Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Første Trip!
Junior medlem

Geografisk sted: Helt ude i hampen
Hej PSY!

Nu skal i høre, jeg er 19 år gammel, og jeg har bestemt mig for at jeg vil prøve at tage svampe. Jeg har ikke mentale problemer eller noget som helst. Jeg har i længere tid tænkt at det kunne være spændene, så nu har jeg købt 4g SN, og jeg har tænkt mig at tage dem med en eller to kammerater. Til hverdag går jeg på Gymnasiet, og det er jeg glad for, og jeg bliver student til sommer. Jeg er rigtig spændt og glæder mig til at spise dem :-D

Jeg har enkelte spørgsmål ang. trip

Jeg har forsøgt at søge mig frem til tråde omkring Set/Setting, så hvis nogle af jeg enten vil linke til en tråd om dette emne, eller svare nedenunder, ville det være herligt. :-)

Og så er der det obligatoriske spørgsmål, Hvad er fedt at lave når man er på trip? :-b

Jeg har tænkt mig at min kammerat og jeg, først spiser/drikker dem i The, også laver vi en fed playliste indtil det kicker ind.

Vi skal også have fat i en masse slik, sodavand, og en god aftensmad 4 timer før trippet. Og dagen optil en god nats søvn.

Min kammerat er en gut jeg har kendt længe, og vi har røget en hel del hash sammen, så vi kender hinanden godt og har lavet meget sammen.

Jeg har også tænkt på at få en "tripsitter" er det en god ide, og hvorfor??

Hvor meget skal jeg tage når det er første gang?? skal jeg tage lidt, også tage noget mere senere??

Jeg har tænkt meget på at skaffe en lave lampe, da jeg kunne forstille mig at det var for vildt???

Og det bedste spørgsmål af dem alle, hvad kan jeg forvente af et SN trip?

Og undskyld mange gange, hvis jeg ikke har smidt det her opslag rigtigt, jeg var ikke helt sikker, men ellers må jeg flytte det.
Jeg håber på nogle gode og fyldstgørende, og ikke mindst seriøse svar.

Venlig hilsen den unge spændte!

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Med setting forståes hvor du er rent fysisk. Vær i et rart miljø, som du er bekendt med og hvor du føler dig tryg. Med set forståes hvor du er mentalt, dvs. dit humør, dine tidligere livserfaringer osv. Svampe gør dig meget åben og sensitiv, og kan åbne op for ting, du tumler med ubevidst (fx gamle 'skeletter i skabet'). Så det er vigtigt at sikre sig, at man er i en god periode, når man vælger at tage svampe.

Regn ikke med at komme til at fråde sodavand og slik i gennem trippet. Jeg mister personligt appetitten på svampe og LSD, og svampe kan også give lidt maveonde. Det er nu meget sjovt at smage på ting mens man tripper, så prøv jer frem.

Hvis I skal have en ædru tripsitter så mener jeg, at det skal være en, som har erfaring med stoffet og er indforstået med virkningen. Man ved aldrig helt hvordan man skal forholde sig til rusen første gang, derfor vil jeg anbefale at gøre det med en erfaren.

Nu kender jeg ikke præcis doseringen med SN, da jeg kun har taget cubensis tidligere, men mener 1g burde give en god indføring i det psykedeliske. Andre må gerne byde ind. Og nå ja, mht. lavalampen, så ved jeg ikke hvor interessant du synes den er, når trippet er gået i gang. :)

Intet kan forberede dig på et rigtigt psykedelisk trip. Det er en helt anden måde at tænke, opfatte og sanse verden på. I stedet for at have for mange forventninger, så gå ind til det åben, og giv slip.

Junior medlem

Tak for svar, det giver meget godt mening, Jeg glæder mig simpelthen så meget, til mit første trip :-)

Og igen, der må gerne komme flere på banen :-D

Medlem
Brugeravatar

Som tidligere nævnt, gode omgivelser med gode kammerater. Har du en ven der har prøvet det før? Så tag evt ham med.
Ang mængde, ville jeg ikke tage mere end 1-1,5 g, da spids nøgenhat er meget kraftige. Har flere gange taget 2 eller over, og så er der altså gang i sagerne.
Det er for fedt at være udenfor, men nok ikke så sjovt at møde fremmede mennesker første gang.
Jeg elsker at høre musik når jeg tripper, så find evt noget musik i kan lide :) hvis du kan lide rock, er psycedelic rock fra 60'erne og 70'erne for fedt :) (spørg evt for navne)
Det bedste råd jeg kan give dig er, bare lad dig flyde med, det nytter ikke at prøve at stritte imod. Når de først er spist er der ingen vej tilbage. Det kan godt virke underligt, men personligt synes jeg det er alt for fedt.
Held og lykke, lad os gerne få en melding efterfølgende :)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej Pete

Mit bedste råd er, at I prøver at forberede jer på at give slip. Giv slip på jeres forventninger og forestillinger til hvad et trip kan eller skal være. Det lyder måske som en kliché, men det kan være en rigtig god og vigtig pointe at have i baghovedet, hvis trippet fx tager en uventet og/eller negativ drejning. Alting er altid i proces, og hvis du eller din kammerat oplever, at tingene bliver ubehagelige eller overskuelige, kan det være rart at huske sig selv på, at I nok skal komme videre derfra. Min personlige erfaring med svampene er, at de oftest arbejder med med det, man har indeni, hvorfor trippene ofte er meget personlige og nærgående. Til gengæld kører det ofte i et ofte i et mere rimeligt tempo end fx LSD, hvorfor man som nybegynder måske har bedre chance for at følge med i alt det, der sker.

Det er blevet sagt tidligere i tråden, men tåler gentagelse: Spids Nøgenhat er en meget potent svamp. En normal førstegangsdose ligger omkring et gram, men du lyder som én, der både har læst på lektien og oprigtig glæder dig til denne oplevelse, så hvis du på dagen føler for det, er 1,5 gram måske helt fint. Mit eget første trip var på to gram SN (som 15-årig!), hvilket var meget (alt for) vildt, men alting endte heldigvis fint, selvom jeg oplevede nogle heftige bump på vejen. Mærk efter på dagen - hvis du er frisk, veludhvilet og har mod og entusiasme, så skal det nok blive en god oplevelse.

Rigtig god rejse indad :)

Junior medlem

Tak for svarende, nu glæder jeg mig bare endnu mere! Jeg skal nok lige rapportere tilbage med det hele.

Nu skal min kammerat og jeg bare find en dag at gøre det! :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]