Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

men købte et kit med b+ hvor de kun kom rundt i kanten, da låget havde presset alt i midten sammen :/
da jeg prøvede løse det, må der have sket noget for der kom noget Trychoderma halløj i kittet. 1 dag før jeg skulle høste. 1 svamp nåede dø af det. den blev helt "rådden" midt på.

spørgsmålet går så på. kan der ske noget ved æde dem, ? åd nogle i lørdags ca 48gram vådt. havde det fedt osv. men kunne da godt være det ikke er så smart.. har flere som er ved tørre. ville da næsten være en skam smide dem ud :) ( der hvor det Mug/skimmel startede fjernede jeg alle svampe og smed ud, og det var ikke ved dem. som jeg høstede og åd nogen af hvilket nok os var grunden til jeg åd dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke hel sikke på jeg er klar over hvad du mener...Låget skal af kassen så snart du har haft det i vand den første dag og så bare stå i posen uden låg. Trichoderma skulle normalt ikke have en chance i mod et fuldt koloniseret grow kit før det har givet frugt en gang eller to. Lugter dit kit af svampe eller har det en ubehagelig lugt?

Medlem
Brugeravatar

men købte et kit med b+ hvor de kun kom rundt i kanten, da låget havde presset alt i midten sammen :/
da jeg prøvede løse det, må der have sket noget for der kom noget Trychoderma halløj i kittet. 1 dag før jeg skulle høste. 1 svamp nåede dø af det. den blev helt "rådden" midt på.

spørgsmålet går så på. kan der ske noget ved æde dem, ? åd nogle i lørdags ca 48gram vådt. havde det fedt osv. men kunne da godt være det ikke er så smart.. har flere som er ved tørre. ville da næsten være en skam smide dem ud :) ( der hvor det Mug/skimmel startede fjernede jeg alle svampe og smed ud, og det var ikke ved dem. som jeg høstede og åd nogen af hvilket nok os var grunden til jeg åd dem.

Hvis der først er spottet mug i kittet, befinder der sig mycelie fra mug over hele kittet, og dermed også på svampene. Det er ikke godt.

Man kan få det rigtig dårligt af at spise mug, og det er rigtig usundt for kroppen.
Hvis du har tørret dem, og der ikke er infektioner derpå, tror jeg du har taget fejl af myceliet, som er meget hvidt (nærmest candyfloss lignende), og det skal være omkring svampene i bunden.

Som bindegal siger, ville jeg nok også prøve at lugte til kittet/svampene. Hvis de har en mærkelig lugt, er det ud IMO

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]