Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Ved godt at der findes gode metoder at få svampe og deres aktive indholdsstoffer til at holde sig i lang tid - honning, tørring osv.
Men er bare nysgerrig, nogen der har prøvet at sylte psilocybin-holdige svampe? I så fald nogen forslag til krydderier? Og hvordan klarer de aktive stoffer kogning og opbevaring?

Tænker lidt på at prøve at lave nogen mindre små glas som passer til et enkelt trip, så man bare kan hælde hele indholdet i en gang sovs, da jeg forestiller mig at det meste af psilocybinen nok vil være i væsken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nu ved jeg ikke hvordan psylocybin har det med opbevaring i væske, men det er vist ikke så varmestabilt og tåler ikke kogning. Det er, så vidt jeg har forstået, også derfor man bliver anbefalet at lade sit vand til svampe-te køle af, inden svampene kommes i. Når det er sagt; Go for it!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det er en skrøne at man ikke kan koge spids nøgenhat uden tab af potens.
Da P. semilanceata kun indeholder meget lav koncentration af psilocin ift. psilocybin, så kan du bulderkoge spids nøgenhat i lang tid uden signifikant tab af potens, da psilocybin skulle være langt mere varmestabil end psilocin.
For at reducere mængden af jord og lortebakterier på svampene plejede jeg altid at bulderkoge svampene i 5-10 minutter, uden mærkbart tab af potens.
Det kan dog ikke anbefales at gøre med f.eks. en P. cubensis, hvor psilocybin/psilocin forholdet er langt mindre.

Den bedste måde at preservere sine alkaloider på, er at holde dem så tørt, som overhovedet muligt. Tør svampene så godt som overhovedet muligt, smid den i en lufttæt! beholder, og opbevar på dybfrost!
Vandaktivitet i en biologisk matrix(bakterier og enzymer) er no-go mht. produktstabilitet.

Når du opløser dine alkaloider(og mange andre stofgrupper) i vand, så er der en kæmpe overflade, hvorfra molekylet kan nedbrydes. Både via ilt i væsken(og tilstedeværelse af andre reducerbare stoffer), samt optisk nedbrydning.
Derfor har diverse vandige reagenser/standardopløsninger en meget kortere holdbarhed end når indholdsstofferne blev opbevaret separat. (tørt, mørkt og køligt/koldt).

Når vi snakker lang tids opbevaring, så er mørke, tørke, atmosfære(fravær af oxygen) og temperatur nøgleparametre til success :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Ser man det! Tak for udredningen, CannaChem :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
The Doctor skrev:
Ser man det! Tak for udredningen, CannaChem :)

Enig, mange tak. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]