Hej igen Psychedelia, det har været længe siden jeg har besøgt.
Jeg vil starte op med en intro her, og narrow det ned til nogle konkrete spørgsmål, uden at gøre det alt for kludret:
Forresten skal det siges, at dette indlæg ikke er lavet uden forundersøgelse, men jeg synes selv dansk viden omkring emnet er begrænset, og desuden er de navne jeg er givet, ikke særligt informerende.
Mig og nogle venner har længe gået med den våde drøm om at prøve magiske svampe, men det eneste der har afholdt os har været tilgængeligheden - vi har simpelthen ikke kunne finde nogle når vi har været på svampejagt, og vi kender ingen, som kan sælge.
Jeg har her til aften stødt på en person, som har svampe til til rådighed.
Han dyrker dem, som jeg kan forstå selv, og efter noget undersøgelse virker det mere som om, at det han har er "trøfler"? (som eftersigende skulle være en mild ikke hallugen-fremstillende svamp?)
Grunden til denne påstand, er pga. jeg i de sidste par timer har undersøgt hvad han har skrevet han har - han siger han har: Mexicanske, Thai, Cambodiske, Columbianske samt en svamp der hedder Golden T - de kan fås af styk på 10.
Jeg gætter vel på, at de her så vil være friske? Og efter hvad jeg har fundet frem til, skal man vel have 20-30g friske første gang, for at opnå en proper effekt?
Jeg har nemlig fundet frem til, at de Thailandske skulle hedde: P. tampanensis, og de mexicanske skulle hedde P. cubensis. Men er det rigtigt?
Og i så fald hvad med de 2 andre? Det ville virkelig hjælpe, så jeg kan udvide min viden, udfra erowids datebase.
-
Jeg har siddet og læst nogle triprapports, og har derfra fundet ud af(hvis dette er navnene på de svampe, som manden tilbyder) at disse er trøfler, og ikke skulle give den effekt, som man formodenligt ville forbinde med "svampe" - altså en opløftende, hallucienerende omgang, hvor man ville se alt fra køer til flyvemaskiner, som ikke er der.
Og selvom dette er tilfældet, og det virker som om at den effekt man får ud af dem, er en forvirret, glad og dyb tankevækkende oplevelse, gør jeg mig stadig tilfreds med det, nu når det er hvad jeg kan få

Men på trods af det:
Det jeg ønsker er lidt mere viden omkring de 4 forskellige svampe, og hvad jeg umildbart skal gå efter, for at få den mest "up-lifting", samt psychedeliske og "hallucinerende" trip som muligt, sammen med min ven.
Så for at prøve at gøre mit indlæg så lidt kludret og forvirrende som muligt, har jeg narrowedet det ned her til disse spørgsmål, fra en noobie.
1. Hvad er de navnene på de såkaldte: Golden T samt Thai, Mexicanske, Columbianske og Cambodiske svampe/trøfler?(samt hvor meget har jeg ret i?)
2. Hvad svarer 1 svamp gennemsnitligt til i dosis, hvis de nu er friske? og kan det betale sig at tørre dem selv?
3. Hvilke af de fire svampe, vil i anbefale at tage, for at få den "sjoveste" og mest "psychedeliske/hallucinerende" tur som mulig?
4. Hvor vigtigt er det med de 6 timers faste før? Og vil man stadig døje med kvalme, hvis man nu spiste efter?
5. Hvordan påvirker skunk/alkohol rusen? Nogle der har erfaringer med dette? ( dette, til hjælp med setting)
6. Nu når vi går en kold tid i møde, vil det så kunne betale sig at tage nogle nu? Jeg ved det er ufatteligt vigtigt med træer og natur, men kan man stadig nyde det på sin vis, om efteråret/vinteren?
Jeg takker mange gange, og jeg glæder mig sindssygt til svar!