Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har ikke prøvet svampe før og har har lige høstet, så jeg ville høre hvad jeg skal være ops på ? :D

Ps jeg er noob indenfor svampe og det indrømmer jeg gerne ;)

Medlem

Ps hvor meget skal der i en kop the? Bare sådan medium stærk :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det p. cubensis du har?

her er der i hvert fald en doseringsvejledning for p. cubensis: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_dose.shtml
Hvis de er helt friske så skal du gange dosen med 10

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Lyder som om du ikke har lavet recherch på svampe, så første omgang læs nogle rapporter:
viewforum.php?f=54

Hvis det er p. cubensis 1-1,5g

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Hvilke slags svampe er det? Hvis det er cubensis, hvilket er de mest udbredte, så ville jeg tage 1,5g, tørret selvfølgelig. Hvis han ikke har nået at tørre dem endnu svarer 1,5g tørrede til 15g friske. Hvis du indtager dem oralt så prøv at tygge dem rigtig godt før du synker, gerne 5 min. eller mere. Hvis i laver the vil jeg nok alligevel foreslå en lidt mindre dosis da come-uppet er lidt voldsommere og min generelle erfaring er at det også virker kraftigere. For at lave the skal i sådan set bare hakke den afvejede mængde svampe godt og grundigt, putte det i et tebrev og lade det trække i varmt vand i et kvarters tid. Lad lige vandet stå et minuts tid efter det har kogt så det kan køle lidt ned. En mulighed er også at tilsætte lidt citronsyre(bare sådan noget plastikcitron-saft) da det både omdanner noget af psilocybinen til psilocin mens det er i koppen, men samtidig tager det også noget af smagen. Husk dog på at dette kun intensivere come-uppet.

Af andre ting du skal være opmærksom på er der set og setting som du nok har hørt før.
Sørg for at have dagen fri og være veludhvilet før trippet. Sørg for at du tripper et sted du føler dig tryg og sammen med mennesker du føler dig tryg hos, det er en rigtig god ide at i har en ædru tripsitter, men selvfølgelig kun hvis det er en i stoler på. Nu da vejret er godt kan jeg kun anbefale at trippe ude i naturen, men væk fra steder der tit kommer mennesker. Find gerne et sted i kan "slå lejr", har det komfortabelt og kan vende tilbage til hvis i går på udforskning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Som nævnt før, så sæt dig grundigt ind i hvad det er du har med at gøre, psykedeliske stoffer er ikke legetøj.
Læs trip rapporter, sæt dig ind i set og setting, dosis og så videre. Det kan ikke siges mange gange nok, også selvom jeg kan se at du har været herinde noget tid, så kan det måske få den næste som er ny og falder over tråden til at lukke øjnene op :).

Min første oplevelse var dårligt planlagt, dårlig set og setting og når det kom til stykket var jeg ikke gammel nok til det. Hverken at overskue konsekvenserne eller få det fulde udbytte af stoffet (i det her tilfælde en lav dosis lsd på et kræmmermarked, men er følsom over for stoffer). Jeg slap heldigvis fra det nogenlunde fra det, ved at ligge alene i et mørkt telt.
Tror der gik ti år før jeg havde lyst til at prøve den slags igen, ikke så meget af skræk, men nærmere fordi jeg havde fået så lidt ud af det.
Senere har jeg, specielt med svampe, fået meget ud af psykedeliske stoffer.

Så held og lykke med trippet, når du kommer så langt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Vi må ikke snakke priser herinde, men for dig handler det vel om det er pengene værd for en så fantastisk og livsændrende oplevelse. I forhold til en charterrejse er det ret billigt.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]