller injiceres. Hvis man spiser DMT freebase bliver det omdannet til DMT HCl i maven pga. mavesyren(HCl). Intrarektalt er op i nummi ;)

Jeg røg godt nok "changaen" på bong, men ellers har du fanget det korrekt.. Det er blot "inaktivt" plantemateriale som har været overdækket med en opløsning af DMT/acetone og ladet fordampe.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 13:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Haha, jeg tænkte nok, det var det, det betød! Det minder mig om hende der Krystle Cole, som engang blev ved med at køre rå mængder DMT op i røven, indtil hun pludselig blev ramt - i dén grad, hæhæ. Jeg synes nu, det virker mindre kompliceret og mere "styrbart" at kombinere freebase med MAOI. Har du forresten prøvet at injicere DMT?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 13:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har endnu ikke prøvet at injicere DMT, men har en plan om at gøre det i fremtiden.. Dog er det ikke lige noget der ligger i de næste 14 dage. Desuden bliver det nok IM istedet for IV.
Det kræver naturligvis et meget rent produkt, omkrystalliseret flere gange og omdannet til fumarat og selvfølgelig micronfiltrering.

Crystle Cole brugte en blanding af smør og DMT freebase svjh.. DMT freebase er basisk og bør derfor hverken komme i kontakt med slimhinderne i næsen eller den anden ende ;) Det gør nas har jeg hørt og læst :P
Mener desuden at hun ikke taler specielt varmt om det..

Jeg tror mit næste eksperiment må være MAOi + intrarektal DMT fumarat, så må vi se hvad det bliver til :)
Umiddelbart tror jeg at MAO inhibition + DMT rektalt kan blive en noget vild omgang :D

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 14:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
IM = intramuskuløst? Hvorfor er det bedre? Rick Strassman gik da IV på sine forsøgskaniner ... Nå, men tror du, at man kan mærke forskel på, om man tager det rektalt eller IM/IV? Og nej, Ms. Cole var ikke så begejstret, hverken for selve proceduren eller trippet per se. Fordi hun ikke ventede på, at fumaratet blev optaget og virkede, tog hun vist 3-4 solide trips, som så ramte hende samtidigt!

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 14:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
IM = intramuskuløst? Hvorfor er det bedre? Rick Strassman gik da IV på sine forsøgskaniner ... Nå, men tror du, at man kan mærke forskel på, om man tager det rektalt eller IM/IV? Og nej, Ms. Cole var ikke så begejstret, hverken for selve proceduren eller trippet per se. Fordi hun ikke ventede på, at fumaratet blev optaget og virkede, tog hun vist 3-4 solide trips, som så ramte hende samtidigt!


Intramuskulært, ja :) Jeg har ingen erfaringer med IV og har ikke planer om at øve mig med DMT ;)
IV har også strejftet mine tanker, men jeg vil som udgangspunkt have en ædru sitter som kan hjælpe med at hive nålen ud igen f.eks.

Der skulle være betydelig forskel på IV og IM så vidt jeg har forstået.. Strassman startede med IM men ændrede meget hurtigt til IV pga. tempoet. Jeg kunne forestille mig at intrarektalt virker længere end IM, som virker længere en IV, som virker en smule længere en røget DMT. - Ligeledes er IV DMT mere intenst end røget freebase DMT i følge DMT the spiritmolecule.

Det var DMT freebase Ms. Cole dyttede op i prutten med smør, ikke DMT fumarat :) Forskellen er både at freebasen siges at svide, men også hvor hurtigt det optages.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 15:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Cool, så fik jeg det på plads. Jeg kan godt forstå, at du tøver mht. injektion, for jeg har for min del hænderne fulde bare med at håndtere almindelig DMT og changa. I øvrigt findes der en lang brevveksling mellem Terence McKenna og Grateful Deads tekstforfatter, Robert Burns, om IV DMT, som sidstnævnte havde meget erfaring med. Den ligger her: http://www.levity.com/orfeo/index.part1.html

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 18:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Tak for linket :) det kendte jeg ikke rigtigt til.

Det må jeg lige få læst på

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 18:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Selv tak og god fornøjelse. Det er længe siden, jeg læste den, men jeg husker den som rigtig interessant. Ham Burns virker som en cool fætter. Tror sgu, jeg genlæser hele moletjavsen.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 19:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Citat:
Hypnos » 20 jan 2013 20:59

Men den mest effektive metode er dog uden tvivl at blende svampene sammen med appelsin/grapefrugt juice, og drikke den med det samme. Det slår ufattelig hårdt, men ved ikke hvor meget kvalme der er forbundet med det, da jeg ikke døjer med den slags. Men hvis jeg skal fundere logisk over det, ville jeg tro kvalmen var minimal, fordi at maven ikke skal nedbryde svampene, da de allerede er blendet til atomer, og derfor passere igennem systemet umiddelbart lige efter det indtages.




Har søgt på det her, og synes jeg får modsigende svar. Nogen siger at at de har brugt C-vitamin til dræbe et trip, mens andre siger det gør trippet stærkere??
Hvad skal man tro på??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 21:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Tro på mig ;)
Ej, men helt alvorligt så ved jeg ærligtalt ikke om trippet bliver stærkere af man bruger c-vitamin juice, men svagere bliver det i hvertfald ikke. Jeg har aldrig kunne finde nogen videnskabelige belæg for at c-vitamin kunne dæmpe et trip. Men tro kan jo flytte bjerge, specielt under psykedeliske påvirkning ikke sandt :)
Jeg læste derimod et indlæg på shroomery hvor de påstod at hvis man brugte grapefrugt juice, eller også var det tranebær? Så ville trippet blive væsentligt mere intenst. Det var svjh. noget med at juicen virkede som en svag MAOI-hæmmer.

Men jeg ved dog at grunden til at svampe-juice-blende metoden sparket røv, er fordi stortset alle de aktive alkaloider bliver optaget med det samme, vel og mærket hvis man slammer trylledrikken med det sammme.. Det er kun en minimal mængde af aktivt stof der når at oxidere inden det rammer mavesyren og bliver mere stabilt, samtidig med at maven ikke skal nedbryde svampene - det flyder somsagt lige igennem systemet, vel og mærket hvis man har tommave inden. :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 21:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du har ret, placebo effekt er voldsomt.
Jamen, det skal da helt sikkert prøves næste gang, så må jeg jo selv bedømme.
Synes bare det er sjovt at det er så mange modsigende svar omkring det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 23:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Citat:
Jeg læste derimod et indlæg på shroomery hvor de påstod at hvis man brugte grapefrugt juice, eller også var det tranebær? Så ville trippet blive væsentligt mere intenst. Det var svjh. noget med at juicen virkede som en svag MAOI-hæmmer.
Ja, dér har jeg også læst lignende beskrivelser af fænomenet, så det kan da næsten ikke udelukkende være placebo ... vel?

Citat:
Men jeg ved dog at grunden til at svampe-juice-blende metoden sparket røv, er fordi stortset alle de aktive alkaloider bliver optaget med det samme, vel og mærket hvis man slammer trylledrikken med det sammme.. Det er kun en minimal mængde af aktivt stof der når at oxidere inden det rammer mavesyren og bliver mere stabilt, samtidig med at maven ikke skal nedbryde svampene - det flyder somsagt lige igennem systemet, vel og mærket hvis man har tommave inden. :)
Æh, da jeg er kemisk analfabet, forstår jeg ikke helt det med "en minimal mængde af aktivt stof der når at oxidere". Snakker vi friske eller tørrede svampe? For hvis vi snakker tørrede, så er de vel allerede under tørringen blevet så oxiderede som de kan - eller hvad?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2013 01:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
^Det er ikke placebo, der er flere stoffer i grapefrugt og pomelo (citrus maxima) der virker hæmmende på lever enzymer, bl.a. naringin og bergamottin. En grapefrugt er iøvrigt et kryds af en pomelo og en appelsin hybrid, så formodentligt er pomeloen den der rummer flest [maoi] stoffer, men det er svært at finde konkret information om kvantiteter af forskellige stoffer i de to frugter. Der er dog ingen tvivl om hvilken der vinder smagsmæssigt..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2013 11:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Flux: Du kan godt regne med en voldsom opstart så ;)

Big Jake: Nej, det med grapefrugt er ikke placebo, det med at drikke appelsinjuice 2-4 timer inde i trippet for at dæmpe det, vil jeg tro er placebo.
Altså psilocin er ret ustabilt, og oxidere hurtigt ved kontakt med luften, så hvad end det er friske eller tørrede svampe, så er idéen at få svampene ned i maven i så fint fordelt tilstand, så hurtigt som muligt. Hvis man er rigtig langsom til at sidde og tygge sine svampe, så er det ligesom om at de mister noget af deres effekt, i forhold til hvis man blender dem og hælder dem ned, eller laver the med korrekt metode. Psilocybin er derimod et ret stabilt stof i forhold til psilocin, så egentlig er alt denne påstyr for psilocinens skyld.
Jeg er ikke kemiker, men håber det giver nogenlunde mening :)

EDIT: Du kan prøve at lave et forsøg: Hvis du tager f.eks. 2 gram svampe og laver the på dem, så skulle vandet gerne blive mørkere og mørkere jo længere tid de får lov til at simre i vandet. Min erfaring siger mig at jo mørkere vandet bliver jo mere af stoffet mister man. Man skal dog være opmærksom på at hvis svampene er fyldt med spore, kan det snyde lidt.
Jeg har lavet kulsort the på 8 gram svampe der ingen effekt gav, og så har jeg førhen fået sparket benene væk under mig med gennemsigtig the lavet på 3 gram.. :)
Jeg har spekuleret over, om der mon var nogen eller noget der holdt hånden over mig, med de 8 gram :D

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2013 15:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
^Jeg tror at du tager fejl i din antagelse om at svampene mister postens af at blive tygget fremfor at blive slugt. Det virker usandsynligt at den smule oxidation der finder sted i løbet af 10 minutter i din mund overgår tabet af første-passage-metabolisme (naturligvis antaget at der ikke indtaget maoi), og selv hvis det forholdt sig sådan, kunne man blot trække vejret gennem næsen.

Mht. at kværne svampene er det jo logisk at det vil give en kraftigere rus med hurtigere come-up, da der skal mindre mekanisk bearbejdning (tid) til at frigive stofferne.

Mht. the er problemet nok at svampene tilføres mens vandet varmes op. Kogende vand indeholder ikke ilt og svampene burde derfor ikke blive oxideret nævneværdigt (selvom en oxidation strengt taget ikke kræver ilt).


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team