Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej
Nu har jeg haft tænkt på og tage svampe i et stykke tid, har dog prøvet LSD, 2C-B, DMT(ingen breakthough), Changa et par gange nu.
Men det har nu mere været for "sjov" skyld, personligt tror jeg ikke man kan kalde DMT, Changa for sjov skyld.

Nå men nu til pointen har planer om at tage ca 5g psilocybe cubensis palenque, men vil lige høre jer, da det er min første gang med svampe, er det så smart og tage sådan en høj dosis?, formålet med trippet er "spirituelt", så derfor har jeg læst i "The Psychedelic Experience" at man skal indtage hele 20-60mg psilocyben, hvilket jeg har omregnet til ca 5g svampe for og kan få det sprituelle trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nej, start for guds skyld lavere. Du har rigeligt tid til heroiske doser. Jeg tog to gram første gang på svampe og det var alt rigeligt. Nu ved jeg godt, du er erfaren, men start alligevel lavt.

Junior medlem

Nej, start for guds skyld lavere. Du har rigeligt tid til heroiske doser. Jeg tog to gram første gang på svampe og det var alt rigeligt. Nu ved jeg godt, du er erfaren, men start alligevel lavt.
Nu ved jeg godt at du vil anbefalde og starte lavt, men feks når jeg taget LSD/2C-B, synes jeg at det oev/cev, har været kedeligt, altså jeg vil nok helst have en level 4, der er changa feks mere perfekt for mig bortset fra at jeg ikke kan lide og ryge.

Medlem
Brugeravatar

Du kan sagtens få en spirituel oplevelse med svampe på meget mindre end 5 gram.
Og hvad mener du med spirituelt?
Lær svampe at kende i lavere doser før du hopper i nærheden af 3-4-5-6g.

Junior medlem

Du kan sagtens få en spirituel oplevelse med svampe på meget mindre end 5 gram.
Og hvad mener du med spirituelt?
Lær svampe at kende i lavere doser før du hopper i nærheden af 3-4-5-6g.

Synes det er lidt svært og svare på, pga da første og anden gang jeg tog LSD var jeg over bevist om at der ikke fandtes nogen gud eller ånder eller noget, men efter et changa trip, havde jeg lidt det modsatte.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er meget ambilavent med psychedelika for tiden, jeg mener personligt at høje doser er dem man får mest ud af "spirituelt" Men igen med doser følger der potientielle negative bivirkninger, med svampe kan man så heldigvis sige at det "kun" er psykiske bivirkninger som psykose osv osv...Men feks dødsangst er jo den samme ubehagelige tilstand, om man så tror man skal dø, eller rent faktisk er ved det, og den slags kan jo være yderst ubehageligt, især hvis man tripper alene.

Så jeg ville råde dig til at finde en tripsitter,som er sat ind i svampenes virkning, det vil i hvert fald give dig noget mere tryghed

Medlem
Brugeravatar

Start nu lavere.. Det er for dumt at starte med en så høj dosis, hvis nu svampe har en dårlig virkning på dig!
Selvom man har erfaring med alt muligt andet, er ikke ens betydende med at man er bedre til at håndtere svampeeffekten. Det reagerer forskelligt fra person til person.

Du risikerer bare at blive overrasket, og ende i et meget alvorligt badtrip..

Start nu med en rolig dosis, mærk effekten, og så næste gang, så har du en bedre følelse af hvor meget der skal til.

Folk kan sagtens.trippe balls på 1,5 - 2 gr hvis de ee lidt intolerante overfor psilocybin, som man først finder ud af efter man har prøvet dem.

God tur

Junior medlem

Start nu lavere.. Det er for dumt at starte med en så høj dosis, hvis nu svampe har en dårlig virkning på dig!
Selvom man har erfaring med alt muligt andet, er ikke ens betydende med at man er bedre til at håndtere svampeeffekten. Det reagerer forskelligt fra person til person.

Du risikerer bare at blive overrasket, og ende i et meget alvorligt badtrip..

Start nu med en rolig dosis, mærk effekten, og så næste gang, så har du en bedre følelse af hvor meget der skal til.

Folk kan sagtens.trippe balls på 1,5 - 2 gr hvis de ee lidt intolerante overfor psilocybin, som man først finder ud af efter man har prøvet dem.

God tur

Okay mange tak, tror også det er bedst at jeg starter lavt, men tror du at 1.5g er nok?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Ja :) Måske 2g. Men ikke mere end det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil også mene at det ville være usmart at tage over 2g. den første gang. 1,5g første gang vil være mit råd, husk bare at tage det hele på en gang. At tage lidt af gangen er ikke en god strategi med svampe, spørg mig ikke hvorfor.

Ha' et godt trip og pas godt på dig selv :peace:

Junior medlem

Tror jeg ville tage ca 2g, men nu vil jeg lige høre om hvad den "bedste" måde er og indtage dem på? og spise dem rå, eller lav te ud af dem, lemon tek, chokolade eller noget?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
tjek viewtopic.php?f=2&t=43792
personligt synes jeg bedst om tea, da det slå hårdere og hurtigere, dog virker det knap så lang tid, som hvis man æder dem rå

Medlem
Brugeravatar

The funger ihvertfalde hurtigt, ifht. At spise dem.
Så lav the af den dosis i skal bruge - først lad den sort the I har valgt trække i vandet i 3-4 min, derefter lad vandet køle til ca. 80-85 grader (for varmt vand nedbryder psilocybin), og derefter tilfør svampene :)

Jeg gjorde det at jeg grindede svampene, i små stykker, rørte rundt med en theske, og drak the'en, hvorefter jeg brugte skeen til at gufle svampestykkerne ind med og tygge på.

Husk rigtig set & settings, og tag kun svampene med nære venner, så man har mulighed for at udfolde sig :) der er intet værre end at have en random dude med, som man ikke kender så godt, og så skulle begrænse sin udfoldelse på noget så fantastisk en oplevelse som på svampe!

God tur ;)

Junior medlem

Nå.. så her i mandag's fik jeg lavede en the på ca 2.3g, og fik en level 4 ca, hvilket blev overvældende på et tidspunkt, ikke pga det var et level 4, men nok fordi at jeg havde forstillet mig at det vil være mere som et syre trip, som og være i en disney film, men synes der imod at det minder mere om et changa trip end et syre trip. :-)

Dedikeret medlem

yiirh de rykker uaset dosis :-)
tœnk hvis du havde taget det dobbelte uden at vœre "klar" til det.. det anbefales at vente mindst en måned før du tripper igen!.. et spirituelt trip kan vel også vœre f.eks. et halv g sopp i en kirke? Alt er relativt! ;-)

Junior medlem

yiirh de rykker uaset dosis :-)
tœnk hvis du havde taget det dobbelte uden at vœre "klar" til det.. det anbefales at vente mindst en måned før du tripper igen!.. et spirituelt trip kan vel også vœre f.eks. et halv g sopp i en kirke? Alt er relativt! ;-)

Ja, kunne næsten ikke gang tænke på det! :O, men tror at jeg holder en pause på et stykke tid, har taget en masse psychedelics her på det sidste, vil næsten kalde mig afhængig af psychedelics :lol:. men angående spirituelt, så tænkte jeg mere på hvad får jeg ud af det, faktisk handlede mit trip meget om, hvad man får ud af noget, da stortset alt kan trækkes ud i ligegyldigheden, men tror at næste gang bliver det med nogen venner som også tripper, og være hos dem i stedet for derhjemme :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det kommer meget an på hvor erfaren du er, og hvordan du håndtere nærdøds oplevelser. Nu har jeg kun prøvet LSD en enkelt gang, så ved ikke hvor svært det er at håndtere. Men Min erfaring siger mit at tryptaminer generelt har et meget større egodøds push end phenethylaminer har som f.eks. 2c-b.

Svampe specielt kan være meget angstprovokerende fordi du ikke kan undgå at blive konfronteret med din egen psykologiske/spirituelle død/genfødsel når du er oppe i de doser. Udover svampe er uberegnelige, man ved aldrig helt hvad man går ind til og hvor kraftigt trippet vil blive. Jeg har f.eks. prøvet at dosere 5,x g cubensis der gav et mildere trip end 3.125 g cubensis, der gav mig mit hidtil vildeste og mest lærerige trip. Forberedning af svampene og maveindholdet betyder også rigtig meget. Spiser du f.eks. bare svampene, laver du the på dem, eller blender du dem med appelsin juice - ting du bør overveje.

Jeg vil som de andre også anbefale dig at starte lavere, fordi bare 3g cubensis kan udløse et meget intenst trip, der indebære egodød, og ud af kroppen oplevelser.
En anden ting du bør overveje er også i hvilken sammenhæng du har tænkt dig at tage svampene. Hvis du skal op i de heroiske doser vil jeg helt klart anbefale dig at bruge de første 2-4 timer af trippet på at ligge ned med lukkede øjne og fokusere på transformationen.

God tur ;)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Min første gang på svampe var med nogle jeg ikke kender navnet på, jeg fik bare at vide at de var mexikanske, og jeg tog en heroisk dosis - det var fedt. Var virkelig spirituel, masser af visuals. Alle andre gange har været med cubensis. Anden sidste gang tog jeg en heroisk dosis ved fejltagelse, ca. 5,5g og jeg fik super paranoia, jeg troede ikke jeg ville vågne igen hvis jeg lagde mig til at sove. Der var ingen visuals andet end standard mønster udvidelse (gardin mønstre blev til fractal mønstre), kunne næsten ikke genkende min egen stemme etc. Var nød til at ringe efter hjælp så jeg kunne få en tripsitter.

Omvendt hjalp den dosis mig igennem vinteren uden depression, så det er lidt svært at bedømme om det er det værd.. Jeg ville nøjes med max 3g for fremtiden som max.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]