Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 05:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Min kamerat og jeg har længe gået og snakket om at prøve svampe, vi har dog ikke rigtig kunne skaffe nogle før nu.

Det er nogle mexicanske svampe, som min ven her kan skaffe til os. Mit spørgsmål lyder så på hvis vi nu gerne vil have et trip som er moderat. Hvor meget skal vi så tage hver især. Jeg har været inde og kigge på diverse tråde, og også været inde og kigget på en såkaldt doserings beregner http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mus ... Calculator

Grunden til jeg spørger at jeg har taget LSD 3 gange før, mærkerne kom fra den samme person, jeg fik at vide at de var under 100 ug, det præcise tal kender jeg ikke. Og jeg har taget samme dose hvert trip, som bestod af 1 mærke. Så jeg tænker da jeg har prøvet at trippe før kan jeg vel godt tage en let højere dose, end hvad ellers er anbefalet for første gangs brugere af svampe. Eller er jeg helt forkert på den?

Men jeg havde tænkt mig at tage omkring 1,75 - 2 g og så ville jeg lige høre nogle af jer erfarne hoved om det er en godkendt dose?

Det skal siges at min ven også har taget lsd men kun 1 gang.

Site Webmaster
Brugeravatar

1,75 - 2g tørrede er en helt fin mængde mexikanske til et første svampetrip.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Okay mange tak for det hurtige svar. :)

Har lige et andet spørgsmål, jeg har søvn problemer så jeg har svært ved at falde i søvn. Det har min mor altid haft, så har nok arvet det fra hende plus at jeg er stoppet med at ryge cannabis for 11 dage siden og det har ikke just hjulpet på min søvn. Men jeg skal tage svampene i dag og har sovet omkring 4 timer. Ville høre om det kan spille nogle rolle mens jeg tripper. Udover at jeg måske bare blive rigtig smadret i kroppen og hovedet når trippet begynder at stilne af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Ja det kan påvirke dig. Hvis ikke jeg har sovet ordenligt op til mit trip, syntes jeg ofte jeg er mere urolig overfor trippet.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Okay så ser jeg lige om jeg kan få sovet lidt mere. Ellers må jeg tage det som det kommer.
Mange tak for svaret

Junior medlem

Har taget lsd før da mit humør ikke var det bedste og det skete der intet ved. Det eneste jeg ikke kunne lide var at være i vandet, det skal siges at det var om aftenen og vandet var helt mørk eller sådan synes jeg det så ud. og så var der ham jeg tog det med han prøvede konstant at give mig noiern på, hvilket var mere træls end skræmmende. Selvom jeg sagde til ham før vi tog det at jeg ikke gad hans pis. Det er heldigvis ikke ham jeg skal tage svampe med i dag
Ved ikke hvor stor forskel der er på svampe og lsd så kan intet sige ud fra det. Nu var det heller ikke ret kraftige mærker jeg tog.
Men altså synes jeg er mentalt klar på svampe glæder mig enormt mig til at prøve det, og se hvordan verden ser ud mens jeg tripper på svampe. Og hvis det endelig skulle gå over i noget badtrip plejer jeg at kunne sige til mig selv at det ikke er virkelig det er bare min hjerne der fucker med mig.

Jeg har en lille å som løber forbi mit hus og en skov bag ved åen. Men tror i det vil være en dum ide at gå ind i skoven i aften uden nogen tripsitter? Eller skal jeg bare holde mig indendøre og kigge lidt rundt på de forskellige trip rapporter og tage inspiration derfra hvad folk har valgt at gøre med hensyn til setup og alt det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Nej ud og gå en tur! Det lyder super hyggeligt med en lille å og noget skov. Især hvis det er lige hvor du bor, så kan det da nærmest ikke gå galt. Tag evt. et tæppe med så man er fri for at ligge på jorden og fryse når man skal kigge på stjerner.

Ha et godt trip!

Junior medlem

Okay det vil jeg gøre så! :)

Endnu engang mange tak for at i tager jer tid til at svare mig. Det er altid rart med gode råd og lidt hjælp

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
jeg har taget lsd et par gange, og syntes ikke det slog lige så hårdt som svampe

mit sidste trip var på 3 g mexicanske, og jeg blev revet for vildt rundt, det vildeste trip jeg har haft til dato

1 time efter jeg begyndte at trippe, og nærmede mig peak, begyndte det at gå fra halluer og sygt mind fuck, til at være fysisk ubehageligt, på 2-3 sekunder begyndte jeg at blive sindsyg varm og svede som aldrig før, så man kunne se vandet presse sig ud igennem min hud, jeg flår mit tøj af indtil jeg kun har underbukser på, mine organer vender og drejer sig samtidig med at min bevisthed bliver skudt ud igennem mine øre, i 4-5 minutters tid blev jeg suget længere og længere ned i dette sorte hul, det føltes som om at min hjerne lukkede ned mens jeg var lysvågen, og de sidste 30 sekunder var jeg rimelig sikker på jeg skulle dø, da det sidste af min bevidsthed forsvinder, bliver jeg på et split sekund rimelig normal i hovedet og stopper med at svede, kigger over på mine 2 venner som har overværet det hele, og så flækker vi alle 3 af grin, så går der 30 sekunder og så begynder jeg at fryse helt vildt, den næste halve time sidder jeg og ryster som om jeg gik rundt i minusgrader uden tøj på, men der var 25 grader i rummet, jeg troede at mit trip var mere eller mindre over, men efter at være klar i hovedet 5-10 minutter begynder der et nyt comeup og jeg blev næsten lige så blæst som jeg var til at starte med, halluer og mindfuck varede nok 4-5 timer

jeg kan sku ikke andet end at grine af det, og det har ikke skræmt mig, men jeg tror ikke det er noget for alle og enhver

min kammerat som også var med den aften, har taget stort set alt hvad der kan tages, og har nok omkring 100 svampetrip i bagagen, men alligevel fik han et bad trip han ikke kunne styre for nylig, han følte at hans organer var en masse tandhjul som kørte rundt, og da de lige pludselig stoppede med det, var han sikker på han skulle dø, han ringede til familie og sagde farvel, ringede til ambulance osv, han har haft meget vildere trips på højere doser, men lige pludselig går det bare galt

så du må endelig ikke tro at du kan snakke dig selv til fornuft i et bad trip, når svampen først har fat i dig, slipper du ikke fri

så der var lige 2 historier om hvordan det kan gå galt for selv den mest erfarne, det er ikke for at skræmme dig fra at tage dem, for det er noget af det fedeste, du skal bare være forberedt på at få revet din bevisthed itu, et 100 ug lsd trip kommer nok ikke i nærheden af hvad 2 gram potente svampe kan gøre, så tænkt dig godt om med dosis, når de først er spist så er der ingen vej tilbage

synes også det lyder som en rimelig dum ide at gå ud i skoven alene på sit første trip

Junior medlem

Det med søvnen tror jeg har påvirket mit trip rimelig meget. Eller så lod jeg det påvirke mig meget da det gik mig på at jeg var så træt.

Jeg vil beskrive det her trip som et okay trip tror jeg havde forventet for meget af det og blev en smule skuffet da jeg hørte om hvad mine kammerater så og oplevede.
Det skal siges at vi var 5 drenge istedet for 2 hvilket ærligt talt ødelagde en del af oplevelsen for mig da jeg egentlig bare ville trippe og se hvor tankerne førte mig hen. Jeg følte ikke rigtig at jeg kunne gå væk for mig selv da jeg så ville virke asocial og da det var hjemme ved mig det foregik følte jeg at jeg ville være en dårlig vært hvis jeg gik lidt væk fra de andre.
Men tror at min søvn mangel gjorde mig lidt gnaven da jeg var irriteret over de hørte musik og snakkede og hyggede sig. Hvilket de selvfølgelig har deres fulde ret til. Da jeg egentlig bare ville have ro og fred så jeg kunne trippe. Men igen det var kun mig selv der holdte mig tilbage.

Og angående det med at tale mig selv til fornuft, så var det mere med hensyn til at se skræmmende ting.

Det kunne aldrig falde mig ind at gå alene ind i skoven om aftenen. Men jeg gik derind med min kamerat fordi jeg mest af alt havde lyst til at komme lidt væk fra de andre, og han ville gerne derind da han mente at han ikke få noia på.
Men det vidste sig at han tog fejl, og det var faktisk ikke særlig rart for os begge da jeg næsten ikke kunne finde rundt derinde. Selvom jeg har gået den samme rute 100 hvis af gange med min hund. Vi fik dog en rigtig god snak efter.

Ved ikke om det giver så meget mening da jeg nok stadig tripper en smule og er helt færdig oppe i hovedet. Og endnu engang tak for jeres hjælp og råd :)

Junior medlem

Det giver mening (: de mest simple ting kan være svære, når man tripper. Blot det at skifte sang på iPad eller føre en samtale - kommer naturligvis an på, hvilke doser man tager.
Det er ærgerligt, at du ikke fik det trip, som du forventede. Det er også klart, hvis du føler, du er blevet "forstyrret" af for mange mennesker - bare utilfreds generelt.
Setting spiller en stor rolle, har du tydeligvis fundet ud af. (Jeg har selv prøvet svampe i en beskidt og skummel lejlighed - jeg tog det ikk så tungt, men jeg er sikker på, mit trip kunne være bedre, hvis ikk det var for dårlig setting. Efterfølgende i normal tilstand brød jeg mig ikk om at være i den lejlighed). Lyder halv komisk med jeres skovtur, tihi!! Sejt gået uanset

Cool du har prøvet det og har haft kontrol over dit skuffende trip : ) har du tænkt dig at prøve det igen?

Junior medlem

Ja vil helt sikkert gerne prøve igen bare under mere kontrolleret forhold for selvom jeg ikke fik det som forventet var det stadig en vild oplevelse. Men det bliver dog først om et godt stykke tid. da jeg snart begynder mit sidste år på gym.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvor meget endte i med at tage?

det visuelle er os forholdvist nemt at kapere på små doser, men ved højere doser så er man ikke sig selv, og man har slet ikke den samme selvkontrol, jeg vil næsten beskrive det som at have et mareridt, selvom det du ser er dybt latterligt og du ved at det ikke eksistere i den virkelige verden, vil man stadig blive bange og få udløst nogle voldsomme følelser som man ikke har kontrol over

og så har jeg også bemærket at mange bad trips opstår når det bliver fysisk, en ting er at se en eller anden hallu, noget andet er når det føles som om alle ens organer slår knuder og ens hjerne er ved at lukke ned, ens hjerte stopper med at slå og lign, man griner tit at det bagefter fordi man ved at det er svampen, men når man står i det føles det mere ægte end noget andet man har følt før

Junior medlem

Vi købte 10 gram og endte med at spise dem fordelt over 2 timer. Der var 2,5 g i
De bags vi fik. Og spise 2 g til at at starte. Vi var 3 der gerne ville prøve det så var der den 4 fjerde som var skeptisk overfor det
Men da han så hvordan vi havde det gav ham
1 g. Vi var 5 i alt og den sidste var der bare for hyggens skyld og holde øje med os.
Men jeg tror vi 3 spiste 3 gram i alt. Jeg er ikke helt sikker da vi allerede trippede okay meget.
Jeg kan huske at jeg følte at min hud var klam og klistret og at det stikkede i den. Jeg mente at det var fordi at jeg ikke havde været i bad efter jeg havde trænet. Så jeg gik i bad og synes det hjalp
På både klamheden og stikken i huden.
En af dem havde nogle Emma piller med som han mente at vi alle skulle tage. Vi andre var dog mere skeptiske da det var vores første trip på svampe og vi har aldrig taget Emma før. Ham der kun havde spist 1 g havde dog suge et god troldmand
Inden sammen med ham der ville tage Emma. Og mente at hvis han tog Emma også ville han dø. Og var faktisk rimelig nede over det. Men så gik han ind i min stue og sad lidt. Da jeg kom ind til ham sagde han at han var i Afrika og jeg skulle absolut se alle dyrene på savannen. Jeg begyndte at flække af grin og spillede med på den mens alt jeg kiggede på bølgende frem og tilbage.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]