Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 10:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej ! :)

Flere øjne finder flere spidsnøgen hatte:)
Nogle der friske på at en dag ude og lede forskellige steder og få samlet en masse?:)
dbh
momento

Junior medlem

Hej har du været ude. Jeg har men har ikke fundet
Ret mange hvor bliver de af de svampe.

Junior medlem

Hej!
Ja jeg har været ude et par gange, men har hellere ikke kunne finde nogle, syntes det er lidt underligt da jeg ville mene det var et hammer godt sted og tiden er vel til det? men har hørt at det er der flere der syntes der er mindre ift sidste år.
Er det sikker sn du har fundet?
tænkte måske at tage til nogle af de spots der markeret på kort på nettet hvor de fundet før, det er dog en lille køretur man ska ud på.

Junior medlem

Men jeg tror heller ikke det er godt uår
For ver på 5 forskellige marker her omkring
Horsens Idag og igår og har samlet ca40 stk
Ialt igår 2timer og Idag 4timer så tror bare jeg skal
Sove længe imorgen

Junior medlem

haha :) men fedt at hører du har fundet nogle, og nogle spots der kommer sikkert flere der hvor du har fundet de andre, måske var det horsens man skulle tage til, har ellers hørt tit er det her ude på djursland de kommer :) men en anden sagde de fandt 100 i går så de er her i hvert fald, måske lidt senere på grund af varmen måske..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg startede ud med at gå i 2 timer i midt september og fandt 0 SN på en mark, hvor jeg ved de gror. Det samme skete gangen efter. Så kom der lidt regn i slutningen af september og jeg fandt endeligt 5 stk. Siden da er det gået godt med at finde flere og flere.

40stk på to timer er ikke tosset, Fester. Tænk hvor mange timers trip 40SN kan give dig! Og så er det bare ekstra godt, når man selv har plukket sin knark!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedlandet
Jeg har fandt ca. 25 gr her for omkring 2-3 uger siden. Siden da har der godt nok ikke kommet meget vand siden. Og først i dag er der kommet et lille bitte hold til. Men jeg tror bestemt de kommer i løbet af de næste par dage. Lad os håbe vi kan få en rigtig omgang regnvåde uger snart.

Junior medlem

Ja det må vi håbe, jeg har endnu ikke fundet en sn :( - stødte over en blå svamp, prøvede at slå den op, måske er det den her
Blegblå Bredblad (Stropharia pseudocyanea)
http://www.fugleognatur.dk/gallery_brow ... 1&mode=art
hvis det er, så syntes jeg er hvis googler videre at den også er en psilocybin svamp? :)

Junior medlem

Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedlandet
der er mange svampe der indeholder psilocybin. Helt almindelige randhatte gør også. Du skal bare trykke så helvedes mange i dig, og fra hvad jeg har kunne læse, er der ikke mange succes historier med dem. Den blå fætter der har jeg også spottet rigtigt mange af, men jeg aner ikke hvad det er for en. Generelt vil jeg fraråde dig at spise den før du er 100% sikker på hvad det er. eventuelt finde en svampestation og få den undersøgt af en ekspert.
Desuden skal du sku nok finde nogle SN, hvis du bliver ved. Mandagsvejret ser lovende ud. Og hvis det går helt galt så bestil et spore kanyle og PF-tek nogle cubes. Det er virkelig ikke særligt svært eller dyrt. Den største udfordring er ventetiden, og den er 100 P. det hele værd

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Og hvis det går helt galt så bestil et spore kanyle og PF-tek nogle cubes. Det er virkelig ikke særligt svært eller dyrt. Den største udfordring er ventetiden, og den er 100 P. det hele værd

og så bliver et print lynhurtigt til MANGE, så er det hurtigt tjent hjem

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv været ude at kigge med en kammerat (fandt også ret hurtigt ud af, at vi ikke skulle ryge tjald forinden, der kom ikke så mange op da vi var skæve....) og vi fandt 40g svampe, nogle SN, andre ukendte, og en lignende den blå ovenover, dog ser vores ud til at være lidt størrer, mindre lameller, og så var der hvide, lidt alá trekanter der stak ud af stilken, som en savklinge.

En kammerat tørrede dem, og selvom vi var blevet enige om at den første jagts udbytte skulle først tjekkes af gutterne herinde, da vi var lidt i tvivl, og de måtte kun spises af dem der havde været med ude på jagten (ihvertfald i første omgang, så kunne de andre få resten hvis der var til det) men så dumme som de var, åd de alle svampene uden råd, hvor de fandt ud af at størstedelen ikke havde nogen virkning, og den blå heller ingen virkning (siger de).... Det blev uden mig desværre, da jeg ikke fik det mindste vink om det...

Ohh well, back on topic, jeg er frisk så længe det kan findes frem til med bus, og gåben :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Rhiz: Tag lige at skæld dine venner lidt ud for at æde ukendte svampe... Det kunne principielt have endt med en forgiftning.
Derudover, så giv dem en røffel for at æde dine svampe uden at spørge om lov! Bastards!

Medlem
Brugeravatar

Det er skam gjort Noname, deres øre var redt røde da jeg var færdig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]