Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej igen Psychedelia, det har været længe siden jeg har besøgt.

Jeg vil starte op med en intro her, og narrow det ned til nogle konkrete spørgsmål, uden at gøre det alt for kludret:

Forresten skal det siges, at dette indlæg ikke er lavet uden forundersøgelse, men jeg synes selv dansk viden omkring emnet er begrænset, og desuden er de navne jeg er givet, ikke særligt informerende.

Mig og nogle venner har længe gået med den våde drøm om at prøve magiske svampe, men det eneste der har afholdt os har været tilgængeligheden - vi har simpelthen ikke kunne finde nogle når vi har været på svampejagt, og vi kender ingen, som kan sælge.

Jeg har her til aften stødt på en person, som har svampe til til rådighed.
Han dyrker dem, som jeg kan forstå selv, og efter noget undersøgelse virker det mere som om, at det han har er "trøfler"? (som eftersigende skulle være en mild ikke hallugen-fremstillende svamp?)
Grunden til denne påstand, er pga. jeg i de sidste par timer har undersøgt hvad han har skrevet han har - han siger han har: Mexicanske, Thai, Cambodiske, Columbianske samt en svamp der hedder Golden T - de kan fås af styk på 10.
Jeg gætter vel på, at de her så vil være friske? Og efter hvad jeg har fundet frem til, skal man vel have 20-30g friske første gang, for at opnå en proper effekt?
Jeg har nemlig fundet frem til, at de Thailandske skulle hedde: P. tampanensis, og de mexicanske skulle hedde P. cubensis. Men er det rigtigt?
Og i så fald hvad med de 2 andre? Det ville virkelig hjælpe, så jeg kan udvide min viden, udfra erowids datebase.
-
Jeg har siddet og læst nogle triprapports, og har derfra fundet ud af(hvis dette er navnene på de svampe, som manden tilbyder) at disse er trøfler, og ikke skulle give den effekt, som man formodenligt ville forbinde med "svampe" - altså en opløftende, hallucienerende omgang, hvor man ville se alt fra køer til flyvemaskiner, som ikke er der.
Og selvom dette er tilfældet, og det virker som om at den effekt man får ud af dem, er en forvirret, glad og dyb tankevækkende oplevelse, gør jeg mig stadig tilfreds med det, nu når det er hvad jeg kan få :-)
Men på trods af det:

Det jeg ønsker er lidt mere viden omkring de 4 forskellige svampe, og hvad jeg umildbart skal gå efter, for at få den mest "up-lifting", samt psychedeliske og "hallucinerende" trip som muligt, sammen med min ven.

Så for at prøve at gøre mit indlæg så lidt kludret og forvirrende som muligt, har jeg narrowedet det ned her til disse spørgsmål, fra en noobie.

1. Hvad er de navnene på de såkaldte: Golden T samt Thai, Mexicanske, Columbianske og Cambodiske svampe/trøfler?(samt hvor meget har jeg ret i?)

2. Hvad svarer 1 svamp gennemsnitligt til i dosis, hvis de nu er friske? og kan det betale sig at tørre dem selv?

3. Hvilke af de fire svampe, vil i anbefale at tage, for at få den "sjoveste" og mest "psychedeliske/hallucinerende" tur som mulig?

4. Hvor vigtigt er det med de 6 timers faste før? Og vil man stadig døje med kvalme, hvis man nu spiste efter?

5. Hvordan påvirker skunk/alkohol rusen? Nogle der har erfaringer med dette? ( dette, til hjælp med setting)

6. Nu når vi går en kold tid i møde, vil det så kunne betale sig at tage nogle nu? Jeg ved det er ufatteligt vigtigt med træer og natur, men kan man stadig nyde det på sin vis, om efteråret/vinteren?

Jeg takker mange gange, og jeg glæder mig sindssygt til svar!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
1.: Svampene hedder P. cubensis. Der findes mange forskellige sorter af denne svamp alt efter hvem der har fundet den og/eller hvor den er blevet fundet.
Her er et udpluk, så kan du selv se hvor magiske navne folk har givet den samme svamp:

Albino A+
Amazonian
Argentina
Australian
B+
Brasil
Burma
Cambodia
Chile
Columbia
Colombian RustSpore
Costa Rica
Cuba
Chitwan/Nepal
Dakak Beach
Dancing Tiger
Ecuador
Golden Teacher
Huatla
Lizard King
Malabar
Mazatapec
McKennaii
Mexican
Mexican Albino
Mexican “Dutch King”
Oak Ridge
Orissa
Penis Envy 6
Penis Envy
Pensacola
Peru
PESA
PESH
PF Classic
PF Red Spore
Puerto Rican
Redboy
South African
South American
Tasmanian
Teonanacatl
Texas
Thai
Thai Ban Hua Thanon
Thai Ban Pang Ka
Thai Koh Samui
Thai Koh Samui – Super Strain
Thai Lipa Yai
Thai Pink Buffalo KS
The Star Gazer
Transkei
Treasure Coast
Vietnam
Wollongong
Z-Strain

Golden T er højst sandsynligt Golden Teacher. Der findes trøfler ved navn P. mexicana og som navnet antyder, så kommer de fra Mexico.
P. tampanesis som du selv nævner stammer fra Tampa i Florida.
Der er også en som hedder P. atlantis som skulle være nært beslægtet med P. mexicana, men det eneste sted den nogensinde er blevet fundet er i Georgia, USA.

2.: Det er umuligt at svare på, da jeg har set friske svampe veje mellem et gram og over 150 gram.

3.: Det er svært at svare på, da det i bund og grund er det samme stof i alle svampene som gør jer påvirket. Psilocin og psilocybin.
Tørrede svampe indholder ufatteligt lidt psilocin da det hurtigt bliver nedbrudt af luft. Psilocybin er derimod meget mere stabil og der skal en del mere til for at nedbryde det.
Så friske svampe kan være meget stærkere end tørrede, da psilocinen stadig er tilstede. Psilocybin bliver omdannet til psilocin i kroppen, så de kan være dobbelt så potente når de er friske.

4.: En af mine venner nægter at faste, han hader at have tom mave når han tripper. Han bliver stadig godt ramt. Jeg faster i en 3-4 timer inden, men så spiser jeg også undervejs i trippet.
Jeg har ikke og får ikke kvalme når jeg spiser svampe.

5.: Jeg synes skunk/hash går rigtig godt med svampe, men hvis det er første gang I skal trippe, så ville jeg vente til trippet var nærved ovre. Ellers kan det godt gå hen og blive forvirrende.

6.: Jeg har næsten altid spist svampe på denne tid af året, da sæsonen for SN er ved at være overstået og så skal høsten jo spises.

Det var lige mit besyv, men der er sikkert også andre der også har tænkt sig at komme med input til dit indlæg.

Held og lykke og pas nu på jer selv!
Jeg kender flere som ikke tør spise svampe igen fordi de gjorde på en uhensigtsmæssig måde. Og det er sgu ærgeligt, for de kan sgu gøre meget for en på mange måder udover at være en sjov oplevelse.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Til første gang kan jeg anbefale Golden teacher. De er nogle af mine yngliings. De har en god blanding af body High, mønster effekt og ånde effekt i hallucinationer(ting trækker vejret).De navne du remser op er alle cubensis svampe..
Er de friske så prøv 30g, er de tørrede så 3g. Med hensyn til alkohol og tjald, så er det nok noget i skal mærke efter når i tripper om i har brug for/ overskud til..
Personligt plejer jeg altid at faste, af den simple grund at få mest mulig virkning.
I kan sagtens spise dem nu, i behøver ikke trampe rundt ude i skoven i 6 timer for at få en god oplevelse:) personligt kan jeg bedst lide at være hjemme i min stue og høre musik. I den anledning vil jeg missionere lidt for min yndlingskunstner "Grouch" han er meget alsidig og laver en elektronisk blanding af reggae/breakbeat/dub/psytrance. Det er rimelig suverænt at trippe til:)
Det var mine tanker, håber det kan bruges. Held og lykke med turen, og rigtig god fornøjelse:)

With this electronic rod, he will rub its mechanical vagina.
The skill of the spectator, will determine the machines ability to reach climax.

Junior medlem

Tak for hjælpen, og ja begge svar var meget brugbart! Så vi skal overveje Golden Teacher?

Og jeg fandt ikke rigtigt ud af om der var forskel på navnene, så jeg evt kunne kigge på erowid?

Grunden til jeg troede der var forskel på dem, var fordi jeg forbandt det lidt med skunk strains, også så en trip rapport med en der sagde han godt ville have Thai, men måtte nøjes med Mexican da thai var udsolgt :D

Men smid endelig mere info, det er rigtigt rart i er så hurtige!

Insane psychedelia user!

Jeg synes absolut at 30g friske/3g tørrede er for meget første gang. 10g friske/1g tørrede cubensis er nok som førstegangs oplevelse.

Jeg var selv for ivrig første gang jeg tog svampe, det endte i helvede.

Medlem
Brugeravatar

Vil også mene 3g er for meget.
Jeg tog 1,5g tørrede cubensis på mit første trip. Det var perfekt til mig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Mr. Gone skrev:
Men hvis stort set alt psilocin forsvinder under tørring så er 10g friske næsten det samme som 2g tørrede cubensis? Det synes jeg i hvert fald er en fin start dose. Inde på shroomery synes flertallet af en passende startdose er 2,5g tørrede cubensis.

https://www.erowid.org/plants/mushrooms ... nfo4.shtml

Det vil jeg sige er for højt. 1,5 g, eller maksimum 2 g første gang er mere passende. 1 g hvis man vil være på den sikre side.

Junior medlem

Men ingen der har en rough estimate på hvad 10 svampe vil ca veje i gennemsnit?
tilnærmet gæt er helt fint

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nej, det kommer an på størrelse. Lad være med at købe dine svampe af folk der sælger i styks. Køb dem af folk der sælger i vægt.

Medlem

en magisk svamp kan saktens være højere end 1 liter mælk og veje 90 gram, men den kan også saktens vare 2 cm høj og veje 4 gram, der er ikke nogen mulig måde at sige hvad de vil veje i gennemsnit det kan vare alt fra 10 g frisk (1 g tøret) til 1kg frisk (100 g tørret) bed ham om at tørre dem og veje dem, ellers kan du saktens blive snydt

selv hvis han vejer dem friske kunne han jo have taget en kanyle og sprøjtet lidt ekstra vand i for at få dem til at veje mere og derved kunne sælge det dyrere :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]