Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey.

igår delte jeg 2g tørrede svampe med en ven, som jeg før har trippet med. Jeg har aldrig prøvet at indtage så "små" mængder før, men fik absolut intet ud af trippet andet end, at mine nerver var sitrende og det føltes som om, min krop var nervøs?! Når jeg gabte, rystede hele mit kadaver. Jeg vil ikke sige, at det var et badtrip, selvom jeg hellere ville være det foruden.
Min ven derimod trippede balls. Han er modsat af mig en helsefreak, som æder sundt og holder sig i form. Jeg ryger selv en del pinde - nærmest hver dag og tænker derfor om der er krydstolerance mellem thc og psilocybin? I hvert fald synes jeg, det var ret underligt at jeg "intet" mærkede, trods for at det var de samme svampe, som jeg spiste for et par måneder siden.

nogle forslag?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Der er svjv og har oplevet ikke krydstolerance mellem THC og psilocybin.

Hvordan var dit Set & Setting? Det kan have utroligt meget at sige hvilken sindstilstand man er i, i forvejen.
Men hvis du plejer at tage højere doser, er det måske derfor du synes 1g føles som "ingenting".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ventet på at trippe i flere måneder og endelig spørger en ven, om jeg er klar, hvilket jeg straks svarer ja til. Setting var rigtig god - det plejer vi at gøre meget ud af, men jeg er sikker på, at jeg ikke havde det rigtige mindset, trods for at jeg havde glædet mig i lang tid. Kan tankerne blokere for trippet i så små doser, for det kan jeg da love for ikke er muligt på 2g eller mere. Jeg havde ikke nederen tanker, hverken før eller efter, men under trippet kunne jeg godt mærke noget ubehag - mest i kroppen. Jeg skylder måske også lidt skylden på dosen, men hvad ved jeg?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har haft ved 1-1½g svampe som har været kedelige som du beskriver, men jeg har sandelig også haft masser af herlige timer på samme doser. Og endda en enkelt meget udfordrende oplevelse.

Forventninger kan IMO/IME ødelægge eller i hvert fald dulme trips en hel del..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja jeg tror du har ret. Jeg havde glædet mig længe, men det var en pludselig beslutning. Når jeg tænker over det, var mit mindset ikke klar til et trip. Og det er jo lidt paradoksalt, når jeg altid opfordrer andre til at tænke over set&setting hver gang, der skal trippes.
Men godt med lidt erfaring om mine egne "dumheder"

Medlem
Brugeravatar

Hey.

igår delte jeg 2g tørrede svampe med en ven, som jeg før har trippet med. Jeg har aldrig prøvet at indtage så "små" mængder før, men fik absolut intet ud af trippet andet end, at mine nerver var sitrende og det føltes som om, min krop var nervøs?! Når jeg gabte, rystede hele mit kadaver. Jeg vil ikke sige, at det var et badtrip, selvom jeg hellere ville være det foruden.
Min ven derimod trippede balls. Han er modsat af mig en helsefreak, som æder sundt og holder sig i form. Jeg ryger selv en del pinde - nærmest hver dag og tænker derfor om der er krydstolerance mellem thc og psilocybin? I hvert fald synes jeg, det var ret underligt at jeg "intet" mærkede, trods for at det var de samme svampe, som jeg spiste for et par måneder siden.

nogle forslag?

når der indtages så små mængder, får man (hvis man er lidt tolerant overfor psilocybin) bare en slags body high effekt..
Jeg tror det er det du har mærket, måske i en meget mild form.
Alle mennesker reagerer forskelligt på psilocybin, og hvis din ven har været intolerant og du er mere tolerant, kan det forklare hvorfor han trippede mens du kun fik en body high eller mindre..

THC har ingen krydstolerance mod svampe, og det er derfor lige meget om man er vant til at ryge eller aldrig har røget før, når man tager svampe. De får den effekt på dig, som du nu engang har.

Hvis man har taget svampe før, opbygger man derimod en tolerance overfor svampene. Især hvis det ikke er længe siden man tog dem sidst, har svampe en meget ringere effekt på din krop - og det kan medføre ubehag og et dårligt trip.

1g svampe er ikke rigtig nok til at hvis man har en normal tolerance overfor svampe, til at man vil "trippe balls" eller overhovedet hallucinere.

Hvis man ryger en stick, mens man er på svampe, øger det dog effekten, om ikke andet bliver man mere mellow af det (det er min personlige erfaring, ihvertfalde)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det var stensikkert ikke på grund af tolerance. der var gået flere måneder fra, jeg trippede sidst, så den ide kan jeg udelukke. Nærmere tror jeg (ligesom BlazR foreslår) at SETtet ikke har været på plads. Beslutningen om at spise svampene blev insta truffet uden at være ordentligt forberedt.
Det føltes heller ikke som en body"High" men nærmere som om jeg skulle til eksamen - du ved, sommerfugle, nervøsitet, uro i hele kroppen. Måske ville det have hjulpet at ryge lidt, men var bange for at det skulle forværre situationen. Jeg har røget to gange under trips før, men der havde jeg det fantastisk. Og min erfaring med et steady forbrug af cannabis gennem de seneste 10-12 år er, at man ikke skal ryge, når man har det skidt ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]