Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Første gang
Junior medlem

Hej psychedelia!
Jeg har i en længere periode (ca 1 år) rigtig gerne ville prøve svampe! Nu kunne jeg bare rigtig godt tænke mig at få svar på nogle spørgsmål.
1. Er der nogle svampe som er bedre at starte med end andre?
2. Hvor mange skal man ca. være for at få det bedste trip?
3. Ville det være helt ude i hampen at alle der var til stede prøvede det for første gang? (Kender ikke rigtig nogle som har erfaring mht. svampe)
4. Er der noget man skal være særligt opmærksom på/gøre inden, imens, efter trippet?

Tak for forhånd! :rocking:

Respect the drugs, cause they wont respect you.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Alle de ting ville du kunne få svar på hvis du brugte en times tid på at søge rundt på forummet.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Som sagt tager det ikke så lang tid at finde det her info ved en hurtig søgning. ;) Der er rigtig mange tråde som din egen. Jeg har ikke selv trippet svampe, kun LSD, men vil nu mene, at det er meget lig det samme mht. forholdsregler ved brug af diverse psykedelika.

1. Jeg vil mene at Cubensis (mexicanske) er lettere at dosere end spids nøgenhat. I skal have en vægt, og så veje jeres dosis af! Hvis i er i tvivl mht. dosis er Shroomery's dosage calculator ret god: http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mus ... Calculator Folk reagerer selvfølgelig forskelligt på disse stoffer, så det kan ikke siges helt så firkantet som her. :) Husk ikke at dosere for højt! Bedre at dyppe fødderne først, i stedet for at blive overvældet.
2. Jeg synes ikke man skal være mere end 2-3 personer. Jeg trippede med 5 personer på et tidspunkt, og syntes det blev for meget. Når man er et par gode kammerater, der kender hinanden rigtig godt, stoler på hinanden og kan snakke sammen, så er det dét bedste!
3. Jeg er i hvert fald super glad for, at jeg trippede sammen med en erfaren person første gang. Hvis I alle er nybegyndere, så læs virkelig godt op på sagerne mht. triprapporter og set/setting (det skal man uanset hvad), og så vær ekstra påpasselig med dose.
4. Snak med hinanden! Det er så vigtigt at kunne snakke om hvordan man har det, hvad man oplever osv. og så tale sig ud af, hvis man får det dårligt. Det er så vigtigt med kommunikation. Derudover, så kan cannabis være en del forvirrende. Jeg røg en pind på mit sidste trip, og endte med at blive meget overvældet. Så hvis I ikke er daglige rygere, så undgå tjald. ;)

Hav et godt trip, og pas på dig/jer selv. :)

Junior medlem

Tak for rådene, synes dog jeg har kigget lidt på forummet uden held :/ De svinger lidt mellem hvor meget vi ryger, men nogenlunde hver/anden dag men vis det gør trippet lidt vildere (som jeg har læst mig til flere steder) vil jeg ihvertfald helst undgå det første gang. Vil hellere snuse lidt til det først og se hvad der sker.. Hellere for lidt end for meget :)

Respect the drugs, cause they wont respect you.

Medlem
Brugeravatar

Som sagt tager det ikke så lang tid at finde det her info ved en hurtig søgning. ;) Der er rigtig mange tråde som din egen. Jeg har ikke selv trippet svampe, kun LSD, men vil nu mene, at det er meget lig det samme mht. forholdsregler ved brug af diverse psykedelika.

Det er meget lig det samme - dog er LSD trips noget anderledes og tager meget længere tid..

Jeg vil sige at man på calm down godt kan ryge en pind.
Hvis man tager 1 - 1.5 g, var min erfaring at der ikke rigtig kunne mærkes noget.
Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person.

Cannabis kan godt intensivere et trip - også meget mere end man bare lige ville tro til at starte med.
Så pas på med det, men hvis i synes at det bliver for kedeligt og i ikke rigtig mærker noget, så ryg da bare en pind :)

God tur! Pas på jer selv, og læs godt op på set&settings, dosering, virkning og sørg for at i er i trygge og hyggelige omgivelser

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]