Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey psy
jeg har et par spørgsmål som jeg ikke helt føler jeg selv har kunnet finde svar på,
selv via gentagne søgninger på shroomery og på google som jo er min bedste ven.

sagen er den at jeg på en hollandsk hjemmeside har erhvervet mig følgende udstyr:

mycomate kilo kit
Billede
som består af:

Detailed instructions
Spawn Bag (with injection port)
25 ml vial MycoMate® Liquid Culture
Vermiculite (casing)
1x Grow Bag with Micronfilter
4x Alcoswabs
2x 10ml Syringe
1x Clothespin

og så har jeg selv investeret i sporer fra en cubensis der hedder ecuador

ud over det har jeg købt 3 myceliumboxe på hver 1200cc
Billede
nr. 1 hedder treasure coast
nr. 2 hedder golden teacher
nr. 3 hedder Mckenaii

det er første gang jeg giver mig i kast med svampedyrkning men har ikke som sådan nogle problemer ved at forstå manualen på growboxene men jeg føler bare at det må kunne gøres bedre.

det jeg så har af spørgsmål er:
1) ville jeg med fordel kunne tage og vippe kagen ud af de 3 myceliumboxe og komme dem ned i en monotub og i såfald hvordan skulle det så gøres og ville en casing a vermiculite kunne øge udbytte også?

2) Kilo-kittet's substrat kommer i en pose. kan jeg med fordel presse substratet til en bestemt form fx flad og komme den i en monotub eller måske endda dele den op i mindre dele inden jeg putter den i monotub?

tak hjælpen (:

Dedikeret medlem

svar på 1: njae det kan du vel godt, men hvis det går galt deri så dør de jo alle 3 på en gang.. imo er 3 miljøer bedre end 1..
svar på 2: altså spawnbaggen er jo steril indeni, så for at undgå kontaminering vil jeg råde dig til kun at forme den..
jeg håber du kan bruge mine 2 cents :-D
mvh STWOD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shit, du har været på indkøb der :)
Som STWOD skriver et det nok bedst at køre dem separat, både fordi at at hvis der ske uheld hen af vejen så vil du ikke mindste det hele. Men du kunne stille de tre growkits i en plastik kasse, frem for at have dem i hver sin poser.
Men at starte med at lave et monotub første gang man dyrker, er udfordre skæbnen. Jeg er ikke engang sikker på du vil få så mange flere svampe og med 3 growkits og den store growbag kommer du ikke til at mange svampe.
Jeg kan se der står "difficulty level amateur" på det store kit, så jeg tror bare du skal følge manualen. Du har givet dyre penge for at det skulle være lettere at dyrke dine svampe, så udnyt det til det yderste.
Men husk at tage nogle spore aftryk fra de forskellige slags svampe du dyrker (husk fra starten at mærk hvilken kasse der er hvad!) så du har noget at dyrke fra, hvis du vil dyrke fra bunden. Eller du kan forsøge at klone nogle af dine svampe! Hvis du har denne slags penge til at smide efter svampe dyrkning så kan du snildt finde dig en trykkoger hvis du bliver bidt af hobbyen. Som sagt så tror jeg ikke du kommer til at løbe tør fra svampe i et godt stykke tid, hvis dit grow bare bliver en delvis succes.
Held og lykke med dit grow, håber vi ser nogle billeder og får nogle updates!

Junior medlem

svar på 1: njae det kan du vel godt, men hvis det går galt deri så dør de jo alle 3 på en gang.. imo er 3 miljøer bedre end 1..
mvh STWOD

ja nemlig tænkte mere bare det at det miljø jeg ville kunne skabe i en monotub ville være bedre end det plastik halløj der følger med pakken. jeg havde tænkt mig at lave 3-4 monotubs som jeg så efter disse boxe ville kunne bruge til et Bulk grow eller med Pf tek kager på leca nødder. (:

bindegal skrev:
Shit, du har været på indkøb der :)
Som STWOD skriver et det nok bedst at køre dem separat, både fordi at at hvis der ske uheld hen af vejen så vil du ikke mindste det hele. Men du kunne stille de tre growkits i en plastik kasse, frem for at have dem i hver sin poser.
Men at starte med at lave et monotub første gang man dyrker, er udfordre skæbnen. Jeg er ikke engang sikker på du vil få så mange flere svampe og med 3 growkits og den store growbag kommer du ikke til at mange svampe.
Jeg kan se der står "difficulty level amateur" på det store kit, så jeg tror bare du skal følge manualen. Du har givet dyre penge for at det skulle være lettere at dyrke dine svampe, så udnyt det til det yderste.
Men husk at tage nogle spore aftryk fra de forskellige slags svampe du dyrker (husk fra starten at mærk hvilken kasse der er hvad!) så du har noget at dyrke fra, hvis du vil dyrke fra bunden. Eller du kan forsøge at klone nogle af dine svampe! Hvis du har denne slags penge til at smide efter svampe dyrkning så kan du snildt finde dig en trykkoger hvis du bliver bidt af hobbyen. Som sagt så tror jeg ikke du kommer til at løbe tør fra svampe i et godt stykke tid, hvis dit grow bare bliver en delvis succes.
Held og lykke med dit grow, håber vi ser nogle billeder og får nogle updates!

jeg ved godt det er at udfordre skæbnen men man bliver jo nød til at springe ud i det (: og er ivrig fordi jeg netop godt ved at jeg har givet alt for meget for de growboxes efter at have læst om og set billeder af monotubs og andre hjemmelavede systemer.
trykkoger står allerede på indkøbslisten når jeg skal i ikea her om et par dage :)
jeg havde forestillet mig at bruge sporer som man plejer at købe dem, er de anderledes end sporeprint?
ja selvfølgelig kommer der billeder ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Næ, så vidt jeg kunne læse mig frem til har du ikke givet overpris for dine kits, og du er fri for en masse bøvl hvis du ikke syntes det er sjovt eller interessant at dyrke ting. Du vil få dig en masse erfaring ved at dyrke de kits du har som er guld hvis du vælger at prøve at dyrke slev fra bunden. Det store kit du har købt er jo stort set det samme som et monotub og vil lære dig en masse om casing. Lad dig ikke forblænde af de billeder du ser på forums, folk lægger ofte kun deres succeser ud, ikke deres grønne monstre.
MEN du kan ikke bruge de ting du har købt til at lave mere end der i forvejen (jo, det kan du men ikke ved at prøve at lave flere monotubs af dem). De er optimeret til at producere max udbytte, du kan måske dunke dem efter et par flush, men det er det.
Man laver sporsprøjter fra prints, men det er helt sikker lettes at starte med at købe en spore sprøjte og så lære at lave sine egene spore sprøjter fra sine egene prints når den tid kommer.
Jeg har selv et par PF-kager der ved at være færdige, så vi får nok svampe ca. samtidig. Hvis jeg altså ikke f..... et eller andet op, det er laaang tid siden jeg dyrket.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
jeg havde forestillet mig at bruge sporer som man plejer at købe dem, er de anderledes end sporeprint?

Svjv er der langt flere sporer i et sporeprint, end i end sprøjte.. Du kan lave en del sprøjter med sporer fra 1 sporeprint.

Junior medlem

Næ, så vidt jeg kunne læse mig frem til har du ikke givet overpris for dine kits, og du er fri for en masse bøvl hvis du ikke syntes det er sjovt eller interessant at dyrke ting. Du vil få dig en masse erfaring ved at dyrke de kits du har som er guld hvis du vælger at prøve at dyrke slev fra bunden. Det store kit du har købt er jo stort set det samme som et monotub og vil lære dig en masse om casing. Lad dig ikke forblænde af de billeder du ser på forums, folk lægger ofte kun deres succeser ud, ikke deres grønne monstre.
MEN du kan ikke bruge de ting du har købt til at lave mere end der i forvejen (jo, det kan du men ikke ved at prøve at lave flere monotubs af dem). De er optimeret til at producere max udbytte, du kan måske dunke dem efter et par flush, men det er det.
Man laver sporsprøjter fra prints, men det er helt sikker lettes at starte med at købe en spore sprøjte og så lære at lave sine egene spore sprøjter fra sine egene prints når den tid kommer.
Jeg har selv et par PF-kager der ved at være færdige, så vi får nok svampe ca. samtidig. Hvis jeg altså ikke f..... et eller andet op, det er laaang tid siden jeg dyrket.

nej ikke overpris for kit, men pr gram tørret svamp kunne mine penge sagtens være spenderet bedre.
det var det med casing jeg tænkte på om jeg ikke kunne overføre til growboxene, ville det ikke kunne forbedre udbytte? eller har jeg forstået når jeg troede at casin skaber flere pins.
hvor let er det at lave pf kager? og har du en opskrift eller noget i såfald :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er en god opskrift for pf kager her http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=15424 og den her er en klassiker http://www.fungifun.org/English/Pftek
Dit udbytte er afhængig af hvor meget næring er tilgængelig, så "bare" fordi du får et flot flush betyder ikke nødvendigvis at du står med flere gram når dit grow er ovre.

Junior medlem

tak for linksene, fik meget af det basale sat på plads :)

Junior medlem

har modtaget alle boxene og fik dem fyldt med vand.
men hvad angår kontamineringer er jeg blevet ret bange for at jeg er kommet til at fucke op.
hældte bare vand fra hanen ned i og så kom spidsen af selve det yderste af hanen til at ramme indersiden af boxens låg.

kan det komme til at screwe det op for mig?
boxene har btw ligget i 14 timer med vand i ved en temperatur på 24,7 grader.

Junior medlem

Hvis du mener du har dunket så kal duhellere sætte i køleskabet når du dunker så lang tid. Der sker nok ikke noget ved at hanen har snittet lidt. God dyrkning. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har modtaget alle boxene og fik dem fyldt med vand.
men hvad angår kontamineringer er jeg blevet ret bange for at jeg er kommet til at fucke op.
hældte bare vand fra hanen ned i og så kom spidsen af selve det yderste af hanen til at ramme indersiden af boxens låg.

kan det komme til at screwe det op for mig?
boxene har btw ligget i 14 timer med vand i ved en temperatur på 24,7 grader.

Skulle der ikke ske noget ved.

Junior medlem

gider ikke skrive så forfærdligt meget, men her er lidt billeder

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem

wauv, det ser sku godt ud! ja det gør så.. glœder mig til en update

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]