Jeg kender ikke det præcise blandingsforhold når det kommer til H2O2, men jeg tror det virker mere effektivt hvis det er blandet med vand. Udover det er din fremgangsmåde fremragende. Det kan anbefales at lægge lidt papir i bunden til at opsuge det overskydende væske, det gør at overfladen ikke er så glat så det er nemmere at arbejde derinde og de partikler der lander derpå sidder bedre fast. Stil tingene derind, sprøjt med desinficerende middel og lad boxen stå i en ½-1time så luften har nået at få ro og partiklerne er faldet ned. Så er det bare almindelig sterilteknik derefter. Dog hold dig fra kalcium klorid inde i boxen, du skal kun medbringe det du skal bruge til at arbejde med.
Jeg har læst om folk der bruger papir og iso alkohol til at tørre kanylen over med. Det er en mulighed.
Jeg tillader mig lige at citere et indlæg jeg er faldet over, der er nogle gode pointers:
Citat:
Cleaning Procedures:
1. Turn off the Air/Heat in your Place.
2. Enter Clean room & break up spawn jar on a stack of phonebooks or bike tire.
3. Oust Entire Room Well.
4. Take a shower, brush teeth & use mouthwash.
5. Put on freshly laundered clothing, glove hands & put on surgical mask.
6. Enter Clean Room with the Receiving Jars
- Get everything organized
7. Oust Room Well, again.
- While that settles I spray down my paper towels with isopropyl alcohol
8. Open SAB & clean it. Be sure to wipe down the lid last.
- You can use a bucket of warm water with dishsoap, bleach water mixture or isopropyl alcohol.
- Personally, I use my bleach water.
- Once I get the interior of my SAB wet, I line the bottom w/ paper towels & spray them down with my bleach water mixture.
- You want to be sure to have the bottom of your SAB wet that way if a contam falls it'll be stuck to the bottom of the SAB.
9. Wipe Down the Interior of your SAB then your Lid to your SAB.
10. Now I place my lid on my SAB leaving about 1/2 of the SAB open.
11. Wipe down your Receiving jars w/ your iso soaked paper towels extremely well.
12. Place them in your SAB in an organized manner.
- I place an iso soaked paper towel over ever 4 jars, then stack.
- I do this so when I Oust the SAB before sealing it contams fall on the paper towels not on my jars.
13. Once you've gotten all your Receiving Jars in the SAB, wipe down your Donor Jar EXTREMELY well, then place in your SAB.
14. Before Sealing your SAB, give it a good spray of Oust or Glade w/ Oust Technology.
15. Let that Settle for a minute, Wipe down your hands with iso really well & enter.
-I make sure that my gloves are still wet when entering, then wipe down my gloves again before working.
Ignore anything about receiving jars & donor jars.
It's from my G2G tek