Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej til jer alle sammen derude.

Jeg har prøvet at finde et konkret svar på holdbarheds datoen på trøfler. mange siger 3 måneder+ men hvad hvis de er vakuum pakket?
Vi har haft dem liggende i køleskabet siden juli/aug 2012. bit of a shame, i know. men på en eller anden måde har vi glemt alt om dem. og hver gang har vi udskydt at se ydeligere på dem.

vi tog dem ud af pakningen i går for at tørre dem. da jeg har læst mig til at du sagens kan gøre det. Og spørgsmålet er så nu, er de spiselige, eller er det til at tyre ud alt sammen? kender ikke så meget til trøfler, og har prøvet at sammenligne dem med billeder fundet på nettet af "friske" trøfler.

håber I kan være mig behjælpelige herinde, da jeg snart giver op med at finde ud af det. plus jeg vil så nødigt smide dem ud.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Du er nok nødt til at poste nogle gode billeder af dem inden nogen kan give et kvalificeret svar på det

Junior medlem

Her er de, billederne er taget i dag.
Billede
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Har i tørret dem i ovnen? Ved hvor høj varme?
Psilocybin er et forholdsvis skrøbeligt molekyle og især under varme.

Nu ved jeg godt du spørger til holdbarheden... Lugtede de grimt/harskt/ubehageligt da pakken blev åbnet?

Umiddelbart ville jeg godt turde spise dem hvis ikke de lugtede af puha da de blev pakket ud, men hvis I har tørret dem i ovnen også tvivler jeg godt nok på at der er noget godt tilbage i dem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har en del personlig erfaring med vakuum pakket trøfler. De holder sig ca. i en uge efter de er blevet sendt, men mister hurtigt potens efter det. Har flere gange prøvet at spise nogle der var 3 uger gamle, og det gav kun et vattet kedeligt trip. Derfor skal du tørre dem med det samme, eller spise dem inden for en uge efter du har modtaget dem. Jeg er bange for, at jeres trøfler er alt for gamle nu....

Junior medlem

har ikke givet dem nogen form for varme, vi har bare lagt dem på risten, og stilt dem ind i miniovnen. så de var i sikkerhed for vores to katte.
de lugtede lidt gæret. men ikke noget "unormalt" ville jeg mene, da det lidt var en blanding med lugten af jord oveni.
Tror også de desværre er for gamle. virkelig ærgeligt når vi havde købt så mange og desværre glemt alt om dem.
Grunden til de blev gemt lidt væk, var også at jeg startede min værnepligt i august, og havde ikke nogen interesse i at indtage hverken svampe eller trøfler.

Ville der ske det store hvis vi prøvede her i weekenden? tænker mere om vi kunne blive møg syge af det? vil jeg helst undgå.
har ikke prøvet trøfler før. Det eneste jeg har "beskæftiget" mig med er svampe. har jeg prøvet en 5-6 gange nu..,

Medlem
Brugeravatar

Tror højst i får ondt i maven hvis i spiser dem, men tør næsten 100% garantere at de ikke virker. Dog har psykedeliske substanser en tendens til at tag røven på en, så ved hvem, måske er i heldige :)

Junior medlem

man kan vel sige at det er en alt eller intet. så kan da være vi gør os forsøget med det, og ser hvad der sker. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
man kan vel sige at det er en alt eller intet. så kan da være vi gør os forsøget med det, og ser hvad der sker. :)

Tjah.. Jeg ville nok alligevel kyle dem ud og købe nogen nye.
Det ville sgu være ærgerligt enten at trippe med ondt i maven eller bare at få ondt i maven ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]